GÅ‚uchoÅ‚azy: Zorganizowanie i prowadzenie obsÅ‚ugi pÅ‚atnych niestrzeżonych parkingów dla pojazdów samochodowych na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy w ustalonej przez RadÄ™ MiejskÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach Strefie PÅ‚atnego Parkowania
Numer ogłoszenia: 315130 - 2010; data zamieszczenia: 01.10.2010
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
• Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Zorganizowanie i prowadzenie obsÅ‚ugi pÅ‚atnych niestrzeżonych parkingów dla pojazdów samochodowych na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy w ustalonej przez RadÄ™ MiejskÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach Strefie PÅ‚atnego Parkowania.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest :Zorganizowanie i prowadzenie obsÅ‚ugi pÅ‚atnych niestrzeżonych parkingów dla pojazdów samochodowych na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy w ustalonej przez RadÄ™ MiejskÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach Strefie PÅ‚atnego Parkowania 4.1.POJÄśCIA PODSTAWOWE Obszar Strefy PÅ‚atnego Parkowania - StrefÄ… PÅ‚atnego Parkowania zwanÄ… także SPP w dalszej treÅ›ci SIWZ zgodnie z uchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach z uchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr XLVII/395/10 z dnia 30 czerwca 2010 roku w sprawie ustalenia strefy pÅ‚atnego parkowania oraz ustalenia wysokoÅ›ci i sposobu pobierania opÅ‚at za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych kategorii gminnej, drogach na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy bÄ™dÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ciÄ… Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy - zaÅ‚. Nr 1 do SIWZ Strefa posiada nie mniej niż 368 miejsc postojowych. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy bÄ™dzie liczone okreÅ›lonym w ofercie wskaźnikiem procentowym, pomnożonym przez uzyskane wpÅ‚ywy z pobranych i wpÅ‚aconych na konto ZamawiajÄ…cego opÅ‚at za parkowanie, opÅ‚at abonamentowych oraz opÅ‚at dodatkowych za nieuiszczenie i nieprzedÅ‚użenie opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP. 5.5 OpÅ‚aty dodatkowe za nieuiszczenie opÅ‚aty za parkowanie lub nieprzedÅ‚użenie opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP bÄ™dÄ… pobierane przez ZamawiajÄ…cego na podstawie wystawionego przez WykonawcÄ™ zawiadomienia. OpÅ‚aty dodatkowe, o których mowa w uchwale § 7 bÄ™dÄ… uiszczane w Biurze SPP lub wpÅ‚acane na rachunek ZamawiajÄ…cego WpÅ‚ywy z windykacji opracowywane w siedzibie urzÄ™du stanowić bÄ™dÄ… dochód dla Gminy 4.2. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST MIÄśDZY INNYMI: 1.0. UrzÄ…dzenie i wyposażenie SPP zgodnie projektami organizacji ruchu. 2.0. Dostawa i montaż wszystkich urzÄ…dzeÅ„ technicznych niezbÄ™dnych do zorganizowania SPP, w tym zwÅ‚aszcza urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych, które muszÄ… speÅ‚niać wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia 3.0. Utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego wraz z przeprowadzeniem analizy istniejÄ…cego oznakowania . 4.0. Koordynowanie caÅ‚oÅ›ci problematyki w trakcie organizacji SPP, w szczególnoÅ›ci: 1) organizacja wykonawstwa i zgÅ‚oszenie robót w trybie przepisów prawa budowlanego 2) koordynacja poczynaÅ„ ewentualnych podwykonawców, 3) dostawa i montaż wszystkich materiaÅ‚ów, maszyn i urzÄ…dzeÅ„, potrzebnych do realizacji zamówienia, w tym parkometrów w kolorystyce uzgodnionej przez Konserwatora Zabytków ( kolor szary) 4) stosowanie przy organizowaniu SPP wyrobów dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania na podstawie odrÄ™bnych przepisów, 5) wykonanie zadaÅ„ zwiÄ…zanych z przeprowadzeniem zagospodarowania terenów parkingowych, 6) wykonanie innych niezbÄ™dnych prac zwiÄ…zanych z dostosowaniem terenu do potrzeb SPP, 7) wykonanie wszystkich niezbÄ™dnych prób, pomiarów, rozruchu, 8) zorganizowanie i wyposażenie biura SPP zgodnie z wymaganiami okreÅ›lonymi w przedmiocie zamówienia. 2.5. Prowadzenie i administrowanie SPP zgodnie z wymaganiami wskazanymi w przedmiocie zamówienia., gwarantujÄ…cymi jej wÅ‚aÅ›ciwe funkcjonowanie w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 4.3. WYMAGANIA TECHNICZNE DLA URZÄ„DZEÅĆ DO POBIERANIA I ROZLICZANIA OPÅAT PARKINGOWYCH. 3.1 Wymaga siÄ™, aby urzÄ…dzenia do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych (parkometry)- 15 szt, posiadaÅ‚y: 1. bezprzewodowe zasilanie, gwarantujÄ…ce ciÄ…gÅ‚Ä… eksploatacjÄ™, 2. zabezpieczenie przed: a) faÅ‚szowaniem dowodów wpÅ‚at, b) kradzieżą i wandalizmem, oraz 3.2. akceptowaÅ‚y uiszczenie opÅ‚at monetami, pobór opÅ‚at w systemie liniowym,SMS 3.3. speÅ‚niaÅ‚y wymagania okreÅ›lone w Polskich Normach w zakresie: a) bezpieczeÅ„stwa, b) odpornoÅ›ci na uszkodzenia mechaniczne, c) niezakÅ‚óconego dziaÅ‚ania i wytrzymaÅ‚oÅ›ci w trakcie pracy na otwartej przestrzeni w naszym klimacie, 3.4.. posiadaÅ‚y na obudowie czytelne etykiety (zapisane w jÄ™zyku polskim, angielskim i niemieckim) z informacjami o stawkach opÅ‚at parkingowych i godzinach obowiÄ…zywania opÅ‚at w SPP oraz wszelkie niezbÄ™dne informacje zapewniajÄ…ce poprawnÄ… obsÅ‚ugÄ™, 3.5. dokumentowaÅ‚y wpÅ‚ywy z tytuÅ‚u parkowania, czas opÅ‚aconego parkowania oraz: e) dane specyficzne dla urzÄ…dzeÅ„ (nazwy i numery, miejsce ustawienia, daty oddania do użytku, zmiany dot. nowego miejsca instalacji urzÄ…dzeÅ„, demontażu itd.), f) liczbÄ™ wydanych biletów, g) aktualnÄ… sumÄ™ przychodów, h) informacjÄ™ o statusie każdego automatu (sprawny, niesprawny), i) meldunek o rodzaju usterki (np. brak papieru, awaria), j) aktualnÄ… zawartość kasetki, k) inne informacje niezbÄ™dne do wÅ‚aÅ›ciwej realizacji niniejszego zamówienia, 3.6. drukowaÅ‚y jednoczęściowy bilet parkingowy informujÄ…cy o dacie, czasie rozpoczÄ™cia i zakoÅ„czenia parkowania, miejscu parkowania, kolejnym numerze biletu (zapisanym w postaci alfanumerycznej), wysokoÅ›ci przyjÄ™tej wpÅ‚aty, sposobie umieszczenia go w pojeździe oraz numerze kontaktowym operatora SPP. Dopuszcza siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie urzÄ…dzenia speÅ‚niajÄ…ce wszystkie wymagania okreÅ›lone w przedmiocie zamówienia. UrzÄ…dzenia po zakoÅ„czeniu niniejszego zamówienia pozostajÄ… wÅ‚asnoÅ›ciÄ… operatora SPP. MinimalnÄ… ilość parkometrów do obsÅ‚ugi obszaru SPP okreÅ›lono na 15 sztuk. Wykonawca może zamontować wiÄ™kszÄ… ilość urzÄ…dzeÅ„. Wszystkie urzÄ…dzenia winny być w jednym kolorze zaakceptowanym przez Konserwatora Zabytków (szary). Wskazane jest aby oznakowanie parkometrów byÅ‚o dobrze widoczne z odlegÅ‚oÅ›ci. 4.4.WYMAGANIA DOTYCZÄ„CE ZORGANIZOWANIA I WYPOSAÅ»ENIA BIURA SPP. 4.3 Utworzenie biura SPP w obszarze strefy lub poza obszarem ( lecz w odlegÅ‚oÅ›ci nie mniejszej niż 500 m) okreÅ›lonej uchwaÅ‚Ä…. 4.4 Wyposażenie biura SPP w urzÄ…dzenia niezbÄ™dne do jego prawidÅ‚owego funkcjonowania. 4.5 Opracowanie i uzgodnienie z ZamawiajÄ…cym wzorów zawiadomieÅ„ o stwierdzeniu parkowania bez uiszczenia opÅ‚aty obligujÄ…cych do uiszczenia opÅ‚aty dodatkowej na podstawie przepisów: 1) ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007., Nr 19 poz. 115 ze zm.), 2) uchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr XLVII/395/10 z dnia 30 czerwca 2010 roku. 4.6 Stworzenie w biurze SPP komputerowej bazy danych, niezbÄ™dnej do rzetelnej kontroli wszystkich wpÅ‚ywów z opÅ‚at parkingowych. 4.7 Stworzenie w biurze SPP oraz siedzibie zamawiajÄ…cego komputerowej bazy wystawionych zawiadomieÅ„ o nieuiszczeniu opÅ‚aty parkingowej lub nieprzedÅ‚użeniu opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP - dostawa oprogramowania sÅ‚użącego do ewidencji nieuiszczonych opÅ‚at za parkowanie przy wykorzystaniu programu SYSTEmEG 4.8 Stworzenie w biurze SPP fotograficznej bazy potwierdzajÄ…cej datÄ™ i miejsce postoju pojazdu każdorazowo dokumentujÄ…cej wystawienie zawiadomienia. 4.9 Dysponowanie minimum 1 pracownikiem biurowym odpowiedzialnym jednoczeÅ›nie za realizacjÄ™ zamówienia oraz 2 kontrolerami serwisantami obsÅ‚ugujÄ…cymi strefÄ™ przewidzianymi do realizacji przedmiotu zamówienia- przeszkolenie ich, wyposażenie i umundurowanie. Kontrolerzy obsÅ‚ugujÄ™ strefÄ™ w godzinach funkcjonowania strefy zgodnie z UchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr XLVII/395/10 z dnia 30 czerwca 2010 roku. 4.10 Zorganizowanie sÅ‚użb serwisowych. 4.11 Uruchomienie SPP. . 4.5.WYMAGANIA DOTYCZÄ„CE PROWADZENIA I ADMINISTROWANIA SPP - OBOWIÄ„ZKI WYKONAWCY ZAMÓWIENIA. 5.1 Pobieranie opÅ‚at za parkowanie przy wykorzystaniu parkometrów zainstalowanych w SPP. 5.2 Dystrybucja i ewidencjonowanie sprzedaży abonamentów okreÅ›lonych UchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr XLVII/395/10 z dnia 30 czerwca 2010 r. oraz pÅ‚at dodatkowych za nieuiszczeniu opÅ‚aty za parkowanie lub nieprzedÅ‚użeniu opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP. 5.3 Dokumentowanie wszystkich wpÅ‚ywów oraz raportów dochodowych SPP do celów rozrachunkowych z ZamawiajÄ…cych. 5.4 Bieżące kontrolowanie uiszczania opÅ‚at za postój. 5.5 Wypisywanie zawiadomieÅ„ informujÄ…cych o nieuiszczeniu opÅ‚aty za parkowanie lub nieprzedÅ‚użeniu opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP obligujÄ…cych do zapÅ‚aty opÅ‚aty dodatkowej i umieszczanie ich za wycieraczkÄ… samochodu w sposób zgodny z uchwaÅ‚Ä…. 5.6 Wykonywanie dokumentacji fotograficznej cyfrowej (fotografia winna wyraźnie wskazywać datÄ™ i godzinÄ™ postoju, numer rejestracyjny pojazdu, charakterystyczny element infrastruktury miasta pozwalajÄ…cy w sposób jednoznaczny okreÅ›lić faktyczne miejsce postoju pojazdu). 5.7 Rozpatrywanie reklamacji. 5.8 Codzienna aktualizacja komputerowej bazy danych o wystawionych w danym dniu zawiadomieniach o nieuiszczeniu opÅ‚aty parkingowej lub nieprzedÅ‚użeniu opÅ‚aty za parkowanie pojazdu w SPP. 5.9 Codzienna aktualizacja fotograficznej bazy potwierdzajÄ…cej datÄ™ i miejsce postoju pojazdu każdorazowo dokumentujÄ…cej wystawienie zawiadomienia. 5.10 Przekazywanie ZamawiajÄ…cemu wszystkich kopii wystawionych zawiadomieÅ„ o obowiÄ…zku zapÅ‚aty opÅ‚aty dodatkowej za nieuiszczenie opÅ‚aty za parkowanie lub parkowanie ponad opÅ‚acony czas w SPP celem sprawdzenia dokonanych wpÅ‚at, ich ewidencji i dalszego dochodzenia przez ZamawiajÄ…cego należnoÅ›ci wg przepisów o postÄ™powaniu egzekucyjnym w administracji. Przekazywanie winno odbywać siÄ™ nie później niż w trzecim dniu po zakoÅ„czeniu miesiÄ…ca. 5.11 Przekazywanie ZamawiajÄ…cemu aktualnej bazy wystawionych zawiadomieÅ„ nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 5.12 Przegrywanie na pÅ‚ytÄ™ DVD i przekazywanie ZamawiajÄ…cemu aktualnej bazy fotograficznej za miniony miesiÄ…c w czasie do trzeciego dnia kolejnego miesiÄ…ca. 5.13 Tworzenie kopii bezpieczeÅ„stwa na pÅ‚ytach nie rzadziej niż: 1) jeden raz na tydzieÅ„ dla bazy wystawionych zawiadomieÅ„, 2) jeden raz na miesiÄ…c dla bazy fotograficznej. 5.14 Zagwarantowanie na wÅ‚asny koszt i ryzyko bezpiecznego dowiezienia do banku pieniÄ™dzy pobranych z parkometrów i opÅ‚at, celem dokonania wpÅ‚aty na konto ZamawiajÄ…cego. 5.15 WpÅ‚ywy z parkometrów winny być wpÅ‚acone na konto ZamawiajÄ…cego w dniu ich pobrania z automatów, a pozostaÅ‚e wpÅ‚ywy kasowe z SPP nie później niż nastÄ™pnego dnia. WpÅ‚ywy z SMS przekazywane raz w miesiÄ…cu Rozliczenie caÅ‚oÅ›ci wpÅ‚ywów nastÄ…pi po zakoÅ„czeniu miesiÄ…ca. 5.16 Dozór techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujÄ…cy staÅ‚Ä… gotowość operacyjnÄ… urzÄ…dzeÅ„, obejmujÄ…cy miÄ™dzy innymi naprawy i wymiany wszystkich urzÄ…dzeÅ„, w tym zwÅ‚aszcza urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych lub ich elementów, części zamiennych, oznakowanie urzÄ…dzeÅ„ nieczynnych. 5.17 Usuwanie wszelkich awarii w SPP w terminie nie dÅ‚uższym niż 12 godzin od powziÄ™cia wiadomoÅ›ci o ich zaistnieniu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie szkody w zakresie oznakowania, awarii, kradzieży czy uszkodzenia urzÄ…dzeÅ„ SPP, kradzieży kasetek z pieniÄ™dzmi usuwa na swój koszt Wykonawca oraz bÄ™dzie dochodzić na wÅ‚asny koszt i we wÅ‚asnym zakresie odszkodowania od osoby, która ww. szkody spowodowaÅ‚a. 5.18 Usuwanie uszkodzeÅ„ parkometru w terminie nie dÅ‚uższym niż 2 godziny od powziÄ™cia wiadomoÅ›ci o ich zaistnieniu (z wyÅ‚Ä…czeniem awarii, dla których czas naprawy okreÅ›la siÄ™ na 12 godzin przy jednoczesnym zachowaniu warunku powiadomienia ZamawiajÄ…cego). 5.19 Zagwarantowanie dostaw części zamiennych od producenta urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych, wszelkich materiaÅ‚ów eksploatacyjnych w okresie realizacji umowna na koszt Operatora SPP. 5.20 Ponoszenie wszystkich kosztów zwiÄ…zanych ze zmianÄ… opÅ‚at za parkowanie w SPP (np. koszty zmiany tablic i programów urzÄ…dzeÅ„ do pomiaru czasu parkowania i inne) oraz wszelkich kosztów modernizacji urzÄ…dzeÅ„. 5.21 Regularne czyszczenie i utrzymywanie w estetycznym stanie parkometrów, usuwanie szkód spowodowanych wandalizmem, kradzieżą. 5.22 Koordynowanie napraw i prac serwisowo - nadzorczych. 5.23 Utrzymywanie w dobrym stanie, odnawianie, bieżąca konserwacja znaków drogowych oznakowania poziomego i pionowego SPP wraz z bieżącym aktualizowaniem oznakowania. 5.24 Codzienna kontrola czytelnoÅ›ci i peÅ‚noÅ›ci oznakowania. 5.25 Przedstawianie ZamawiajÄ…cemu informacji dotyczÄ…cych funkcjonowania i rozwoju SPP. 5.26 WspóÅ‚praca ze Strażą MiejskÄ… i PolicjÄ…. 5.27 Utrzymanie w czystoÅ›ci miejsc parkingowych w obszarze SPP prowadzone przez caÅ‚y rok z rozróżnieniem okresu letniego i okresu zimowego. Za okres letni uważa siÄ™ okres od 1 kwietnia do 30 listopada. PozostaÅ‚y okres traktowany jest jako okres zimowy. 1) Zakres prac w okresie letnim: codzienne rÄ™czne zamiatanie polegajÄ…ce na usuwaniu piasku, opadÅ‚ych kwiatostanów i liÅ›ci oraz usuwaniu nieczystoÅ›ci luźnych (np. folie, niedopaÅ‚ki papierosów, butelki, pobite szkÅ‚o, gaÅ‚Ä…zki itp.) 2) Zakres prac w okresie zimowym: odÅ›nieżanie i usuwanie Å›liskoÅ›ci, które należy rozpoczęć niezwÅ‚ocznie po wystÄ…pieniu opadów Å›niegu lub innych zjawisk pogodowych powodujÄ…cych Å›lizgawice. Do posypywania parkingów i chodników należy stosować wyÅ‚Ä…cznie piasek. Doczyszczenie pozimowe z piasku należy wykonać nie później niż do 5 kwietnia. W przypadku wystÄ…pienia dni bez Å›niegu należy wykonywać prace jak w okresie letnim. Prace wymienione w pkt 1 i 2 winny być wykonane w taki sposób, aby gwarantowaÅ‚y bezpieczny dostÄ™p do parkometrów i miejsc parkingowych..
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 63.22.40.00-5, 90.21.20.00-6, 90.21.30.00-3, 90.20.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 02.11.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiÄ…zany jest zabezpieczyć swojÄ… ofertÄ™ wadium w wysokoÅ›ci10.000,00 zÅ‚. sÅ‚ownie: dziesięć tysiÄ™cy zÅ‚otych Forma wadium. wadium musi obejmować caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ… i może być wniesione w jednej lub kilku nastÄ™pujÄ…cych formach w pieniÄ…dzu, porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci Dz. U. 2007 Nr 42, poz.275 W przypadku skÅ‚adania przez WykonawcÄ™ wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporzÄ…dzona zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym prawem i musi zawierać nastÄ™pujÄ…ce elementy nazwÄ™ dajÄ…cego zlecenie Wykonawcy, beneficjenta gwarancji ZamawiajÄ…cego, gwaranta banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielajÄ…cej gwarancji oraz wskazanie ich siedzib, okreÅ›lenie wierzytelnoÅ›ci, która ma być zabezpieczona gwarancjÄ…, kwotÄ™ gwarancji, termin ważnoÅ›ci gwarancji, zobowiÄ…zanie gwaranta do zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub peÅ‚nomocnictw, i nie udowodniÅ‚, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. zobowiÄ…zanie gwaranta do zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca, którego ofertÄ™ wybrano odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, lub nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. gwarancja winna być nieodwoÅ‚alna i bezwarunkowa, gwarancja nie może w swej treÅ›ci uzależniać wypÅ‚aty wadium od potwierdzenia przez bank, jakÄ…kolwiek osobÄ™ trzeciÄ… lub instytucjÄ™ podpisów osób zÅ‚ożonych pod żądaniem wypÅ‚aty wadium w imieniu ZamawiajÄ…cego. WypÅ‚ata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnoÅ›ciami koniecznymi do speÅ‚nienia ani dokumentami koniecznymi do zÅ‚ożenia wraz z żądaniem wypÅ‚aty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypÅ‚aty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypÅ‚aty wadium, wszelkie spory dotyczÄ…ce gwarancji podlegajÄ… rozstrzygniÄ™ciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegajÄ… kompetencji sÄ…du wÅ‚aÅ›ciwego dla siedziby ZamawiajÄ…cego, jednoczeÅ›nie ZamawiajÄ…cy wymaga, aby okres ważnoÅ›ci gwarancji nie byÅ‚ krótszy niż okres zwiÄ…zania ofertÄ…, w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie gwarancjio w swej treÅ›ci zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzÄ…cych Konsorcjum wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Miejsce i sposób wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy ZamawiajÄ…cego prowadzony przez WBK S,A. 29 1090 2167 0000 0005 6200 0051 z dopiskiem Wadium na strefÄ™ pÅ‚atnego parkowania do oferty należy doÅ‚Ä…czyć kopiÄ™ polecenia przelewu. wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez ZamawiajÄ…cego formach w oryginale doÅ‚Ä…czyć do oryginaÅ‚u oferty i w kopii do kopii oferty. w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez PeÅ‚nomocnika Wykonawców Termin wniesienia wadium. wadium należy wnieść przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniÄ…dzu za pomocÄ… przelewu bankowego ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie uważaÅ‚ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzÄ…cy rachunek ZamawiajÄ…cego potwierdzi, że otrzymaÅ‚ taki przelew przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, w wymienionym przypadku doÅ‚Ä…czenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez WykonawcÄ™ jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczajÄ…cym do stwierdzenia przez ZamawiajÄ…cego terminowego wniesienia wadium przez WykonawcÄ™, Wadium musi być wniesione na caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ…, Wniesienie wadium w formie innej niż pieniÄ…dz poprzez doÅ‚Ä…czenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, pod warunkiem zÅ‚ożenia oferty przed terminem skÅ‚adania ofert. Zwrot wadium. ZamawiajÄ…cy zwróci niezwÅ‚ocznie wadium wedÅ‚ug zasad okreÅ›lonych w art. 46 ustawy Pzp. Utrata wadium. ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. ZamawiajÄ…cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub peÅ‚nomocnictw, chyba że, udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III.3.2) Wiedza i doÅ›wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1) posiadania wiedzy i doÅ›wiadczenia. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ techniczny): wykażą siÄ™ posiadaniem wiedzy i doÅ›wiadczenia, tj.: wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert a jeÅ›li okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali usÅ‚ugi o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia obejmujÄ…ce co najmniej jednÄ… usÅ‚ugÄ™ polegajÄ…cÄ… na zorganizowaniu i obsÅ‚udze strefy pÅ‚atnego parkowania z poborem opÅ‚at za pomocÄ… parkometrów o wielkoÅ›ci strefy nie mniejszej niż 300 miejsc parkingowych i liczbie parkometrów nie mniejszej niż 8 szt. przez okres co najmniej 12 miesiÄ™cy z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że te usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o sytuacji ekonomicznej i finansowej. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): posiadać Å›rodki finansowe lub zdolność kredytowÄ… w wysokoÅ›ci nie mniejszej niż 200 000 zÅ‚ W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawca musi zÅ‚ożyć informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzajÄ…cej wysokość posiadanych Å›rodków finansowych lub zdolność kredytowÄ… wykonawcy, wystawionej nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert. Jeżeli wykonawca, wykazujÄ…c speÅ‚nianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 polega na zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga siÄ™ przedÅ‚ożenia informacji, o której mowa powyżej ,dotyczÄ…cej tych podmiotów. posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia w wysokoÅ›ci co najmniej 200 000,00 PLN (sÅ‚ownie: dwieÅ›cie tysiÄ™cy zÅ‚otych) W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawca musi zÅ‚ożyć opÅ‚aconÄ… polisÄ™ a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzajÄ…cy, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
• wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, dostaw lub usÅ‚ug w zakresie niezbÄ™dnym do wykazania speÅ‚niania warunku wiedzy i doÅ›wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że te dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie
• informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzajÄ…cÄ… wysokość posiadanych Å›rodków finansowych lub zdolność kredytowÄ… wykonawcy, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
• opÅ‚aconÄ… polisÄ™, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzajÄ…cy, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia
• Wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚nienia warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na zdolność finansowÄ… innych podmiotów, przedkÅ‚ada informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, dotyczÄ…cÄ… podmiotu, z którego zdolnoÅ›ci finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzajÄ…cÄ… wysokość posiadanych przez ten podmiot Å›rodków finansowych lub jego zdolność kredytowÄ…, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert.
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedÅ‚ożyć:
• oÅ›wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
• aktualne zaÅ›wiadczenie wÅ‚aÅ›ciwego naczelnika urzÄ™du skarbowego potwierdzajÄ…ce, że wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem podatków lub zaÅ›wiadczenie, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu - wystawione nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
• aktualne zaÅ›wiadczenie wÅ‚aÅ›ciwego oddziaÅ‚u ZakÅ‚adu UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia SpoÅ‚ecznego potwierdzajÄ…ce, że wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem skÅ‚adek na ubezpieczenie zdrowotne i spoÅ‚eczne, lub potwierdzenie, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu - wystawione nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
• wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na potencjaÅ‚ innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
• III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opÅ‚at, skÅ‚adek na ubezpieczenie spoÅ‚eczne i zdrowotne albo że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
• III.4.3.2) zaÅ›wiadczenie wÅ‚aÅ›ciwego organu sÄ…dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczÄ…, w zakresie okreÅ›lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert - albo oÅ›wiadczenie zÅ‚ożone przed notariuszem, wÅ‚aÅ›ciwym organem sÄ…dowym, administracyjnym albo organem samorzÄ…du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siÄ™ takiego zaÅ›wiadczenia
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych ZamawiajÄ…cy zastrzega możliwość zmian umowy w zakresie terminu uruchomienia strefy parkowania - w przypadku wystÄ…pienia nastÄ™pujÄ…cych zdarzeÅ„: a) siÅ‚y wyższej nie pozwalajÄ…cej na realizacjÄ™ umowy: termin może ulec zmianie o okres odpowiadajÄ…cy wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej starannoÅ›ci z uwzglÄ™dnieniem profesjonalnego charakteru wykonawcy okolicznoÅ›ci tych nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć i nie można byÅ‚o uniknąć zmiany terminu, b) ponadprzeciÄ™tnego czasu trwania procedur administracyjnych, majÄ…cych wpÅ‚yw na termin i nie wynikajÄ…cych z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - jeżeli przy zachowaniu należytej starannoÅ›ci z uwzglÄ™dnieniem profesjonalnego charakteru wykonawcy okolicznoÅ›ci tych nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć i nie można byÅ‚o uniknąć zmiany terminu, c) innych przyczyn leżących po stronie ZamawiajÄ…cego lub organów administracji: termin może ulec zmianie o okres odpowiadajÄ…cy wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej starannoÅ›ci z uwzglÄ™dnieniem profesjonalnego charakteru wykonawcy okolicznoÅ›ci tych nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć i nie można byÅ‚o uniknąć zmiany terminu. Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialnoÅ›ci z powodu siÅ‚y wyższej zobowiÄ…zana jest powiadomić drugÄ… StronÄ™ na piÅ›mie, bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, o jej zajÅ›ciu i ustaniu. Dopuszczalna jest zmiana osób skierowanych do wykonania przedmiotu umowy i adresów wskazanych w umowie. Inne dopuszczalne zmiany: a) ustawowa zmiana podatku od towarów i usÅ‚ug - VAT, w takiej sytuacji dopuszczalna jest zmiana okreÅ›lonego w umowie wynagrodzenia o wartość tej zmiany. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie wprowadzenie zmian zgodnie z UchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr XLVII/395/10 z dnia 30 czerwca 2010 r. § 9 pkt 2 co może skutkować zmniejszeniem iloÅ›ci parkometrów na ulicach opisanych w/w Uchwale § 1 pkt 1 ppkt b, c, e, g, h, i, k, m, o
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ,WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. Nr.16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 11.10.2010 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach , Rynek 15, sekretariat pok. Nr.11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie