Głuchołazy: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Głuchołazy
Numer ogłoszenia: 205271 - 2011; data zamieszczenia: 28.07.2011
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: PeÅ‚nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta GÅ‚uchoÅ‚azy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem Zamówienia jest peÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ obowiÄ…zków inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 i 26 ustawy Prawo budowlane przy realizacji zadania pn. Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta GÅ‚uchoÅ‚azy Zakres nadzoru budowlanego obejmuje : - roboty drogowe, - roboty instalacyjne, - roboty elektryczne, - roboty budowlane, - udziaÅ‚ w prowadzeniu procedury na wybór wykonawcy robót z wczeÅ›niejszÄ… weryfikacjÄ… i sprawdzeniem projektu i kosztorysów inwestorskich, - przygotowanie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej - sporzÄ…dzanie raportów monitoringowych z przebiegu realizacji robót co najmniej 2 razy w miesiÄ…cu oraz dodatkowo na życzenie Inwestora, - udziaÅ‚ w protokolarnym przekazaniu placu budowy, - kontrola realizacji robót w zakresie zgodnoÅ›ci z projektem, technologiÄ… wykonania i harmonogramem rzeczowo-finansowym, oraz warunkami zawartych umów, - kontrola finansowa realizacji robót, - prowadzenie dokumentacji budowy : protokoÅ‚y rad budowy, prowadzenie dziennika budowy, protokoÅ‚y robót zanikajÄ…cych lub ulegajÄ…cych zakryciu, protokoÅ‚y robót zamiennych, protokoÅ‚y koniecznoÅ›ci, - rozstrzyganie i rozwiÄ…zywanie problemów natury technicznej wynikÅ‚ych w trakcie realizacji robót, - przekazywanie informacji o stwierdzonych niezgodnoÅ›ciach w trakcie prac, - kompletowanie dokumentacji /zdjÄ™cia, filmy, slajdy/ w czasie caÅ‚ego okresu realizacji prac, - kompletowanie dokumentów niezbÄ™dnych do koÅ„cowego odbioru prac, - udziaÅ‚ w odbiorach poszczególnych elementów i etapów prac oraz w odbiorze koÅ„cowym realizowanego zadania zgodnie z art. 56 ustawy Prawo budowlane, - sporzÄ…dzenie rozliczenia koÅ„cowego z realizowanego zadania, - Wy/inspektorzy poszczególnych branż w zależnoÅ›ci od postÄ™pu robót/ zobowiÄ…zany jest do co najmniej dwóch pobytów w tygodniu na budowie po 2-godziny oraz jeden pobyt w tygodniu po 1-godzine w siedzibie ZamawiajÄ…cego, w przypadkach koniecznych na wezwanie telefoniczne poza w/w ustaleniami, - procedurÄ™ odbiorów częściowych wykonanych robót należy rozpocząć w terminie 3-ch dni od zgÅ‚oszenia ich przez WykonawcÄ™ natomiast odbiór prac nie może trwać dÅ‚użej jak pięć dni, - procedurÄ™ odbioru koÅ„cowego robót należy rozpocząć 10 dni po zgÅ‚oszeniu gotowoÅ›ci przez WykonawcÄ™ i odbiór robót nie powinien trwać dÅ‚użej jak 14 dni, - wykonywanie innych czynnoÅ›ci i zadaÅ„ nie wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą siÄ™ konieczne dla realizacji inwestycji. Orientacyjny opis prac planowanych do nadzorowania : a) dot. przebudowy ul. Apteczna i Wita Stwosza z ciÄ…giem pieszo - jezdnym. - odtworzenie trasy i punktów wysokoÅ›ciowych drogi, - rozbiórka elementów dróg, chodników i ogrodzeÅ„ , - roboty ziemne - regulacja pionowa urzÄ…dzeÅ„ obcych i montaż studzienek Å›ciekowych, - podbudowy, - nawierzchnie jezdni z kostki kamiennej, - nawierzchnie chodników z kostki kamiennej i betonowej, - oznakowania docelowe, - oÅ›wietlenie uliczne, kablowe, - kanalizacja deszczowa odwodnienia drogi, - elementy maÅ‚ej architektury, b) dot. przebudowy ul. Plac Basztowy, ul. Basztowej z parkingiem i części ul. Korfantego. - odtworzenie trasy i punktów wysokoÅ›ciowych drogi, - rozbiórka elementów dróg, ogrodzeÅ„, - roboty ziemne, - regulacja pionowa urzÄ…dzeÅ„ obcych i montaż studzienek Å›ciekowych, - podbudowy , - nawierzchnie z kostki granitowej, bazaltowej, pÅ‚yt sjenitowych i kamienia polnego, - nawierzchnie chodników z kostki kamiennej i betonowej, - oznakowania docelowe, - sieć wodociÄ…gowa i kanalizacja sanitarna, - oÅ›wietlenie uliczne, kablowe, - kanalizacja deszczowa odwodnienia drogi, - elementy maÅ‚ej architektury, c) dot. przebudowy ul. Batorego i placu pomiÄ™dzy ulicami Batorego i Korfantego. - odtworzenie trasy i punktów wysokoÅ›ciowych drogi, - rozbiórka elementów dróg, ogrodzeÅ„, - roboty ziemne, - regulacja pionowa urzÄ…dzeÅ„ obcych i montaż studzienek Å›ciekowych, - podbudowy , - nawierzchnie jezdni z kostki kamiennej, - nawierzchnie chodników z kostki kamiennej i betonowej, - oznakowania docelowe, - sieć wodociÄ…gowa i kanalizacja sanitarna, - oÅ›wietlenie uliczne, kablowe, - kanalizacja deszczowa odwodnienia drogi, - elementy maÅ‚ej architektury, - rozbiórka budynku szaletu miejskiego, d) dot. przebudowy ul. Tadeusza KoÅ›ciuszki (na odcinku staromiejskim). - odtworzenie trasy i punktów wysokoÅ›ciowych drogi, - rozbiórka elementów dróg, - roboty ziemne, - regulacja pionowa urzÄ…dzeÅ„ obcych i montaż studzienek Å›ciekowych, - podbudowy , - nawierzchnie jezdni z kostki kamiennej, - nawierzchnie chodników z kostki kamiennej i betonowej, - krawężniki kamienne, granitowe, - oznakowania docelowe, - sieć wodociÄ…gowa i kanalizacja sanitarna, - oÅ›wietlenie uliczne, kablowe, - kanalizacja deszczowa odwodnienia drogi, - elementy maÅ‚ej architektury, e) dot. przebudowa ul. Ligonia i ul. Góry Åšw. Anny wraz z ciÄ…giem pieszo-jezdnym i chodnikiem od ulicy Ligonia do ulicy Batorego. - odtworzenie trasy i punktów wysokoÅ›ciowych drogi, - rozbiórka elementów dróg, ogrodzeÅ„, - roboty ziemne, - regulacja pionowa urzÄ…dzeÅ„ obcych i montaż studzienek Å›ciekowych, - podbudowy , - nawierzchnie jezdni z kostki kamiennej, - nawierzchnie chodników z kostki kamiennej i betonowej, - oznakowania docelowe, - oÅ›wietlenie uliczne, kablowe, - kanalizacja deszczowa odwodnienia drogi, - elementy maÅ‚ej architektury, SzczegóÅ‚owy zakres prac do wykonania zawiera dokumentacja techniczna oraz przedmiary i kosztorysy. Wykonawca w kosztach powinien uwzglÄ™dnić : - koszty dojazdów i pobytów na budowie 2. Miejsce realizacji zamówienia (lokalizacja): województwo opolskie, powiat nyski, gmina GÅ‚uchoÅ‚azy, miejscowość GÅ‚uchoÅ‚azy.
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 71.52.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeÅ›li okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali usÅ‚ugi o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia: tj minimum dwie usÅ‚ugi w zakresie nadzoru budowy lub przebudowy lub remontu dróg wraz z infrastrukturÄ… drogowÄ… o wartoÅ›ci co najmniej 3.000.000 zÅ‚. brutto każda objÄ™tych nadzorem konserwatorskim z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentów potwierdzajÄ…cych, że usÅ‚ugi te zostaÅ‚y wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna wiedza i doÅ›wiadczenie.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy wykażą siÄ™ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponujÄ… wykwalifikowanymi osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia. Wykonawca winien dysponować osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujÄ…ce siÄ™ kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do stanowisk jakie im zostanÄ… powierzone oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z poniższym wykazem: a) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego robót drogowych: - 1 osoba wymagania: uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalnoÅ›ci drogowej bez ograniczeÅ„ b) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego robót wodno-kanalizacyjnych - 1 osoba wymagania : - uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzÄ…dzeÅ„ wodociÄ…gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeÅ„ c) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego robót elektrycznych - 1 osoba wymagania : - uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych i elektroenergetycznych , bez ograniczeÅ„ d) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego robót budowlanych - 1 osoba wymagania: - uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalnoÅ›ci konstrukcji budowlanych bez ograniczeÅ„ W przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie. Uwaga: ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość Å‚Ä…czenia funkcji branżowych przez jednÄ… osobÄ™ , pod warunkiem posiadania Å‚Ä…cznie odpowiednich uprawnieÅ„ wymienionych w wykazie. ZamawiajÄ…cy okreÅ›lajÄ…c wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnieÅ„ budowlanych, dopuszcza uprawnienia budowlane, które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych niż obecnie przepisów oraz odpowiadajÄ…ce im uprawnienia wydane obywatelom paÅ„stw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, dostaw lub usÅ‚ug w zakresie niezbÄ™dnym do wykazania speÅ‚niania warunku wiedzy i doÅ›wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że te dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na potencjaÅ‚ innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Formularz Oferty, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do IDW. b) stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d) W przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: - pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. - W sytuacji w której Wykonawca wykazujÄ…c speÅ‚nienie warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, polega na zasobach podmiotów trzecich a podmioty te bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia ,ZamawiajÄ…cy żąda przedstawienia dokumentów dotyczÄ…cych podmiotów trzecich opisanych w pkt. 9.3. IDW. e) pozostaÅ‚e dokumenty wymienione w pkt. 10 IDW.
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zmiany w przypadku: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usÅ‚ug (VAT), wówczas zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawcy o procent wzrostu podatku VAT, 2) zmiany Wykonawcy w zwiÄ…zku z sukcesja generalnÄ…, przeksztaÅ‚ceniami, spóÅ‚ek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesjÄ… z mocy prawa. 2. Warunki zmiany umowy sÄ… okreÅ›lone w Wzorze umowy stanowiÄ…cÄ… Część II SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2011
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych - pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 05.08.2011 godzina 11:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, sekretariat - pok. nr 16.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczÄ…ce finansowania projektu/programu ze Å›rodków Unii Europejskiej: Projekt wspóÅ‚finansowany przez UniÄ™ EuropejskÄ… ze Å›rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 Inwestujemy w TwojÄ… przyszÅ‚ość..
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie