Głuchołazy: Budowa drogi publicznej w Głuchołazach pomiędzy ul. Kościuszki i ul. Opolską wraz z parkingiem ETAP - I
Numer ogłoszenia: 94228 - 2014; data zamieszczenia: 20.03.2014
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Budowa drogi publicznej w GÅ‚uchoÅ‚azach pomiÄ™dzy ul. KoÅ›ciuszki i ul. OpolskÄ… wraz z parkingiem ETAP - I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi publicznej w GÅ‚uchoÅ‚azach pomiÄ™dzy ul. KoÅ›ciuszki i ul. OpolskÄ… wraz z parkingiem ETAP - I Zakres rzeczowy podstawowych robót obejmuje: a)wykonanie drogi publicznej o nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni ok. 1000 m2, o szerokoÅ›ci od 4,0 m do 6,75 m. Jezdnia ograniczona krawężnikiem betonowym o wymiarach 15×30×100 , b)wykonanie zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej drobnowymiarowej gr. 8 cm, okoÅ‚o 200m2 c)przeÅ‚ożenie chodnika w rejonie ul. KoÅ›ciuszki okoÅ‚o 19,5 m2, d)wykonanie na dziaÅ‚ce nr 78/1 : -palisady betonowej o wymiarach 12× 18× 100 (kolor szary) o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci 31,0 m (wg rys. nr 2), -ogrodzenia panelowego o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci 36,0 m (wg rys. nr 8), -bramy o szerokoÅ›ci 5,5 m w Å›wietle z sÅ‚upkami , -nawierzchni placu z kostki betonowej drobnowymiarowej o gr. 8 cm ograniczonej kostkÄ… granitowÄ… rzÄ™dowÄ… surowo Å‚upanÄ… gr. 10 cm na Å‚awie betonowej (szczegóÅ‚ H), -rozbiórkÄ™ istniejÄ…cej bramy i furtki obsÅ‚ugujÄ…cÄ… dziaÅ‚kÄ™ nr 78/1, -pozostawienie jednej bramki, z zastrzeżeniem , że elementy pozostaÅ‚e z rozbiórki na dziaÅ‚ce nr 78/1 zostanÄ… przekazane ZamawiajÄ…cemu f)wykonanie kanalizacji deszczowej, o dÅ‚ugoÅ›ci caÅ‚kowitej 21,5 mb - Å›rednica 200 mm oraz 15,5 m.b. - Å›rednica 300 mm g)rozbiórkÄ™ istniejÄ…cego obiektu mostowego ( pÅ‚yta pomostowa (0,5×4,5×8,0 m) betonowa, przyczóÅ‚ki betonowe ), h)wprowadzenie oznakowania staÅ‚ej organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku (6 szt), i)rozbiórkÄ™ budynku garażowo-gospodarczego, f)wycinkÄ™ drzew i krzewów na trasie drogi wraz z karczowaniem przy czym drzewa z wycinki zostanÄ… przekazane ZamawiajÄ…cemu, g)nasadzenia krzewów zimozielonych 31 szt Dodatkowe elementy majÄ…ce wpÅ‚yw na koszt budowy, które wykonawca zobowiÄ…zany jest uwzglÄ™dnić to: -geodezyjny koszt obsÅ‚ugi budowy, -koszty map powykonawczych, -koszty badaÅ„ i sprawdzeÅ„(wskaźniki zagÄ™szczenia gruntu, warstw podbudowy itp.), -koszty zwiÄ…zane z organizacjÄ… ruchu w czasie trwania robót wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem projektów organizacji ruchu, montażem oznakowaÅ„, itp.( w przypadku wystÄ…pienia potrzeb), -koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót, ewentualne odszkodowania, -koszty organizacji zaplecza budowy, placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp., -koszty dozoru budowy, Przed zÅ‚ożeniem oferty ZamawiajÄ…cy udostÄ™pnia możliwość dokonania wizji lokalnej w terenie w celu uwzglÄ™dnienia robót, które mogÄ… wystÄ…pić w trakcie realizacji zamówienia, a nie sÄ… ujÄ™te w dokumentacji projektowej (poprzedzajÄ…c to procedurÄ… zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych). SzczegóÅ‚owy zakres przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa na którÄ… skÅ‚ada siÄ™ projekt budowlano-wykonawczy, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru robót oraz przedmiary robót, oraz zaÅ‚Ä…cznik graficzny Etapu I z przebiegiem realizowanej drogi, Dokumenty te stanowiÄ… zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ- materiaÅ‚y przetargowe. UWAGA: Ilekroć w dokumentacji projektowej zostaÅ‚y wskazane z nazwy materiaÅ‚y (wyroby) lub zostaÅ‚o wskazane użycie nazw materiaÅ‚ów (wyrobów) wskazujÄ…cych na konkretne firmy/producentów lub sugerujÄ…ce użycie materiaÅ‚ów (wyrobów) konkretnych firm/producentów, należy rozumieć, jako okreÅ›lenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakoÅ›ciowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiaÅ‚ów i wyrobów ZamawiajÄ…cy dopuszcza zastosowanie równoważnych materiaÅ‚ów (wyrobów) nie gorszej jakoÅ›ci i o nie gorszych parametrach niż opisane w projektach i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiaÅ‚ (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu okreÅ›lonego przez ZamawiajÄ…cego i że oferowane wyroby speÅ‚niajÄ… wymagania okreÅ›lone przez ZamawiajÄ…cego spoczywa na Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca przed zastosowaniem takich materiaÅ‚ów (wyrobów) musi przedÅ‚ożyć odpowiednie dokumenty opisujÄ…ce parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczajÄ…ce dane materiaÅ‚y (wyroby) do użytkowania i pozwalajÄ…ce jednoznacznie stwierdzić, że sÄ… one rzeczywiÅ›cie równoważne. UWAGA: Wykonawca musi skoordynować roboty z pracami, które wykonywane sÄ… w obrÄ™bie realizowanego zadania t.j.: - BudowÄ… systemu wodociÄ…gowo-kanalizacyjnego na obszarze miasta GÅ‚uchoÅ‚azy - kanalizacji deszczowej, etap II, - RealizacjÄ… inwestycji pod nazwÄ…: Kompleks rekreacyjny Nad BiaÅ‚kÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach w okolicach ul. KoÅ›ciuszki i ul. Opolskiej (Etap - IA) obejmujÄ…cy budowÄ™ kÄ…pieliska otwartego wraz z infrastrukturÄ… towarzyszÄ…cÄ… w systemie zaprojektuj i wybuduj, z uwzglÄ™dnieniem wykonania przyÅ‚Ä…cza gazowego do budynku socjalnego w/w inwestycji. UWAGA: Wykonawca musi przez caÅ‚y okres realizacji zadania zapewnić dostÄ™p do dziaÅ‚ki nr 78/1 (wjazd na dziaÅ‚kÄ™). Gwarancja i rÄ™kojmia wykonania przedmiotu zamówienia. ZamawiajÄ…cy wymaga udzielenia przez WykonawcÄ™ 36 miesiÄ™cznej gwarancji na wykonane roboty budowlane liczÄ…c od daty odbioru koÅ„cowego robót. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytuÅ‚u rÄ™kojmi przez okres 36 miesiÄ™cy liczÄ…c od daty odbioru koÅ„cowego robót.
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.23.02.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.31.62-2, 45.23.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 20.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce posiadania wiedzy i doÅ›wiadczenia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi wykazać (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia), że: w okresie piÄ™ciu ostatnich lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy niż pięć lat, to w tym okresie, wykonaÅ‚ roboty o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia: tj : co najmniej dwie roboty budowlane polegajÄ…ce na budowie lub remoncie lub przebudowie drogi w technologii asfaltowej o powierzchni co najmniej 1000 m2 - każda robota , z podaniem rodzaju , wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania robót. Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: 1.wykazu robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert , a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - wykonanych w tym okresie, sporzÄ…dzonego wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do SIWZ - wykaz robót budowlanych ,wraz z podaniem ich rodzaju , wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania, 2.dowodów dotyczÄ…cych robót wymienionych w wykazie potwierdzajÄ…cych, że roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2 sÄ…: - poÅ›wiadczenie, - inne dokumenty Å›wiadczÄ…ce o wykonaniu robót należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz o ich prawidÅ‚owym ukoÅ„czeniu - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poÅ›wiadczeÅ„, 4.W przypadku gdy zamawiajÄ…cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 1 zostaÅ‚y wczeÅ›niej wykonane, Wykonawca nie ma obowiÄ…zku przedkÅ‚adania dowodów, o których mowa powyżej. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych powyżej stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki : Wykonawca winien (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie): dysponować osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujÄ…ce siÄ™ kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do stanowisk, jakie im zostanÄ… powierzone oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, Wykonawca musi wykazać ,że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: 1 (jednÄ…) osobÄ… - kierownikiem robót branży drogowej. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane w nadzorowaniu robót w specjalnoÅ›ci drogowej, wydane zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadajÄ…ce im ważne uprawnienia budowlane, które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów, Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7.07.1994 Prawo budowlane ( tekst jedn. Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) osoby, które, przed dniem wejÅ›cia w życie ustawy ( 01.01.1995r. ) , uzyskaÅ‚y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do peÅ‚nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowujÄ… uprawnienia do peÅ‚nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siÄ™ równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych paÅ„stwach, na zasadach okreÅ›lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglÄ™dnieniem postanowieÅ„ ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63 poz. 394 ze zm.) Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: -wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za wykonanie robót i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 4 do SIWZ - wykaz osób -oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 5 do SIWZ - oÅ›wiadczenia osób. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych powyżej stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce sytuacji ekonomicznej i finansowej. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): posiadać Å›rodki finansowe lub posiadać zdolność kredytowÄ… w wysokoÅ›ci co najmniej 250.000,00 PLN (dwieÅ›cie pięćdziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych) W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć informacjÄ™ z banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, potwierdzajÄ…cÄ… posiadanie Å›rodków finansowych w wymaganej wysokoÅ›ci lub posiadanie przez WykonawcÄ™ zdolnoÅ›ci kredytowej w wymaganej wysokoÅ›ci. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych powyżej stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz z zaÅ‚Ä…czeniem dowodów dotyczÄ…cych najważniejszych robót, okreÅ›lajÄ…cych, czy roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz wskazujÄ…cych, czy zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone;
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„;
- informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej potwierdzajÄ…cÄ… wysokość posiadanych Å›rodków finansowych lub zdolność kredytowÄ… wykonawcy, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na zasoby innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 2 do SIWZ - formularz ofertowy, b)wypeÅ‚niony uproszczony kosztorys ofertowy - poglÄ…dowy , stanowiÄ…cy udokumentowanie podanej ceny ryczaÅ‚towej w ofercie, c)stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, d)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, e) w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, o których mowa o których mowa w pkt. 9.3.1), 9.3.2)., SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych podmiotów. f)pozostaÅ‚e dokumenty wymienione w pkt. 10 niniejszej SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany: a) ZamawiajÄ…cy na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianÄ™ podwykonawcy lub zmianÄ™ zakresu podwykonawstwa niż zakres okreÅ›lony w postÄ™powaniu , w trakcie realizacji zamówienia, wprowadzenie podwykonawcy , rezygnacjÄ™ z podwykonawcy, z zastrzeżeniem zapisów pkt. 29 SIWZ, b) ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy. d) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony., e) ZamawiajÄ…cy przewiduje ZmianÄ™ Wykonawcy zwiÄ…zanÄ… z sukcesja generalnÄ… , przeksztaÅ‚ceniami spóÅ‚ek handlowych zgodnie z KSH., a także sukcesjÄ… z mocy prawa, f ) ZamawiajÄ…cy przewiduje również zmianÄ™ terminu zakoÅ„czenia wykonania zamówienia , pod warunkiem że: -ZaszÅ‚a konieczność wstrzymania realizacji robót ze wzglÄ™du na okolicznoÅ›ci niemożliwe do przewidzenia w momencie zawierania umowy, o czas trwania tych okolicznoÅ›ci, -WystÄ…piÅ‚a sytuacja niezależnego od Wykonawcy przedÅ‚użania siÄ™ pozyskiwania uzgodnieÅ„, decyzji i warunków od dysponentów mediów i innych wÅ‚aÅ›ciwych organów czy instytucji oraz przedÅ‚użanie siÄ™ pozyskiwania wszelkich decyzji niezbÄ™dnych do otrzymania koniecznych uzgodnieÅ„ i pozwolenia na budowÄ™ o czas niezbÄ™dny do uzyskania wymaganych decyzji bÄ…dź uzgodnieÅ„, -ZaistniaÅ‚a sytuacja powodujÄ…ca , że zachowanie pierwotnego terminu nie leży w interesie ZamawiajÄ…cego , -ZaistniaÅ‚y niesprzyjajÄ…ce warunki atmosferyczne, uniemożliwiajÄ…ce wykonywanie prac budowlanych w terminie ,pod warunkiem , że wystÄ…pienie takich warunków atmosferycznych zostaÅ‚o udokumentowane w dzienniku budowy. Termin realizacji zamówienia przesuwa siÄ™ o czas trwania niesprzyjajÄ…cych warunków atmosferycznych, -NastÄ…piÅ‚a przerwa w dostawie prÄ…du, wody, gazu, trwajÄ…cej ponad 7 dni, o czas trwania przerwy, -WystÄ…piÅ‚a sytuacja wydÅ‚użenia terminów dostaw materiaÅ‚ów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, o przedÅ‚użony okres dostawy, -UjawniÅ‚y siÄ™ w toku realizacji umowy istotne braki lub bÅ‚Ä™dy dokumentacji projektowej, również takie które polegajÄ… na niezgodnoÅ›ci dokumentacji z przepisami prawa, -WystÄ…piÅ‚a koniecznoÅ›ci wykonania dodatkowych badaÅ„ i ekspertyz, prac lub badaÅ„ archeologicznych, powodujÄ…cych konieczność wstrzymania robót objÄ™tych niniejszÄ… umowÄ…, o czas niezbÄ™dny do wykonania dodatkowych ekspertyz, badaÅ„, prac, -ZaszÅ‚a konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia z uwagi na zaistnienie okolicznoÅ›ci siÅ‚y wyższej, o okres niezbÄ™dny do usuniÄ™cia skutków dziaÅ‚ania siÅ‚y wyższej, -ZaszÅ‚a konieczność wykonania robót dodatkowych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy, -ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany terminu zakoÅ„czenia wykonania zamówienia w przypadku opóźnieÅ„ w realizacji przedmiotu zamówienia wynikajÄ…cych z wykonywania robót budowlanych na terenie budowy, powstaÅ‚ych z przyczyn niezawinionych przez WykonawcÄ™, w przypadku ujawnienia w trakcie robót urzÄ…dzeÅ„ podziemnych elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja byÅ‚y nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z przyczyn niezawinionych przez ZamawiajÄ…cego, -ZaszÅ‚a konieczność zmiany terminów na skutek koniecznoÅ›ci częściowego oddania do użytku przedmiotu zamówienia, -Prace objÄ™te umowÄ… zostaÅ‚y wstrzymane przez wÅ‚aÅ›ciwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy. Termin umowny zostanie wydÅ‚użony o sumÄ™ dni okresów wstrzymania prac na wniosek Wykonawcy uzgodniony z ZamawiajÄ…cym lub Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym, Decyzja o koniecznoÅ›ci wstrzymania robót powinna zostać potwierdzona wpisem do dziennika budowy oraz powinna zostać uzgodniona z Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym. O wstrzymaniu robót budowlanych Wykonawca powinien każdorazowo powiadomić ZamawiajÄ…cego. -ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku zmiany terminu realizacji zadania pod nazwÄ…: Kompleks rekreacyjny Nad BiaÅ‚kÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach w okolicach ul. KoÅ›ciuszki i ul. Opolskiej (Etap - IA) obejmujÄ…cy budowÄ™ kÄ…pieliska otwartego wraz z infrastrukturÄ… towarzyszÄ…cÄ… w systemie zaprojektuj i wybuduj. g) ZamawiajÄ…cy dopuszcza także inne zmiany umowy : -zmiany dokonane na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane, uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiÄ…zaÅ„ zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, zgÅ‚oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru , pod warunkiem, ze zmiana ta spowodowana bÄ™dzie okolicznoÅ›ciami zaistniaÅ‚ymi w trakcie realizacji robót budowlanych , których nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć, -ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość wystÄ…pienia robót zamiennych w okreÅ›lonych warunkach (np. z przyczyn o charakterze technologicznym, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidÅ‚owego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu okreÅ›lonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wynikajÄ…cego z treÅ›ci oferty). W przypadku, gdy do caÅ‚kowitego wykonania przedmiotu zamówienia wystÄ…pi konieczność wykonania tzw. robót zamiennych, czyli robót innych niż w okreÅ›lonych w dokumentacji projektowej, rozpoczÄ™cie wykonywania tych robót może nastÄ…pić jedynie na podstawie protokoÅ‚u koniecznoÅ›ci, potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru i ZamawiajÄ…cego, -zmiany personalnej osób uprawnionych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych z branż wymaganych przez ZamawiajÄ…cego, która może nastÄ…pić za zgodÄ… ZamawiajÄ…cego . Przedstawiony do zmiany we wniosku kandydat na powyższe stanowisko/stanowiska musi speÅ‚niać odpowiednio warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu zgodnie z zapisami SIWZ. Żądanie takie winno być przedstawione na piÅ›mie i Wykonawca winien siÄ™ do niego zastosować w terminie 30 dni liczonych od otrzymania niniejszego wezwania, -ZamawiajÄ…cy ma prawo żądać od Wykonawcy zmiany konkretnej innej osoby spoÅ›ród personelu Wykonawcy, wykonujÄ…cej czynnoÅ›ci w trakcie realizacji zadania, jeżeli uzna , ze nie speÅ‚nia ona w sposób należyty obowiÄ…zków wynikajÄ…cych z umowy. Żądanie takie winno być przedstawione na piÅ›mie i Wykonawca winien siÄ™ do niego zastosować w terminie 30 dni liczonych od otrzymania niniejszego wezwania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2014
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej , pok. nr 16 Ip..
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 04.04.2014 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, Sekretariat , pok. nr 11, Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie