Głuchołazy: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu inwestycyjnego w kwocie 4 573 392 zł
Numer ogłoszenia: 298884 - 2011; data zamieszczenia: 21.09.2011
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: ZaciÄ…gniÄ™cie dÅ‚ugoterminowego kredytu inwestycyjnego w kwocie 4 573 392 zÅ‚.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Kredyt dÅ‚ugoterminowy na wyprzedzajÄ…ce finansowanie dziaÅ‚aÅ„ finansowanych ze Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej do wysokoÅ›ci 4.573.392 zÅ‚ (sÅ‚ownie: cztery miliony pięćset siedemdziesiÄ…t trzy tysiÄ…ce trzysta dziewięćdziesiÄ…t dwa zÅ‚ote), z przeznaczeniem na realizacjÄ™ nastÄ™pujÄ…cych inwestycji: 1) kwota 3.250.050 zÅ‚ - Rozbudowa dróg gminnych - ul. KarÅ‚owicza i ul. Lompy w GÅ‚uchoÅ‚azach i Konradowie, 2) kwota 903.000 zÅ‚ - Rozwój systemów ratownictwa, 3) kwota 420.342 zÅ‚ - Budowa szatni przy boiskach sportowych w miejscowoÅ›ciach: Polski ÅšwiÄ™tów, Burgrabice i Biskupów. 2. Data zaciÄ…gniÄ™cia kredytu - kredyt bÄ™dzie uruchomiony w transzach: 1) pierwsza transza w kwocie 1.323.342 zÅ‚ - do dnia 31 października 2011 roku (refundacja poniesionych wydatków na realizacjÄ™ inwestycji pn. - Rozwój systemów ratownictwa, - Budowa szatni przy boiskach sportowych w miejscowoÅ›ciach: Polski ÅšwiÄ™tów, Burgrabice i Biskupów). 2) druga transza w kwocie 1.700.000 zÅ‚ - do dnia 15 listopada 2011 roku - (refundacja poniesionych wydatków na realizacjÄ™ inwestycji pn. -Rozbudowa dróg gminnych ul. KarÅ‚owicza i ul. Lompy w GÅ‚uchoÅ‚azach i Konradowie). 3) kolejne transze kredytu bÄ™dÄ… uruchamiane w miarÄ™ wpÅ‚ywu do gminy faktur za roboty budowlane (inwestycje: Rozbudowa dróg gminnych - ul. KarÅ‚owicza i ul. Lompy w GÅ‚uchoÅ‚azach i Konradowie), nie później niż do dnia 28 grudnia 2011 roku. Uruchomienie kredytu nastÄ™puje na pisemny wniosek gminy w terminie 3 dni roboczych od dnia zÅ‚ożenia wniosku. 2. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracjÄ… wekslowÄ… 3. Terminy spÅ‚aty kredytu: kredyt bÄ™dzie spÅ‚acany w kwartalnych ratach w nastÄ™pujÄ…cych wysokoÅ›ciach: 1) do dnia 20 marca 2012 roku - kwota 500.000 zÅ‚, 2) do dnia 20 czerwca 2012 roku - kwota 1.500.000 zÅ‚, 3) do dnia 20 wrzeÅ›nia 2012 roku - kwota 1.500.000 zÅ‚, 4) do dnia 20 grudnia 2012 roku - kwota 1.073.392 zÅ‚ 4. Odsetki od kredytu - pÅ‚atne do 20 dnia każdego miesiÄ…ca (od kwoty wykorzystanego kapitaÅ‚u), rozpoczynajÄ…c od dnia 20 listopada 2011 roku. 5. ZamawiajÄ…cy nie przewiduje ponoszenia kosztów (prowizji i opÅ‚at bankowych) zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… kredytu innych niż prowizja od udzielonego kredytu oraz oprocentowania kredytu opartego na zaoferowanej przez Bank stawce. ZamawiajÄ…cy nie przewiduje ponoszenia kosztów zwiÄ…zanych z ewentualnÄ… zmianÄ… postanowieÅ„ umowy z Bankiem KredytujÄ…cym. 6. Prowizja Banku od udzielanego kredytu nie może przekroczyć 0,5% kwoty zaciÄ…ganego kredytu. 7. Prowizja okreÅ›lona w % od kwoty wykorzystanego kredytu, bÄ™dzie pÅ‚atna w terminie uruchomienia kredytu. 8. Bank KredytujÄ…cy nalicza prowizjÄ™ tylko od kwoty wykorzystanego kredytu i nie pobiera prowizji ani innych opÅ‚at od kwoty kredytu, który nie zostaÅ‚ wykorzystany przez ZamawiajÄ…cego. 9. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu. ZamawiajÄ…cy zawiadomi na piÅ›mie Bank KredytujÄ…cy o zamiarze rezygnacji z części kredytu najpóźniej od dnia 28 grudnia 2011 roku. Rezygnacja z części kredytu powoduje zmianÄ™ harmonogramu spÅ‚aty kredytu, poprzez zmniejszenie kwoty spÅ‚aty ostatniej raty kredytu. W przypadku kiedy kwota niewykorzystanego kredyt jest wiÄ™ksza od kwoty spÅ‚aty ostatniej raty kapitaÅ‚owej, zmniejszeniu ulega także kwota spÅ‚aty trzeciej raty kapitaÅ‚owej. 10. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie prawo wczeÅ›niejszej spÅ‚aty części lub caÅ‚oÅ›ci kredytu. ZamawiajÄ…cy zawiadomi na piÅ›mie Bank KredytujÄ…cy o zamiarze wczeÅ›niejszej spÅ‚aty części lub caÅ‚oÅ›ci kredytu w terminie 5 dni roboczych przed dniem planowanej spÅ‚aty. WczeÅ›niejsza spÅ‚ata kredytu powoduje zmianÄ™ harmonogramu spÅ‚aty kredytu poprzez zmniejszenie kwoty ostatnie raty kapitaÅ‚owej kredytu pÅ‚atnej do dnia 20 grudnia 2012 roku. W przypadku kiedy kwota spÅ‚aconego wczeÅ›niej kredyt jest wiÄ™ksza od kwoty spÅ‚aty ostatniej raty kapitaÅ‚owej, zmniejszeniu ulega także kwota spÅ‚aty trzeciej raty kapitaÅ‚owej. 11. WczeÅ›niejsza spÅ‚ata części lub caÅ‚oÅ›ci kredytu nastÄ™puje bez pobierania przez Bank KredytujÄ…cy prowizji i opÅ‚at. Oprocentowanie kredytu bÄ™dzie zmienne oparte o stawkÄ™ WIBOR 1M powiÄ™kszonÄ… o marżę banku. Marża banku przez caÅ‚y okres kredytowania jest staÅ‚a. Stawka WIBOR 1 M na dany okres odsetkowy bÄ™dzie ustalana na podstawie notowania z miesiÄ…ca poprzedzajÄ…cym okres odsetkowy na dzieÅ„ ustalony przez Bank skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ (dzieÅ„ z którego bÄ™dzie pochodzić notowanie stawki WIBOR 1M okreÅ›la Bank w ofercie). Uwaga ! ZamawiajÄ…cy nie przewiduje w niniejszym postÄ™powaniu zaciÄ…gniÄ™cia kredytu na RealizacjÄ™ Lokalnego Programu Rewitalizacji.(Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta GÅ‚uchoÅ‚azy zapisana w uchwale Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach nr IV/23/10 z dnia 29 grudnia 2010r.) z uwagi na zmianÄ™ terminu prowadzenia przedmiotowej inwestycji.
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 66.11.30.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 28.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Formularz Oferty, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do niniejszej SIWZ b) stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2011
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 30.09.2011 godzina 12:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, sekretariat pok. nr 16.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie