OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Dzierżawa - dostawa, montaż, zaprogramowanie, uruchomienie, serwisowanie i konserwacja parkometrów do pobierania opÅ‚at za parkowanie na pÅ‚atnych parkingach przez okres 3 lat na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postÄ™powania jest w szczególnoÅ›ci: 1.Wydzierżawienie 11 sztuk urzÄ…dzeÅ„ do pobierania opÅ‚at za postój pojazdów w Strefie PÅ‚atnego Parkowania (parkomatów) o parametrach użytkowych wskazanych w niniejszej SIWZ. 2.Montaż 11 sztuk wydzierżawionych urzÄ…dzeÅ„ w miejscach wskazanych przez WydzierżawiajÄ…cego i ustalonych przez ZamawiajÄ…cego. 3.Serwisowanie urzÄ…dzeÅ„ do pobierania opÅ‚at za postój pojazdów w Strefie PÅ‚atnego Parkowania (parkomatów) przez okres realizacji zamówienia. 4.Dostawa materiaÅ‚ów eksploatacyjnych do urzÄ…dzeÅ„ do pobierania opÅ‚at za postój pojazdów w Strefie PÅ‚atnego Parkowania (parkomatów) przez okres realizacji zamówienia. 5.Dozór techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujÄ…cy staÅ‚Ä… gotowość operacyjnÄ… urzÄ…dzeÅ„ , obejmujÄ…cy miÄ™dzy innymi naprawy i wymiany wszystkich urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych lub ich elementów, części zamiennych, oznakowanie urzÄ…dzeÅ„ nieczynnych przez okres realizacji zamówienia. 6.Usuwanie wszelkich awarii w Strefie PÅ‚atnego Parkowania w terminie nie dÅ‚uższym niż 24 godziny od powziÄ™cia wiadomoÅ›ci. 7.Zagwarantowanie nieodpÅ‚atnych dostaw części zamiennych od producenta urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych, wszelkich materiaÅ‚ów eksploatacyjnych w okresie realizacji umowy. Wymagania techniczne dla urzÄ…dzeÅ„ do pobierania i rozliczania opÅ‚at parkingowych 1.Parkomaty powinny speÅ‚niać wszystkie wymagania okreÅ›lone w SIWZ. Dopuszcza siÄ™ użycie przez WykonawcÄ™ parkomatów używanych z zastrzeżeniem, że parkomaty muszÄ… być sprawne technicznie i wyprodukowane nie wczeÅ›niej niż 01.01.2007rr. 2.Obudowa parkomatu powinna być w 100% odporna na korozjÄ™. Zamki parkomatu powinny być odporne na wÅ‚amanie za pomocÄ… wytrychów i wiercenia. Zamek znajdujÄ…cy siÄ™ w drzwiach do sejfu powinien posiadać możliwość przeprogramowania zapadek za pomocÄ… specjalnego klucza mechanicznego (bez wymiany wkÅ‚adek zamków). 3.Parkomat powinien być zasilany autonomicznym ukÅ‚adem, zÅ‚ożonym z baterii sÅ‚onecznej i akumulatora doÅ‚adowywanego w sposób ciÄ…gÅ‚y przez tÄ™ bateriÄ™. Bateria sÅ‚oneczna powinna być zintegrowana z obudowÄ… parkomatu, odporna na uszkodzenia mechaniczne oraz warunki atmosferyczne, Å‚atwa do czyszczenia. 4.Parkomaty muszÄ… być dostosowane do niezawodnej pracy na otwartej przestrzeni w klimacie ciepÅ‚ym umiarkowanym, w zakresie temperatur: od - 20°C do + 55°C. 5.Parkomat musi być wyposażony w czytelny wyÅ›wietlacz z podÅ›wietleniem, który umożliwia wyÅ›wietlanie minimum 4 wersów. 6.Parkomat powinien zapewniać automatycznÄ… zmianÄ™ czasu (czas letni i zimowy). 7.Na Å›cianie czoÅ‚owej parkomatu musi znajdować siÄ™ miejsce na umieszczenie wymiennej etykiety informacyjnej (nie dopuszcza siÄ™ wykorzystania naklejek) - zastosowane rozwiÄ…zanie powinno umożliwiać Å‚atwÄ… wymianÄ™ etykiety bez koniecznoÅ›ci demontowania elementów parkomatu i użycia narzÄ™dzi. Miejsce na etykietÄ™ informacyjnÄ… powinno mieć rozmiary nie mniejsze niż 250mm x 100mm. Etykieta oraz elementy interfejsu użytkownika (przyciski, zwrot monet oraz kieszeÅ„ wydawania biletów) powinny być podÅ›wietlane w celu uÅ‚atwienia korzystania z urzÄ…dzenia po zmroku. 8.Parkomat powinien posiadać możliwość ustawienia 2 różnych jÄ™zyków - polski i angielski, które bÄ™dÄ™ dostÄ™pne po użyciu dedykowanego do tego przycisku. 9.W trakcie dokonywania transakcji parkomat powinien wyÅ›wietlać informacjÄ™ o wysokoÅ›ci wniesionej opÅ‚aty oraz o dacie i godzinie zakoÅ„czenia opÅ‚aconego czasu parkowania. Dodatkowo w czasie realizacji transakcji na wyÅ›wietlaczu powinny pojawiać siÄ™ stosowne komunikaty tekstowe o kolejnych etapach transakcji - komunikaty te powinny być modyfikowalne. 10.Parkomat powinien posiadać rozwiÄ…zanie systemowe, które pozwala użytkownikowi na zakup biletu lub anulowanie transakcji wraz ze zwrotem wrzuconych wczeÅ›niej monet. 11.Parkomat powinien mieć możliwość zaprogramowania minimum 2 różnych taryf. opÅ‚at Parkomat powinien umożliwiać drukowanie biletu jednoczęściowego. 12.Bilet drukowany przez parkomat powinien zawierać nastÄ™pujÄ…ce informacje: -nazwa emitenta biletu, -numer oraz lokalizacjÄ™ urzÄ…dzenia, -numer biletu, -symbol taryfy, -symbol waluty, -data, godzina oraz minuta koÅ„ca ważnoÅ›ci biletu (odpowiednio dużą czcionkÄ…), -wysokość wniesionej opÅ‚aty, -data i godzina zakupu biletu. 13.Parkomat musi być wyposażony w wymiennÄ… kasetÄ™ na monety, która znajduje siÄ™ w zabezpieczonym przed próbami wÅ‚amania sejfie. Kolekcja monet powinna polegać na wyjÄ™ciu kasety i zastÄ…pieniu jej kasetÄ… pustÄ…. WyjÄ™ta kaseta z monetami powinna być zamkniÄ™ta. Otwarcie kasety powinno być możliwe jedynie przy użyciu odrÄ™bnego klucza przeznaczonego tylko do kasety. Wymienna kaset na monety powinna mieć pojemność min. 5 litrów. 14.Kolekcja monet powinna automatycznie uruchamiać wydruk biletu kolekcyjnego, na którym powinny znajdować siÄ™ nastÄ™pujÄ…ce dane: -numer kolekcji monet, -numer parkomatu i jego lokalizacja, -data i godzina kolekcji monet, -kwota odpowiadajÄ…ca zgromadzonym monetom od ostatniej kolekcji,liczba i rodzaje monet, -caÅ‚kowita kwota odpowiadajÄ…ca sumie zgromadzonych monet od poczÄ…tku dziaÅ‚ania parkomatu. 15.Parkomat powinien być wyposażony w rozwiÄ…zania wykrywajÄ…ce i sygnalizujÄ…ce: -niskie napiÄ™cia akumulatora, -zbliżajÄ…cy siÄ™ koniec rolki papieru termicznego, -osiÄ…gniÄ™cie okreÅ›lonego progu zapeÅ‚nienia kasety na monety. 17.Parkometry mogÄ… być wyposażone w dodatkowe systemy i funkcje usprawniajÄ…ce dziaÅ‚anie obsÅ‚ugÄ™ zarówno urzÄ…dzeÅ„ jak i strefy. Dodatkowa funkcjonalność nie wpÅ‚ywa na wybór oferty. 18.Oprogramowanie parkomatów musi uwzglÄ™dniać możliwość zmian stawek opÅ‚at za parkowanie. 19. Parkomat powinien mieć możliwość użycia jednostronnie zadrukowanego np. reklamÄ…, papieru termicznego, przy czym: a)Dostawa papieru z zadrukiem może być realizowana przez potencjalnych zainteresowanych z zachowaniem wymaganych parametrów technicznych a Wykonawca zobowiÄ…zany jest do jego przyjÄ™cia. b)Umieszczenie reklamy wymaga zgody Gminy GÅ‚uchoÅ‚az. c)WpÅ‚ywy z reklam sÄ… dochodem Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Transport, montaż, zaprogramowanie, uruchomienie w miejscu wskazanym przez ZamawiajÄ…cego 11 sztuk parkomatów oraz ich demontaż po okresie eksploatacji na koszt Wykonawcy, 2.DostawÄ™ materiaÅ‚ów eksploatacyjnych do parkometrów przez okres realizacji zamówienia , 3.Zapewnienie dostaw części zamiennych przez okres realizacji zamówienia, 4.Zapewnienie przeglÄ…dów eksploatacyjnych i gwarancyjnych przez okres realizacji zamówienia, 5.Ubezpieczenie parkometrów od zniszczeÅ„ i aktów wandalizmu, 6.Serwis do 24 godzin od momentu zgÅ‚oszenia awarii. 7.Oprogramowanie sÅ‚użące do windykacji. Podstawowe parametry techniczne parkomatów: 1.Pobieranie monet o nominaÅ‚ach od 10 gr. do 5 zÅ‚ 2.wydruki biletów, 3.obsÅ‚ugÄ™ w minimum 2 jÄ™zykach,(polskim i angielskim ) 4.wÅ‚asne źródÅ‚o zasilania, 5.wydruk raportów kasowych, 6.wymienna kasety o pojemnoÅ›ci 5 litrów,.
II.1.5) przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych:
- OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych
- ZamawiajÄ…cy przewiduje udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. do 10% wartoÅ›ci zamówienia, obejmujÄ…ce przeprogramowanie parkometrów w przypadku zmiany wysokoÅ›ci opÅ‚aty za parkowanie jak również zwiÄ™kszenia liczby parkomatów.
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 38.73.00.00-1, 51.21.40.00-5, 45.26.22.10-6, 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 02.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, gÅ‚ównych dostaw lub usÅ‚ug, w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodów, czy zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kompletna oferta musi zawierać: a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do SIWZ - formularz ofertowy, b) stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, c)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d)w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, o których mowa o których mowa w pkt. 9.3.SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
ZamawiajÄ…cy, przewiduje również nastÄ™pujÄ…ce możliwoÅ›ci dokonania istotnej zmiany zawartej umowy oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany w przypadku: 1)Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usÅ‚ug (VAT), wówczas zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawców o procent wzrostu podatku VAT, 2)zmiana Umowy może nastÄ…pić w przypadku, gdy nastÄ…pi zmiana powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu zamówienia. 3)ZamawiajÄ…cy zastrzega możliwość wprowadzenia zmian zgodnie z z UchwaÅ‚Ä… Nr XLVII/395/10 Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach z dnia 30 czerwca 2010 r. § 9 pkt 2 co może skutkować zmniejszeniem iloÅ›ci parkometrów na ulicach opisanych w w/w Uchwale § 1 pkt 1 pppkt b,c,e,g,h,i, k, m, o. 4)W przypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa 5)W wypadku wszystkich zmian obiektywnie ocenianych jako korzystne dla ZamawiajÄ…cego w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystÄ…pienia strony nie mogÅ‚y przewidzieć pomimo zachowania należytej starannoÅ›ci. Zmiana ta nie może prowadzić do zwiÄ™kszenia wynagrodzenia Wykonawcy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej pok. nr 16 Ip..
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 11.10.2013 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, Sekretariat, pok. nr 11, Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie