Głuchołazy: Czynności bankowe związane z obsługą bankową budżetu Gminy Głuchołazy i jej jednostek organizacyjnych: Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS), Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w Głuchołazach.
Numer ogłoszenia: 333420 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: CzynnoÅ›ci bankowe zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… bankowÄ… budżetu Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy i jej jednostek organizacyjnych: OÅ›rodka Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach (OPS), Gminnego OÅ›rodka Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególnoÅ›ci: a) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych, b) dokonywanie przelewów bankowych (w formie elektronicznej i papierowej), c) przyjmowanie wpÅ‚at gotówkowych, d) dokonywanie wypÅ‚at gotówkowych, e) udzielanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego, f) zapewnienie obsÅ‚ugi bezgotówkowej w kasach ZamawiajÄ…cego g) udostÄ™pnienie dokonywania ksiÄ™gowania przelewów przychodzÄ…cych na indywidualne konta ksiÄ™gowe h) lokowanie wolnych Å›rodków na lokatach terminowych oraz lokatach typu Overnight i) zapewnienie obsÅ‚ugi bankowej za pomocÄ… programów do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków. 2. Liczba rachunków niezbÄ™dnych do prowadzenia obsÅ‚ugi bankowej: a) Gmina GÅ‚uchoÅ‚azy - do 30, szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy (bieżący) budżetu Gminy - dwadzieÅ›cia dziewięć rachunków pomocniczych, b) OÅ›rodek Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach - do 5 szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy OPS-u - cztery rachunki pomocnicze c) Gminny OÅ›rodek Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach - do 3 szt. z tego: - jeden rachunek podstawowy GOSiR-u - dwa rachunki pomocnicze d) Żłobek Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach - do 2 szt., z tego : - jeden rachunek podstawowy Żłobka Miejskiego - jeden rachunek pomocniczy 3. Umowy na prowadzenie rachunków bankowych zawierane bÄ™dÄ… odrÄ™bnie przez GminÄ™ GÅ‚uchoÅ‚azy, OÅ›rodek Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach, Gminny OÅ›rodek Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach i Żłobek Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach. 4. Ze wzglÄ™du na codziennÄ… gotówkowÄ… obsÅ‚ugÄ™ ZamawiajÄ…cego w przetargu mogÄ… uczestniczyć wyÅ‚Ä…cznie Banki posiadajÄ…ce oddziaÅ‚ w GÅ‚uchoÅ‚azach 5. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… - zobowiÄ…zany jest do udzielenia na Wniosek Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy kredytu w rachunku bieżącym na nastÄ™pujÄ…cych warunkach: a) kredyt ma charakter odnawialny, b) kwota kredytu - do 5.000.000 zÅ‚, jednak nie wiÄ™cej niż kwota zapisana w uchwale budżetowej na rok w którym obowiÄ…zywać bÄ™dzie umowa kredytowa, c) kredyt zostanie udzielony na podstawie umowy kredytowej, d) zabezpieczenie kredytu - weksel in blanko wraz z deklaracjÄ… wekslowÄ…, e) wszelkie dokumenty zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… bankowÄ… w tym dokumenty kredytowe zostanÄ… podpisane przez Burmistrza GÅ‚uchoÅ‚az i opatrzone kontrasygnatÄ… Skarbnika, f) kredyt w rachunku bieżącym bÄ™dzie uruchamiany w każdym roku budżetowym na wniosek Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy na podstawie upoważnienia zawartego w budżecie gminy na dany rok budżetowy. Termin spÅ‚aty kredytu do 31 grudnia każdego roku obowiÄ…zywania umowy. g) w 2016 roku umowa kredytu zostanie podpisana w dniu podpisania umów na prowadzenie rachunków bankowych, h) w ostatnim roku trwania umowy o obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… umowa kredytowa zawarta bÄ™dzie na okres nie dÅ‚uższy niż okres obowiÄ…zywania umowy o obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ…, i) staÅ‚y dostÄ™p do kredytu w rachunku bieżącym w okresie obowiÄ…zywania umowy kredytu bez koniecznoÅ›ci skÅ‚adania dodatkowego wniosku, j) Gmina GÅ‚uchoÅ‚azy nie przewiduje ponoszenia innych kosztów kredytu poza jego oprocentowaniem, k) oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym bÄ™dzie zmienne oparte o stawkÄ™ WIBOR 1M powiÄ™kszonÄ… o staÅ‚Ä… marżę Banku (marża banku staÅ‚a w okresie obowiÄ…zywania umowy na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… gminy). Ustala siÄ™ miesiÄ™czny okres odsetkowy. Pierwszy dzieÅ„ każdego miesiÄ…ca jest dniem zmiany oprocentowania kredytu na dany miesiÄ…c. StawkÄ™ WIBOR 1M na dany okres odsetkowy ustala siÄ™ na zasadach przyjÄ™tych przez bank skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ na obsÅ‚ugÄ™ budżetu Gminy. W umowie kredytu zostanie okreÅ›lony dzieÅ„ roboczy, z którego bÄ™dzie pochodzić stawka WIBOR 1M do wyliczenia oprocentowania kredytu. l) odsetki od kredytu naliczane sÄ… od kwoty wykorzystanego kredytu. m) każdorazowo przed zawarciem umowy o kredyt w rachunku bieżącym ZamawiajÄ…cy okreÅ›li wysokość kredytu jaka winna zostać zapisana w zawieranej umowie kredytowej, z zastrzeżeniem, iż kwota kredytu nie może przekroczyć wartoÅ›ci zapisanej w Uchwale budżetowej obowiÄ…zujÄ…cej w danym roku budżetowym, n) ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość zmiany wysokoÅ›ci kredytu w rachunku bieżącym w trakcie roku budżetowego na zasadzie aneksu do zawartej umowy kredytowej, z zastrzeżeniem, iż kwota kredytu nie może przekroczyć wartoÅ›ci zapisanej w Uchwale budżetowej obowiÄ…zujÄ…cej w danym roku budżetowym. 6. Przelewy zewnÄ™trze realizowane przez Bank zarówno w formie elektronicznej bÄ™dÄ… typu ELIXIR. 7. DostÄ™p do bieżących wpÅ‚ywów zasilajÄ…cych rachunek bankowy bez opÅ‚at i prowizji bankowych (wypÅ‚aty i przelewy ze Å›rodków, które wpÅ‚ynęły na rachunek w danym dniu). 8. Lokowanie wolnych Å›rodków - Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ stworzy możliwość lokowania wolnych Å›rodków znajdujÄ…cych siÄ™ na rachunkach bankowych, w postaci lokat terminowych, lokat typu Overnight. SzczegóÅ‚owe warunki lokowania Å›rodków zostanÄ… ustalone z bankiem z którym zostanie podpisana umowa na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ…. 9. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ zobowiÄ…zany jest zapewnić obsÅ‚ugÄ™ gotówkowÄ… ZamawiajÄ…cego: a) podjÄ™cia gotówki z rachunków bankowych - 2 razy w tygodniu - (wtorek i czwartek) - w godz. od 9.30 do 11.00. b) wpÅ‚aty gotówki na rachunki bankowe - codziennie w godz. od 11.00 do 16.00. ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość sporadycznego zwiÄ™kszenia w tygodniu krotnoÅ›ci podjÄ™cia gotówki z banku (w szczególnie uzasadnionych przypadkach) 10. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… zobowiÄ…zany jest do bezpÅ‚atnego dostarczenia programów do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków (usÅ‚uga HOME BANKING) dla Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy oraz każdej jednostki objÄ™tej przetargiem. Bank zobowiÄ…zany jest do bezpÅ‚atnego zainstalowania oprogramowania, bezpÅ‚atnego szkolenia pracowników wskazanych przez ZamawiajÄ…cego. Oprogramowanie do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków powinno zostać uruchomione w ciÄ…gu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy..
II.1.5)
|
przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych |
- OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych
-
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 66.10.00.00-1, 66.11.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 31.01.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca ubiegajÄ…cy siÄ™ o zamówienie publiczne (w przypadku Wykonawców wystÄ™pujÄ…cych wspólnie, każdy z nich musi speÅ‚nić poniższy warunek) musi posiadać zezwolenie na utworzenie i rozpoczÄ™cie przez Bank dziaÅ‚alnoÅ›ci wynikajÄ…cej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2012 poz. 1376, z późn. zm.) - dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998r. (zezwolenia uprawniajÄ…ce do wykonywania czynnoÅ›ci bankowych). W przypadku okreÅ›lonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe - posiadanie przez WykonawcÄ™ innego dokumentu potwierdzajÄ…cego rozpoczÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci przed dniem wejÅ›cia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy - Prawo Bankowe.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnieÅ„ do wykonywania okreÅ›lonej dziaÅ‚alnoÅ›ci lub czynnoÅ›ci, jeżeli przepisy prawa nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek ich posiadania, w szczególnoÅ›ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Ofertowy, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 2. PeÅ‚nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o zamówienie, peÅ‚nomocnictwo takie może wynikać z doÅ‚Ä…czonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spóÅ‚ki cywilnej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Czas reakcji po zgłoszeniu problemu call-center związanych z obsługą systemu informatycznego typu Homebanking - 2
IV.2.2)
|
przeprowadzona bÄ™dzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bÄ™dzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy, w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w n/w przypadkach: 1) Zmiany sposobu speÅ‚nienia Å›wiadczenia na skutek zmian spowodowanych nastÄ™pujÄ…cymi okolicznoÅ›ciami: konieczność usuniÄ™cia bÅ‚Ä™dów lub wprowadzenia zmian w przedmiocie zamówienia. 2) PozostaÅ‚e rodzaje zmian spowodowane nastÄ™pujÄ…cymi okolicznoÅ›ciami: a) w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, b) w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony c) w przypadku wystÄ…pienia zmian powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ umowy d) w wypadku wszystkich zamian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla ZamawiajÄ…cego w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystÄ…pienia strony nie mogÅ‚y przewidzieć pomimo zachowania należytej starannoÅ›ci e) w przypadku wystÄ…pienia siÅ‚y wyższej. Forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważnoÅ›ci.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 15.12.2015 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, sekretariat pok. nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie