Głuchołazy: Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca - sprzedaż i dystrybucję gazu dla potrzeb Gminy Głuchołazy oraz gminnych jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 61731 - 2015; data zamieszczenia: 30.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca - sprzedaż i dystrybucję gazu dla potrzeb Gminy Głuchołazy oraz gminnych jednostek organizacyjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca - sprzedaż i dystrybucję gazu dla potrzeb Gminy Głuchołazy oraz gminnych jednostek organizacyjnych Dostarczanie gazu odbywać się będzie na podstawie umów zawierających postanowienia dotyczące sprzedaży oraz postanowienia dotyczące świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowa kompleksowa). Umowy będą wykonywane na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie w/w aktów prawnych. Zamawiający oświadcza, iż prognozowane zużycie gazu ziemnego jest oszacowane na okres 18 miesięcy. Deklaracja (prognoza) zużycia gazu w poszczególnych okresach zawarta jest w załączniku do SIWZ. Prognozowane zużycie gazu ziemnego ma jedynie charakter orientacyjny - zostało sporządzone na podstawie danych z poprzednich lat. Prognoza służy wyłącznie do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości paliwa gazowego. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliw gazowych, zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) w zakresie świadczenia i korzystania z usług dystrybucji paliwa gazowego oraz do rozwiązania dotychczas obowiązujących dla gminy Głuchołazy i jednostek organizacyjnych gminy umów kompleksowych - na podstawie odrębnie udzielonych pełnomocnictw, sporządzonych według wzoru opracowanego przez Wykonawcę. Własność paliwa gazowego przechodzi na Zamawiającego po dokonaniu pomiaru na wyjściu z gazomierza. Przewidywany termin rozpoczęcia kompleksowej dostawy (sprzedaży) gazu ziemnego ustala się od 01.06.2015r. do 31.12.2016r., nie wcześniej jednak niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy paliw gazowych. Wykaz podmiotów/jednostek organizacyjnych gminy Głuchołazy (stron umów szczegółowych) określony został poniżej. Gmina Głuchołazy, 48-340 Głuchołazy ul. Rynek 15 Centrum Kultury Głuchołazy , 48-340 Bohaterów Warszawy 7 Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji GOSiR Głuchołazy, 48-340 Głuchołazy Bohaterów Warszawy 7 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 , 48-340 Głuchołazy Skłodowskiej 9 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 , 48-340 Głuchołazy Aleja Jana Pawła II 9 Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole Bodzanów , 48-340 Bodzanów 83 Publiczne Przedszkole nr 1, 48-340 Głuchołazy, Skłodowskiej 4 Publiczne Przedszkole nr 2 , 48-340 Głuchołazy Powstańców Śląskich 1 Publiczne Gimnazjum nr 2, 48-340 Głuchołazy Słowackiego 1 Wodociągi Sp. z o.o. , 48-340 Głuchołazy ul. Reymonta 12 Wykaz punktów poboru gazu zawiera załącznik do SIWZ - Szczegółowy wykaz przedmiotu zamówienia Wymagania stawiane Wykonawcy: 1)Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2)Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3)Spełnienie innych wymagań przewidzianych umową oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.12.30.00-7, 65.20.00.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące : posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i: - złożą oświadczenie o zawartej umowie dystrybucyjnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego przez OSD działającym na terenie objętym zamówieniem - w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej lub - posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-formularz ofertowy - sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik do SIWZ - formularz ofertowy, -stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, -w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, -formularz cenowy przygotowany na podstawie formularza stanowiącego załącznik do Formularza oferty - załącznik 2A.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - termin płatności faktur - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy (generalnej i szczegółowej) , tj. zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadkach: a)ustawowego zwiększenia bądź zmniejszenia stawki podatku od towarów i usług (VAT) dotyczącej przedmiotu zamówienia, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia; Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b)zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia; c)zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia; d)ustawowego zwiększenia lub zmniejszenia stawki akcyzy dotyczącej przedmiotu zamówienia; e)ustawowego wprowadzenia innych, dodatkowych obowiązków, w tym podatkowych, dotyczących przedmiotu zamówienia; f) zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nowej taryfy, tj. dotyczących cen i stawek stosowanych do rozliczeń z Odbiorcami. W przypadku zmiany wysokości cen lub stawek opłat zawartych w taryfie sprzedawcy i OSD), Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego poinformowania Zamawiającego o takiej zmianie na 12 dni przed dniem wejścia w życie zmiany taryfy. Zmiana cen i stawek opłat obowiązuje od dnia wejścia w życie zmiany taryfy. W przypadku niekorzystnych dla Zmawiającego zmian w wysokości cen i opłat zawartych w nowej taryfie i nie wyrażenia zgody przez Wykonawcę na negocjację ich wysokości, Zamawiający może wypowiedzieć niniejszą umowę w terminie 14 dni od wejścia w życie nowej zatwierdzonej taryfy, z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia; g)zmiany mocy umownej oraz grupy taryfowej; h) wystąpienie konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy; i) dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w zakresie formy prawnej Wykonawcy jeżeli w trakcie jej obowiązywania: - zmianie ulegnie siedziba, adres lub forma prawna Wykonawcy; j)gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia; Wprowadzenie zmian postanowień umowy wymaga: a)zgodnej woli stron, b)zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności O zmianach rachunku bankowego, zmianach osoby przedstawiciela strony i tym podobnych Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego. Takie zmiany nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy i mogą nastąpić na podstawie pisemnej informacji stron. Zmniejszenie ilości punktów poboru gazu wskazanych w SIWZ ( opis przedmiotu zamówienia) w przypadkach zmiany prawa własności, praw do administrowania, zmiany sposobu użytkowania i innych, nie stanowi zmiany umowy i może nastąpić na podstawie pisemnej informacji stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2015
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Głuchołazach, 48-340 Głuchołazy ul. Rynek 15, Wydział Planowania, Zamówień Publicznych i Działalności Gospodarczej, pok. nr 16 Ip..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.05.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Głuchołazach, 48-340 Głuchołazy ul. Rynek 15, Sekretariat, pok. nr 11 , Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie