Głuchołazy, dnia 04.02.2013r.
RR.6220.20.2012.PD
( Za zwrotnym potwierdzeniem
odbioru)
Decyzja
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 87, art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 ust. 1 i art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), w związku 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), a także § 2 ust. 2 pkt 2 w związku z § 2 ust. 1 pkt 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 06.11.2012 r. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Schattdecor, ul. Sowia 10, 62-080 Tarnowo Podgórne w sprawie zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”.
postanawiam
1. zmienić decyzję Burmistrza Głuchołaz o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nr RR.6220-02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”., w następujący sposób
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 1. zapis:
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę hali produkcyjnej o pow. około 2260 m2, w której zostaną docelowo zainstalowane trzy nowe maszyny lakiernicze –Lakierki: PML 7, PML8, PML9;
- budowę magazynu wyrobów gotowych o pow. około 2645 m2 ;
- budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla nowych lakierek;
- budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla istniejących lakierek;
- budowę hali „logistyka” o pow. około 1290 m2 ;
- przebudowę istniejącej hali oznaczonej jako „transport” o pow. około 280 m2 ;
- rozbudowę i przebudowę zakładowych sieci: elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, instalacji tryskaczowej i gazowej;
- budowę, przebudowę i likwidację placów manewrowych i wewnętrznych dróg dojazdowych;
- budowę systemu kanalizacji deszczowej pozwalającej na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenów nowych dróg, placów manewrowych i parkingów;
- budowa gruntowego wymiennika ciepła;
- uruchomienie w istniejącym obiekcie myjni rozpuszczalnikowej służącej do mycia elementów układu lakierniczego tylko po nałożeniu lakierów UV,
- przebudowa istniejących pomieszczeń na nowy magazyn lakierów,
- instalację do 16 stalowych zbiorników magazynowych lakierów o pojemności do 28 m3 każdy,
- budowę wanny wychwytowej,
- budowę wiaty i zbiornika wychwytowego,
- likwidację studni K3 i K4,
- instalację zbiorników na ciekły azot o pojemności do 50 m3;
- budowę na dachu budynku magazynu ściany, pełniącej funkcję ekranu akustycznego dla nowych central klimatyzacyjnych.
zastępuje się zapisem:
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę nowej hali: magazynowej, produkcyjnej, logistycznej, myjni rozpuszczalnikowej oraz instalacji redukcyjnej RTO dla nowych maszyn lakierniczych (PML7 i PML8) o pow. około 2260 m2,
- montaż maszyny lakierniczej PML7,
- przebudowę i rozbudowę zakładowej sieci elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, instalacji tryskaczowej i gazowej,
- budowę, przebudowę i likwidację placów manewrowych i wewnętrznych dróg dojazdowych;
- budowę systemu kanalizacji deszczowej pozwalającej na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenów nowych dróg, placów manewrowych i parkingów,
- budowę gruntowego wymiennika ciepła,
- likwidację studni K3 i K4,
- montaż na dachu budynku hali logistyki dwóch central wentylacyjno-klimatyzacyjnych wraz z ich obudową,
- montaż na dachu nowej hali produkcyjnej 3 central nadmuchowych i 6 wentylatorów wywiewnych,
- adaptację istniejących pomieszczeń na mieszalnię lakierów,
- budowę instalacji RTO dla istniejących maszyn lakierniczych (PML 5 i PML6),
- instalację zbiorników na ciekły azot o pojemności do 50 m3,
- przebudowę istniejących pomieszczeń na magazyn lakierów,
- instalację do 16 stalowych zbiorników magazynujących lakiery o pojemności do 28 m3 każdy,
- budowę wanny wychwytowej,
- budowę wiaty i zbiornika wychwytowego,
- wykonanie instalacji umożliwiającej usuwanie, w okresie zimowym śniegu zalegającego na dachu nowej hali produkcyjnej, z wykorzystaniem ciepła spalin, pochodzącego z instalacji RTO,
- budowę i montaż maszyny lakierniczej PML8 wraz z osprzętem technologicznym,
- budowę i montaż maszyny lakierniczej PML9 wraz z osprzętem technologicznym;
- rozbudowę RTO dla maszyny lakierniczej PML9.
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 2 zapis:
16. poziom hałasu wewnątrz projektowanej hali produkcyjnej, w której planuje się zainstalować trzy maszyny lakiernicze (lakierki: PML 7, PML 8, PML 9) oraz Regeneracyjny Dopalacz Termiczny dla ww. lakierek, mierzony 1 metr od ściany, nie powinien przekraczać 92,6 dB;
zastępuje się zapisem:
16.poziom hałasu wewnątrz projektowanej hali produkcyjnej:
- po zakończeniu pierwszego etapu przedsięwzięcia tj. po zainstalowaniu jednej maszyny lakierniczej (lakierka PML 7) oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego, mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 82,5 dB;
- po zakończeniu drugiego etapu przedsięwzięcia tj. po zainstalowaniu drugiej maszyny lakierniczej (eksploatacja lakierki: PML 7, PML 8 oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego), mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 87,5 dB;
- po zakończeniu trzeciego etapu tj. po zainstalowaniu trzeciej maszyny lakierniczej (eksploatacja lakierki: PML 7, PML 8, PML 9) oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego, mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 92,6 dB;
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 2 dodaje się zapis:
24. maszynę lakierniczą PML 1 eksploatować nie więcej niż 2300 h/rok jako rezerwową, na wypadek awarii jednej z nowoczesnych maszyn: PML5, PML6, PML7, PML8, PML9 lub do wykonywania krótkich serii produkcyjnych oraz testów dla nowych produktów;
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 3. zapis:
a) przewidzieć budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla nowych lakierek oraz dla istniejących lakierek, o redukcji LZO, w przeliczeniu na całkowity węgiel organiczny w gazach odlotowych, przynajmniej do poziomu 20 mg C/Nm3;
b) zaprojektować na dachu hali produkcyjnej trzy centrale klimatyzacyjno-wentylacyjne o poziomie mocy akustycznej każdej z nich nie większej niż 65 dB;
c) zaprojektować halę produkcyjną o izolacyjności przegród budowlanych nie mniejszej niż: dla ściany południowej 35 dB, dla ściany wschodniej 38 dB, dla ściany północnej 32 dB, dla ściany zachodniej 30 dB i dla dachu 35 dB;
zastępuje się zapisem:
a) przewidzieć budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla nowych lakierek oraz dla istniejących lakierek PML 5 i PML 6, o redukcji LZO, w przeliczeniu na całkowity węgiel organiczny w gazach odlotowych, przynajmniej do poziomu 20 mg C/Nm3;
b) na dachu istniejącej hali logistyki zaprojektować dwie obudowane centrale klimatyzacyjno-wentylacyjne, tak aby poziom mocy akustycznej dla każdej obudowanej centrali wnosił nie więcej niż 70 dB;
c) zapewnić izolacyjność przegród budowlanych hali produkcyjnej:
- po zakończeniu 2 etapu przedsięwzięcia (2 maszyny lakiernicze i RTO) nie mniej niż 32 dB;
- zapewnić izolacyjność przegród budowlanych hali produkcyjnej po zakończeniu 3 etapu przedsięwzięcia (3 maszyny lakiernicze i RTO) nie mniej niż 40 dB;
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 3 dodaje się zapis:
j) przewidzieć mieszalnię lakierów w istniejącym budynku z podłączeniem do istniejącego emitora E1 o wysokości 59,4 m;
k) zaprojektować na dachu projektowanej hali produkcyjnej (hali lakierek) sześć wentylatorów wyciągowych o poziomie mocy akustycznej każdego z nich nie większej niż 75 dB;
l) zaprojektować na dachu projektowanej hali produkcyjnej (hali lakierek) trzy centrale nadmuchowe o poziomie mocy akustycznej każdej z nich nie większej niż 57 dB;
w orzeczeniu decyzji w punkcie I podpunkt 3 wykreśla się zapis:
d) zaprojektować ekran akustyczny na dachu projektowanej hali magazynowej, rozpoczynając od strony hali produkcyjnej, równolegle wzdłuż linii brzegowej dachu, dwie połączone ze sobą, stanowiące jednolitą całość, pełne przegrody budowlane o łącznej długości nie mniejszej niż 14 metrów oraz wysokości pierwszej przegrody nie mniejszej niż 4 m i drugiej przegrody nie mniejszej niż 3,5 m;
w orzeczeniu decyzji w punkcie III zapis:
Analiza powinna zawierać wyniki pomiarów hałasu w środowisku z eksploatacji zakładu produkcyjnego Schattdecor, przeprowadzonych na granicy najbliższych terenów podlegających ochronie przed hałasem, w terminie 3 miesięcy od dnia oddania projektowanych obiektów do użytkowania, w dwóch punktach: tj.:
- na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej - w punkcie nr 9 (oznaczenie punktu zgodnie z raportem),
- na terenie zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej – w punkcie nr 1 (oznaczenie punktu zgodnie z raportem).
Analizę w ww. zakresie należy przedłożyć Burmistrzowi Głuchołaz jako właściwemu organowi do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Opolu, w terminie 4 miesięcy od dnia oddania obiektu do użytkowania.
zastępuje się zapisem:
Analiza powinna zawierać wyniki pomiarów hałasu w środowisku z eksploatacji zakładu produkcyjnego Schattdecor, na granicy najbliższych terenów podlegających ochronie przed hałasem, przeprowadzonych po zakończeniu 2 etapu (eksploatacja lakierek PLM7 i PLM8) oraz 3 etapu (eksploatacja lakierek: PLM7, PLM8, PLM9) przedsięwzięcia, w terminie 3 miesięcy od zakończenia każdego z etapów, w punktach nr 1 i 9 (oznaczenia punktów zgodnie z uzupełnieniem do „Raportu…” z 17.01.2013r.), na terenie zabudowy mieszkaniowej odpowiednio - wielorodzinnej i jednorodzinnej.
Analizę w ww. zakresie należy przedłożyć Burmistrzowi Głuchołaz jako właściwemu organowi do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz Marszałkowi Województwa Opolskiego jako właściwemu organowi ochrony środowiska, w terminie 4 miesięcy od dnia zakończenia 2 i 3 etapu przedsięwzięcia.
2. Pozostała część decyzji nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ulega zmianie,
3. Niniejsza decyzja stanowi integralną część z decyzją Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”.
UZASADNIENIE:
Wnioskiem z dnia 06.11.2012 r. firma Schattdecor Sp. z o.o., ul. Sowia 10, 62-080 Tarnowo Podgórne zwróciła się do Burmistrza Głuchołaz o zmianę decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”, która została wydana po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko.
Dnia 17.12.2012r. Burmistrz Głuchołaz wystąpił o uzgodnienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz o wyrażenie opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawie wydania decyzji zmieniającej decyzję Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”.
Przedsięwzięcie dla którego planowana jest zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z § 2 ust. 2 pkt 2 (przedsięwzięcia polegające na rozbudowie, przebudowie lub montażu przedsięwzięć realizowanych lub zrealizowanych wymienionych w § 3 ust. 1, jeżeli ta rozbudowa, przebudowa lub montaż spowoduje osiągnięcie progów określonych w ust. 1, o ile progi te zostały określone), w związku z § 2 ust. 1 pkt 16 (instalacje do powierzchniowej obróbki substancji, przedmiotów lub produktów, o zużyciu rozpuszczalników organicznych większym niż 150 kg na godzinę lub większym niż 200 t na rok)rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) zaliczone zostało do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
Zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą OOŚ, organem uzgadniającym środowiskowe warunki realizacji przedsięwzięcia jest regionalny dyrektor ochrony środowiska, a opiniującym państwowy powiatowy inspektor sanitarny.
W związku z powyższym Burmistrz Głuchołaz w dniu 17.12.2012r.wystąpił o uzgodnienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz o wyrażenie opinii do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie w sprawie wydania decyzji zmieniającej decyzję Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z dnia 31.05.2012r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia p.n. „Rozbudowie Zakładu Produkcyjnego Schattdecor”.
Organy te wyraziły opinie: .
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu – opinia z dnia 22 stycznia 2013r., sygn. WOOŚ.4242.150.2012.ES – uzgadniające warunki realizacji dla w/w przedsięwzięcia;
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny – opinia z dnia 15 stycznia 2013r., sygn.
NZ/HW-4325-02/13 opiniującą pozytywnie warunki realizacji dla w/w przedsięwzięcia.
Działania inwestycyjne zrealizowane zostaną na działkach o nr ewidencyjnym: 1250/1, 1250/2, 1254/11, 1285/1, 1285/2, 1285/3, 1286/1, 1286/2, 1288, 1289/8, 1289/9, 1289/11, 1902, 1903/1 1904/2, 1912/2, 1913/1, 1913/2, obręb ewidencyjny 0001 Głuchołazy.
Zgodnie z zapisami Uchwały Nr XLVII/345/06 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 4 sierpnia 2006r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Spółdzielczej i Moniuszki w Głuchołazach, inwestycja położona jest na terenie oznaczonym symbolem 1P,S - teren przemysłu, składów i magazynów.
Zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r. dla przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa Zakładu Produkcyjnego Schattdecor w Głuchołazach”, związana jest ze zmianą ilości etapów realizacji przedsięwzięcia z 4 na 3. Realizacja w/w przedsięwzięcia przebiegać będzie następująco:
Etap 1:
- budowa nowej hali: magazynowej, produkcyjnej, logistycznej, myjni rozpuszczalnikowej oraz instalacji redukcyjnej RTO dla nowych maszyn lakierniczych (PML7 i PML8),
- montaż maszyny lakierniczej PML7,
- przebudowa i rozbudowa zakładowej sieci elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, instalacji tryskaczowej i gazowej,
- budowa, przebudowa i likwidacja placów manewrowych i wewnętrznych dróg dojazdowych;
- budowa systemu kanalizacji deszczowej pozwalającej na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenów nowych dróg, placów manewrowych i parkingów,
- budowa gruntowego wymiennika ciepła,
- likwidacja studni K3 i K4,
- montaż na dachu budynku hali logistyki dwóch central wentylacyjno-klimatyzacyjnych wraz z ich obudową,
- montaż na dachu nowej hali produkcyjnej 3 central nadmuchowych i 6 wentylatorów wywiewnych,
- adaptacja istniejących pomieszczeń na mieszalnię lakierów,
- budowa instalacji RTO dla istniejących maszyn lakierniczych (PML 5 i PML6),
- instalacja zbiorników na ciekły azot o pojemności do 50 m3,
- przebudowa istniejących pomieszczeń na magazyn lakierów,
- instalacja do 16 stalowych zbiorników magazynujących lakiery o pojemności do 28 m3 każdy,
- budowa wanny wychwytowej,
- budowa wiaty i zbiornika wychwytowego,
- wykonanie instalacji umożliwiającej usuwanie, w okresie zimowym śniegu zalegającego na dachu nowej hali produkcyjnej, z wykorzystaniem ciepła spalin, pochodzącego z instalacji RTO.
Etap 2:
- budowa i montaż maszyny lakierniczej PML8 wraz z osprzętem technologicznym.
Etap 3:
- budowa i montaż maszyny lakierniczej PML9 wraz z osprzętem technologicznym;
- rozbudowa RTO dla maszyny lakierniczej PML9.
W związku z planowanymi zmianami w ramach przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa Zakładu Produkcyjnego Schattdecor w Głuchołazach”, przewiduje się:
- budowę instalacji RTO obsługującej istniejące maszyny lakiernicze jedynie dla PML5 i PML6; istniejącą maszynę lakierniczą PML1, z uwagi na fakt, że jest najstarsza i najmniej efektywna, przewidziano jako:
§ rezerwową, na wypadek awarii jednej z nowoczesnych maszyn: PML5, PML6, PML7, PML8 lub PML9;
§ przeznaczoną do wykonywania krótkich serii produkcyjnych oraz testów dla nowych produktów i w związku z tym pozostawiono jak w stanie istniejącym-bez podłączenia jej do RTO.
- adaptację istniejących pomieszczeń na mieszalnię lakierów;
Ponadto zmieniono lokalizację i ilość przewidzianych central klimatyzacyjno-wentylacyjnych (przeniesienie central z dachu nowej hali magazynowej na dach hali logistyki, redukcja ilości central z 3 szt. do 2 szt.). Zmiana ta została wymuszona względami technologicznymi –łatwością podłączenia tych central do mediów. Nowa lokalizacja 2 central wiąże się z koniecznością wykonania obudów akustycznych dla tych central. Ze względów technologicznych konieczne jest dostawienie 3 central nadmuchowych i 6 szt. wentylatorów wywiewnych na dachu nowej hali produkcyjnej.
Zaplanowano również wykorzystanie ciepła spalin z procesu dopalania w RTO do roztapiania śniegu zalegającego na dachu nowej hali produkcyjnej. Ze względu na konstrukcję dachu jest to jedyne możliwe rozwiązanie do zastosowania w tym przypadku pozwalające na sprawne usuwanie śniegu.
Etap 3 ograniczony został wyłącznie do budowy i montażu PML9 oraz rozbudowy RTO dla PML9 .
W ramach wariantowania zmian w zakresie realizacji przedsięwzięcia pn. „Rozbudowa Zakładu Produkcyjnego Schattdecor w Głuchołazach” przy ul. Gen Andersa 1, analizowano lokalizację i rozwiązania technologiczne dotyczące mieszalni lakierów:
Wariant I- wskazany przez Inwestora przewiduje montaż mieszalni lakierów w istniejącym obiekcie. Miejsce lokalizacji pozwala równocześnie na bezpośrednie podłączenie mieszalni do istniejącego emitora E1. Takie rozwiązanie eliminuje potrzebę budowy nowego emitora, a parametry emitora E1 (wysokość 59,4m) gwarantują osiągnięcie minimalnych stężeń zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym wynikających z procesu mieszania lakierów.
Wariant II- przewidywał usytuowanie mieszalni w wydzielonej części nowego obiektu (nowa hala produkcyjna). Takie rozwiązanie zapewniałoby bliską odległość pomiędzy mieszalnią a lakierkami. Jednak wariant ten powodowałby konieczność powstania nowego emitora, którego wysokość byłaby znacznie niższa niż wysokość emitora E1, a skutkiem tego stężenia zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym wynikające z procesu mieszania lakierów byłyby znacznie wyższe niż w wariancie I.
Po analizie treści przedłożonych materiałów, biorąc pod uwagę argumenty inwestora oraz fakt, że wariant wskazany przez inwestora jest jednocześnie wariantem korzystniejszym dla środowiska, w niniejszym decyzji organ przyjął warunki zmiany przedmiotowego przedsięwzięcia w wariancie I wskazanym przez inwestora.
Mając na uwadze, wnioskowany zakres zmian (utworzenie mieszalni lakierów wewnątrz istniejącego budynku, zmianę ilości oraz rozmieszczenia wentylatorów nadmuchowych i wywiewnych) nie przewiduje się, aby etap realizacji przedsięwzięcia wpłynął w sposób istotny na stan powietrza atmosferycznego.
Zmiany w zakresie przedsięwzięcia mające wpływ na stan powietrza atmosferycznego podczas jego eksploatacji to:
- likwidacja źródła energetycznego spalania gazu w centrali wentylacyjno-klimatyzacyjnej,
- ograniczenie czasu pracy lakierki PML1 (z 7704h/rok do 2300h/rok) bez podłączenia do RTO;
- wprowadzenie dodatkowego źródła emisji –mieszalni farb.
Planowane zmiany nie wpłyną na istotną zmianę emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego z 3 nowych lakierek oraz 2 istniejących lakierek (dotrzymane będą standardy emisyjne). Istniejąca lakierka PML 1 będzie nadal eksploatowana na zasadach określonych w posiadanym pozwoleniu na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza udzielonym decyzją Starosty Nyskiego.
W „Raporcie..” przedstawiono obliczenia rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń dla istniejącej i projektowanej części zakładu (uwzględniające planowane zmiany) z których wynika, że poza terenem zakładu nie wystąpią przekroczenia dopuszczalnych poziomów stężeń dla substancji emitowanych z terenu zakładu.
W związku z planowanymi zmianami w niniejszej decyzji:
- zamiast warunku określonego w decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r. o brzmieniu:
• pkt I podpunkt 3 a) z cyt. „przewidzieć budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla nowych lakierek oraz dla istniejących lakierek, o redukcji LZO, w przeliczeniu na całkowity węgiel organiczny w gazach odlotowych, przynajmniej do poziomu 20 mg C/Nm3”
wpisano warunek o brzmieniu:
„przewidzieć budowę RTO- Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego dla nowych lakierek oraz dla istniejących lakierek PML 5 i PML 6, o redukcji LZO, w przeliczeniu na całkowity węgiel organiczny w gazach odlotowych, przynajmniej do poziomu 20 mg C/Nm3” – z przeprowadzonych na etapie wykonania projektu budowlanego analiz wynika, że maszyna PML1 zakłóciłaby pracę instalacji RTO i uniemożliwiła osiągnięcie optymalnych warunków redukcji
- dodano warunki:
• dot. etapu eksploatacji przedsięwzięcia tj. pkt I ppkt 2-24.) cyt. „maszynę lakierniczą PML 1 eksploatować nie więcej niż 2300 h/rok jako rezerwowaną, na wypadek awarii jednej z nowoczesnych maszyn: PML5, PML6, PML7, PML8, PML9 lub do wykonywania krótkich serii produkcyjnych oraz testów dla nowych produktów”;
• do uwzględnienia w dokumentacji wymaganej do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę tj.: punkt I podpunkt 3 j) cyt. „przewidzieć mieszalnię lakierów w istniejącym budynku z podłączeniem do istniejącego emitora E1 o wysokości 59,4 m”.
Dominującymi źródłami hałasu podczas eksploatacji przedsięwzięcia będą: projektowana hala produkcyjna, a w niej zainstalowane 3 maszyny lakiernicze oraz urządzenia wentylacyjne i nadmuchowe, projektowane na hali produkcyjnej oraz na istniejącej hali logistyki.
Najbliżej położone tereny prawnie chronione przed hałasem o charakterze zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zlokalizowane są w sąsiedztwie zakładu w kierunku wschodnim.
We wniosku o zmianę decyzji wniesiono o zmianę lokalizację i ilość central klimatyzacyjno-wentylacyjnych (przeniesienie central z dachu nowej hali magazynowej na dach hali logistyki oraz redukcja central z 3 do 2 szt.). Zmiana ta została wymuszona względami technologicznymi, związanymi z łatwością podłączenia tych central do mediów. Nowa lokalizacja wiąże się z koniecznością wykonania obudów akustycznych dla tych central – tak aby moc akustyczna wynosiła nie więcej niż 70 dB). Ponadto ze względów technologicznych zaprojektowano 3 dodatkowe centrale nadmuchowe i 6 wentylatorów na dachu projektowanej hali produkcyjnej.
Z uwagi na przeniesienie central klimatyzacyjno-wentylacyjnych z dachu nowej hali magazynowej na dach hali logistyki, w przedłożonej dokumentacji nie uwzględniono ekranu akustycznego na dachu projektowanej hali magazynowej.
W przedłożonym do wniosku o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach raporcie o oddziaływaniu na środowisko przeprowadzono obliczenia propagacji hałasu w środowisku, w których uwzględniono źródła projektowane (centrale i wentylatory oraz budynek nowoprojektowanej hali produkcyjnej, a w nim 3 maszyny lakiernicze) zgodnie z wnioskowanymi zmianami oraz istniejące źródła hałasu znajdujące się na terenie zakładu. W obliczeniach propagacji hałasu uwzględniono etapowanie przedsięwzięcia i wykonano obliczenia dla:
- 1 etapu - eksploatacja jednej maszyny lakierniczej,
- 2 etapu - eksploatacja dwóch maszyn lakierniczych,
- 3 etapu - eksploatacja trzech maszyn lakierniczych.
Na podstawie obliczeń, przy założonych w raporcie rozwiązaniach, dotyczących:
- poziomów mocy akustycznych projektowanych źródeł,
- poziomu dźwięku wewnątrz hali produkcyjnej (na każdym z etapów inwestycji),
- izolacyjności przegród budowlanych (na drugim i trzecim – ostatnim etapie inwestycji),
wykazano brak przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, dla pory dnia i nocy na najbliższych terenach chronionych akustycznie.
Dla potwierdzenia powyższych założeń, w związku z etapowym zwiększaniem izolacyjności przegród budowlanych w hali produkcyjnej, zobowiązano inwestora do dwukrotnego wykonania analizy porealizacyjnej w zakresie wpływu inwestycji na stan klimatu akustycznego. Pomiary hałasu w środowisku należy wykonać po zakończeniu drugiego oraz trzeciego etapu inwestycji.
Powyższą analizę należy przedłożyć Burmistrzowi Głuchołaz oraz Marszałkowi Województwa Opolskiego, który jest właściwym organem ochrony środowiska dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, a nie Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Opolu jak wskazano w decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r.
W związku z planowanymi zmianami w niniejszej decyzji:
- zamiast warunku określonego w decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r. o brzmieniu.:
• pkt I ppkt 2-16. cyt. „poziom hałasu wewnątrz projektowanej hali produkcyjnej, w której planuje się zainstalować trzy maszyny lakiernicze (lakierki: PML 7, PML 8, PML 9) oraz Regeneracyjny Dopalacz Termiczny dla ww. lakierek, mierzony 1 metr od ściany, nie powinien przekraczać 92,6 dB;
wpisano warunki o brzmieniu:
- „poziom hałasu wewnątrz projektowanej hali produkcyjnej:
- po zakończeniu pierwszego etapu przedsięwzięcia tj. po zainstalowaniu jednej maszyny lakierniczej (lakierka PML 7) oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego, mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 82,5 dB;
- po zakończeniu drugiego etapu przedsięwzięcia tj. po zainstalowaniu drugiej maszyny lakierniczej (eksploatacja lakierki: PML 7, PML 8 oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego), mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 87,5 dB;
- po zakończeniu trzeciego etapu tj. po zainstalowaniu trzeciej maszyny lakierniczej (eksploatacja lakierki: PML 7, PML 8, PML 9) oraz Regeneracyjnego Dopalacza Termicznego, mierzony 1 metr od ściany, nie może przekraczać 92,6 dB;
• zamiast warunku określonego w pkt I ppkt 3 b) cyt. „zaprojektować na dachu hali produkcyjnej trzy centrale klimatyzacyjno-wentylacyjne o poziomie mocy akustycznej każdej z nich nie większej niż 65 dB”
wpisano warunek o brzmieniu:
• b) „na dachu istniejącej hali logistyki zaprojektować dwie obudowane centrale klimatyzacyjno-wentylacyjne, tak aby poziom mocy akustycznej dla każdej obudowanej centrali wnosił nie więcej niż 70 dB;”;
• zamiast warunku określonego w pkt I ppkt 3 c) cyt. „zaprojektować halę produkcyjną o izolacyjności przegród budowlanych nie mniejszej niż: dla ściany południowej 35 dB, dla ściany wschodniej 38 dB, dla ściany północnej 32 dB i dla dachu 35 dB;”
wpisano warunki o brzmieniu:
e) zapewnić izolacyjność przegród budowlanych hali produkcyjnej:
- po zakończeniu 2 etapu przedsięwzięcia (2 maszyny lakiernicze i RTO) nie mniej niż 32 dB;
- zapewnić izolacyjność przegród budowlanych hali produkcyjnej po zakończeniu 3 etapu przedsięwzięcia (3 maszyny lakiernicze i RTO) nie mniej niż 40 dB;
§ dodano warunki do uwzględnienia w dokumentacji wymaganej do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę cyt.:
• pkt I ppkt 3 k) „zaprojektować na dachu projektowanej hali produkcyjnej (hali lakierek) sześć wentylatorów wyciągowych o poziomie mocy akustycznej każdego z nich nie większej niż 75 dB”,
• pkt I ppkt 3 l) „zaprojektować na dachu projektowanej hali produkcyjnej (hali lakierek) trzy centrale nadmuchowe o poziomie mocy akustycznej każdej z nich nie większej niż 57 dB”,
Ponadto mając na uwadze zakres planowanych zmian nieuzasadnionym jest warunek określony w decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r r. w pkt. I ppkt 3 d) tj.cyt.„zaprojektować ekran akustyczny na dachu projektowanej hali magazynowej, rozpoczynając od strony hali produkcyjnej, równolegle wzdłuż linii brzegowej dachu, dwie połączone ze sobą, stanowiące jednolitą całość, pełne przegrody budowlane o łącznej długości nie mniejszej niż 14 metrów oraz wysokości pierwszej przegrody nie mniejszej niż 4 m i drugiej przegrody nie mniejszej niż 3,5 m”.
Zakres planowanych zmian nie wpłynie na gospodarkę wodno-ściekową na etapie realizacji przedsięwzięcia.
W związku z planowanymi zmianami na etapie eksploatacji nie ulegnie zmianie:
- poziom poboru wody z wodociągu;
- poziom poboru wód podziemnych, na cele chłodnicze;
- ilość i skład ścieków wprowadzanych do zewnętrznych urządzeń kanalizacyjnych;
- ilość ścieków socjalno-bytowych, odprowadzanych do urządzeń kanalizacyjnych;
- ilość wód opadowych i roztopowych oraz sposób ich odprowadzania;
Planowane zmiany dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie wpłyną na zmianę oddziaływania na środowisko gruntowo-wodne, tym samym nie spowodują nieosiągnięcia celów środowiskowych określonych w Planie Gospodarowania Wodami.
Zakres planowanych zmian nie wpłynie w sposób znaczący na ilość i rodzaj odpadów powstających na etapie realizacji przedsięwzięcia.
W związku z tym, iż w ramach planowanych zmian przewiduje się utworzenie mieszalni lakierów powstanie dodatkowe źródło - miejsce powstawania odpadów. W mieszalni lakierów powstawać będą takie odpady jak: opakowania z tworzyw sztucznych, sorbenty, tkaniny, ubrania i rękawice, zużyte świetlówki, opakowania zawierające substancje niebezpieczne, odpady farb i lakierów zawierające rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne
Mieszalnia lakierów będzie generowała odpady, które będą wytwarzane również w innych miejscach zakładu. Sposób postępowania z powstającymi odpadami nie ulegnie zmianie tj.:
- odpady będą umieszczane w specjalnych pojemnikach, przy czym nie przewiduje się mieszania ze sobą poszczególnych rodzajów odpadów;
- pojemniki będą wykonane z materiału odpornego na działanie składników umieszczonych w nich odpadów i będą posiadały szczelne zamknięcie;
- w przypadku odpadów przeznaczonych do wykorzystania lub unieszkodliwienia w procesach termicznych, dopuszcza się możliwość stosowania pojemników jednorazowych, które rozkładają się w tych procesach.
Przedmiotowa inwestycja realizowana będzie poza obszarami o wysokich walorach przyrodniczych i krajobrazowych, w tym poza formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1220, z późn. zm.).
Oceny spełnienia wymogów najlepszych dostępnych technik organ dokonał w decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r. Instalacja, co do której zmieniono przyjęte rozwiązania tj. lakierka PML 1, jest instalacją istniejącą, która nie została objęta zamiarem podłączenia do RTO.
W zakresie zmian przewiduje się utworzenie mieszalni lakierów, która spełnia wymagania BAT:
- w procesie technologicznym nie przewiduje się stosowania substancji o dużym potencjale zagrożeń dla środowiska. Stosowane będą jedynie lakiery o niskiej zawartości LZO, w ilościach i w sposób nie stanowiący zagrożenia dla środowiska (szczelne zbiorniki, wanna wychwytowa oraz zbiornik wychwytowy);
- planuje się efektywne wykorzystanie energii elektrycznej w zakresie niezbędnym do pracy instalacji i urządzeń charakteryzujących się niskim zapotrzebowaniem na energię;
- mieszalnia nie wymaga użycia wody;
- stosowana technologia będzie technologią o niewielkiej ilości powstających odpadów przypadających na jednostkę produkcji;
- przyjęta technologia będzie źródłem emisji substancji do powietrza, na poziomie nie powodującym przekroczeń standardów jakości środowiska,
W niniejszej decyzji organ nie uznał za konieczne przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 ustawy OOŚ, ponieważ:
a) dane ujęte w „Raporcie…” na temat przedsięwzięcia oraz elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko pozwalają w pełni ocenić jego oddziaływanie na środowisko,
b) z przedłożonych analiz uwzględniających planowane zmiany wynika, że realizacja jak i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań na środowisko. Z przedstawionych w „Raporcie….” informacji wynika, że skumulowane oddziaływanie istniejących i planowanej instalacji nie będzie powodować przekroczeń standardów jakości środowiska, poza terenem, do którego inwestor posiada tytuł prawny.
Na południowy-zachód w odległości około 200 m od terenu objętego przedsięwzięciem znajdują się Głuchołaskie Zakłady Papiernicze. W decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.02.2012.PD z 31.05.2012r. organ przeanalizował kumulowanie się oddziaływań.
Zakres planowanych zmian nie będzie miał istotnego wpływu na kumulację oddziaływań.
c) przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w odległości ok. 2 km od najbliższej granicy państwa z Republiką Czeską. W ocenie organu planowane zmiany w przedmiotowym przedsięwzięciu nie wpłyną na pogorszenie stanu środowiska na terenie Republiki Czeskiej.
Mając na uwadze powyższe planowana zmiana przedsięwzięcie nie wymaga postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Na terenie zakładu nie przewiduje się gromadzenia rodzajów i ilości substancji, które kwalifikowałyby przedsięwzięcie do zaliczenia do grupy zakładów o zwiększonym ryzyku lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej. Realizacja i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie powodowała zagrożenia wystąpieniem poważnej awarii.
Mając na względzie charakter projektowanej inwestycji, stwierdzono, iż nie ma podstaw do tworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.
Po dokonaniu analizy informacji zawartych we wniosku oraz biorąc pod uwagę aktualne zagospodarowanie terenu z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury technicznej tutejszy organ uznał, że planowane przedsięwzięcie inwestycyjne nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie:
1. Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Głuchołaz w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
2. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji , o której mowa w art. 72 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227); wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
Otrzymują :
1. Inwestor
2. Strony w formie obwieszczenia
Do wiadomości:
1. A/a
Załącznik do decyzji Burmistrza Głuchołaz nr RR.6220.20.2012.PD z dnia 04.02.2013r. zmieniającej decyzję Burmistrza Głuchołaz z dnia 31.05.2012 nr RR.6220.02.2012.PD
Głuchołazy 04.02.2013
RR.6220.20.2012.PD
Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.)
1. Rodzaj przedsięwzięcia i miejsce realizacji przedsięwzięcia
Planowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie zakładu produkcyjnego Schattdecor. Realizowane będzie w gminie Głuchołazy, w miejscowości Głuchołazy, w granicach działek stanowiących własność inwestora o numerach ewidencyjnych 1250/1, 1250/2, 1254/11, 1285/1, 1285/2, 1285/3, 1286/1, 1286/2, 1288, 1289/8, 1289/9, 1289/11, 1902, 1903/1, 1904/2, 1912/2, 1913/1, 1913/2 obr. Głuchołazy. Planowane przedsięwzięcie zgodnie z zapisami Uchwały
Nr XLVII/345/06 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 4 sierpnia 2006r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Spółdzielczej i Moniuszki w Głuchołazach, inwestycja położona jest na terenie oznaczonym symbolem 1P,S - teren przemysłu, składów i magazynów.
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę nowej hali: magazynowej, produkcyjnej, logistycznej, myjni rozpuszczalnikowej oraz instalacji redukcyjnej RTO dla nowych maszyn lakierniczych (PML7 i PML8),
- montaż maszyny lakierniczej PML7,
- przebudowę i rozbudowę zakładowej sieci elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, instalacji tryskaczowej i gazowej,
- budowę, przebudowę i likwidację placów manewrowych i wewnętrznych dróg dojazdowych;
- budowę systemu kanalizacji deszczowej pozwalającej na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenów nowych dróg, placów manewrowych i parkingów,
- budowę gruntowego wymiennika ciepła,
- likwidację studni K3 i K4,
- montaż na dachu budynku hali logistyki dwóch central wentylacyjno-klimatyzacyjnych wraz z ich obudową,
- montaż na dachu nowej hali produkcyjnej 3 central nadmuchowych i 6 wentylatorów wywiewnych,
- adaptację istniejących pomieszczeń na mieszalnię lakierów,
- budowę instalacji RTO dla istniejących maszyn lakierniczych (PML 5 i PML6),
- instalację zbiorników na ciekły azot o pojemności do 50 m3,
- przebudowę istniejących pomieszczeń na magazyn lakierów,
- instalację do 16 stalowych zbiorników magazynujących lakiery o pojemności do 28 m3 każdy,
- budowę wanny wychwytowej,
- budowę wiaty i zbiornika wychwytowego,
- wykonanie instalacji umożliwiającej usuwanie, w okresie zimowym śniegu zalegającego na dachu nowej hali produkcyjnej, z wykorzystaniem ciepła spalin, pochodzącego z instalacji RTO,
- budowę i montaż maszyny lakierniczej PML8 wraz z osprzętem technologicznym,
- budowę i montaż maszyny lakierniczej PML9 wraz z osprzętem technologicznym;
- rozbudowę RTO dla maszyny lakierniczej PML9.
2. W czasie realizacji inwestycji, źródłami emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego będą:
- operacje dowozu materiałów budowlanych i sprzętu z wykorzystaniem transportu samochodowego,
- operacje przygotowywania mas betonowych.
Źródła te będą generowały powstawanie pyłu oraz zanieczyszczeń charakterystycznych dla procesów spalania paliw w silnikach spalinowych tj.: tlenku węgla, tlenków azotu, dwutlenku siarki, w. alifatycznych, w. aromatycznych. Emisja zanieczyszczeń, występująca w trakcie realizacji przedsięwzięcia, ze względu na ograniczony czas jej występowania oraz warunki realizacji, nie wpłynie w sposób istotny na stan powietrza atmosferycznego.
Głównymi źródłami powstawania odpadów na etapie realizacji planowanej inwestycji będą prace ziemne, roboty budowlane i instalacyjne oraz prace wykończeniowe. Na tym etapie powstawać będą głównie odpady z grupy 17 katalogu odpadów. Firma budowlana będzie odpowiedzialna za prawidłowe gospodarowanie odpadami na etapie realizacji przedsięwzięcia, w tym za przekazanie ich jednostkom uprawnionym do gospodarowania odpadami.
3. Źródłami emisji zanieczyszczeń do powietrza w trakcie eksploatacji istniejącego Zakładu Produkcyjnego oraz planowanego przedsięwzięcia będą:
· procesy lakierowania i schnięcia lakierów termoutwardzalnych;
· procesy lakierowania i schnięcia lakierów UV;
· procesy technologicznego spalania paliw;
· procesy energetycznego spalania paliw;
· proces aktywacji powierzchni przy użyciu instalacji CORONA;
· procesy mycia elementów układu lakierniczego po nakładaniu lakierów UV;
· procesy suszenia UV.
Substancje zanieczyszczające stanowiące emisję do powietrza z zakładu to głównie: aceton, dwutlenek azotu, dwutlenek siarki, pył PM 10, tlenek węgla, chlorowodór, formaldehyd, glikol etylenowy, izobutanol, metanol, p-toluosulfonsaure, toluen, ozon. W zakładzie wykorzystywane będą substancje i preparaty zawierające LZO. Obecne zużycie LZO jest na poziomie około 135 Mg/rok. Realizacja przedsięwzięcia będzie skutkowała dodatkowym zużyciem około 169 Mg/rok LZO. Łączne zużycie LZO po rozbudowie zakładu wynosić będzie około 304 Mg/rok.
Na podstawie przeprowadzonych obliczeń stężeń substancji w powietrzu, przy uwzględnieniu warunków określonych w niniejszej decyzji, stwierdzono, iż funkcjonowanie przedsięwzięcia nie spowoduje przekroczeń standardów jakości powietrza atmosferycznego poza terenem zakładu.
4. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia gospodarka wodno-ściekowa prowadzona przy racjonalnym gospodarowaniu wodą oraz w stanie normalnej, poprawnej eksploatacji, nie będzie oddziaływać negatywnie na wody powierzchniowe oraz wody podziemne.
Z przedłożonej dokumentacji wynika, że przedmiotowa inwestycja nie spowoduje nieosiągnięcia celów środowiskowych zwartych w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, ponieważ realizacja i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie negatywnie oddziaływać na wody powierzchniowe i podziemne i nie wywoła zmian fizycznych, chemicznych i biologicznych, które uniemożliwiałyby prawidłowe funkcjonowanie ekosystemów wodnych.
5. Dominującymi źródłami hałasu podczas eksploatacji przedsięwzięcia będą: projektowana hala produkcyjna, a w niej zainstalowane 3 maszyny lakiernicze oraz wentylacja regeneracyjnych dopalaczy termicznych dla lakierek.
6. Na etapie eksploatacji będą powstawały odpady niebezpieczne oraz inne niż niebezpieczne.
Przy magazynowaniu odpadów będą zachowane następujące zasady:
- odpady będą umieszczane w specjalnych pojemnikach, przy czym nie przewiduje się mieszania ze sobą poszczególnych rodzajów odpadów;
- pojemniki będą wykonane z materiału odpornego na działanie składników umieszczonych w nich odpadów i będą posiadały szczelne zamknięcie;
- w przypadku odpadów przeznaczonych do wykorzystania lub unieszkodliwienia w procesach termicznych, dopuszcza się możliwość stosowania pojemników jednorazowych, które rozkładają się w tych procesach.
Zakład będzie posiadał infrastrukturę umożliwiającą prowadzenie właściwej gospodarki odpadami (uszczelnione i skanalizowane posadzki hal i wiaty).
Ponadto na inwestora został nałożony obowiązek sporządzenia analizy porealizacyjnej w zakresie wpływu przedmiotowego przedsięwzięcia na stan klimatu akustycznego na terenach prawnie chronionych przed hałasem. Analiza ta będzie zawierać wyniki pomiarów hałasu w środowisku z eksploatacji zakładu produkcyjnego Schattdecor, na granicy najbliższych terenów podlegających ochronie przed hałasem, przeprowadzonych po zakończeniu 2 etapu (eksploatacja lakierek PLM7 i PLM8) oraz 3 etapu (eksploatacja lakierek: PLM7, PLM8, PLM9) przedsięwzięcia, w terminie 3 miesięcy od zakończenia każdego z etapów, w punktach nr 1 i 9 (oznaczenia punktów zgodnie z uzupełnieniem do „Raportu…” z 17.01.2013r.), na terenie zabudowy mieszkaniowej odpowiednio - wielorodzinnej i jednorodzinnej.
Analizę w ww. zakresie należy przedłożyć Burmistrzowi Głuchołaz jako właściwemu organowi do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz Marszałkowi Województwa Opolskiego jako właściwemu organowi ochrony środowiska, w terminie 4 miesięcy od dnia zakończenia 2 i 3 etapu przedsięwzięcia.
W związku z powyższym , po dokonaniu analizy informacji zawartych we wniosku oraz biorąc pod uwagę aktualne zagospodarowanie terenu z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej tutejszy organ uznał , że planowane przedsięwzięcie inwestycyjne nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko.