GÅ‚uchoÅ‚azy: Konserwacja czÄ…stkowa nawierzchni asfaltowych dróg gminnych na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy w latach 2010-2012
Numer ogłoszenia: 56363 - 2010; data zamieszczenia: 15.03.2010
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Konserwacja czÄ…stkowa nawierzchni asfaltowych dróg gminnych na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy w latach 2010-2012.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie konserwacji nawierzchni dróg asfaltowych na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy w latach 2010-2012. 2. Zakres obejmuje konserwacjÄ™ nawierzchni asfaltowych emulsjÄ… i grysami przy użyciu remonterów. Przewidywana ilość materiaÅ‚ów do wbudowania - 1000 ton. 3. SzczegóÅ‚owy zakres i sposób wykonania przedmiotowej konserwacji ujÄ™ty zostaÅ‚ w specyfikacji wykonania i odbioru konserwacji nawierzchni dróg - zaÅ‚. nr 8 do SIWZ. 4. Miejsce realizacji zamówienia obejmuje drogi Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy. 5. Okres gwarancji - min. 12 miesiÄ™cy, liczÄ…c od dnia podpisania protokoÅ‚u odbioru ostatecznego prac w każdym roku objÄ™tym zamówieniem.
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: tak.
- OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych
- ZamawiajÄ…cy przewiduje udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych (zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 u. Pzp) do 50 % wartoÅ›ci zamówienia podstawowego, przy czym zamówienie uzupeÅ‚niajÄ…ce może być udzielone w każdym roku objÄ™tym zamówieniem, przyjmujÄ…c, iż udzielenie takiego zamówienia w danym roku bÄ™dzie stanowić max 1/3 wartoÅ›ci zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 15.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W przetargu mogÄ… wziąć udziaÅ‚ Wykonawcy, którzy posiadajÄ… doÅ›wiadczenie w zakresie min 1 usÅ‚ugi, polegajÄ…cej na wbudowaniu, co najmniej 100 ton materiaÅ‚u emulsjÄ… i grysami przy użyciu remontera, której realizacjÄ™ zakoÅ„czono i odebrano protokoÅ‚em odbioru koÅ„cowego do dnia upÅ‚ywu terminu skÅ‚adania ofert; wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert w niniejszym postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W przetargu mogÄ… wziąć udziaÅ‚ Wykonawcy, którzy dysponujÄ… min. jednym remonterem wprowadzajÄ…cym pod ciÅ›nieniem kruszywo jednoczeÅ›nie z kationowÄ… emulsjÄ… asfaltowÄ… w oczyszczone sprężonym powietrzem uszkodzenia. Remonter powinien być wyposażony w wysokowydajnÄ… dmuchawÄ™ do czyszczenia wybojów, silnik o mocy powyżej 50kW napÄ™dzajÄ…cy pompÄ™ hydraulicznÄ… o wydajnoÅ›ci powyżej 65l/min przy obrotach 2000 obr/min i system pneumatyczny z dmuchawÄ… do usuwania zanieczyszczeÅ„ i nadawania ziarnom grysu (frakcji od 2 do 4 mm, od 4 do 6,3 mm lub od 8 do 12 mm) dużej prÄ™dkoÅ›ci przy ich wyrzucaniu z dyszy razem z emulsjÄ….
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, dostaw lub usÅ‚ug w zakresie niezbÄ™dnym do wykazania speÅ‚niania warunku wiedzy i doÅ›wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że te dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie
- wykaz narzÄ…dzi, wyposażenia zakÅ‚adu i urzÄ…dzeÅ„ technicznych dostÄ™pnych wykonawcy usÅ‚ug lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacjÄ… o podstawie dysponowania tymi zasobami
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Ofertowy, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ. 2. PeÅ‚nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o zamówienie, peÅ‚nomocnictwo takie może wynikać z doÅ‚Ä…czonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spóÅ‚ki cywilnej. PeÅ‚nomocnictwo należy doÅ‚Ä…czyć w oryginale bÄ…dź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginaÅ‚em notarialnie. 3. Celem okreÅ›lenia statusu prawnego Wykonawcy zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej wystawione nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert ( dotyczy osób fizycznych wskazanych w § 2 pkt 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiajÄ…cy od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 u. Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy, w stosunku do treÅ›ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi poniżej. 1) Zmiany mogÄ… być zainicjowane poprzez zÅ‚ożenie pisemnego wniosku. Może to być: - wniosek zamawiajÄ…cego o dokonanie wskazanej zmiany, - wniosek zamawiajÄ…cego, aby wykonawca przedÅ‚ożyÅ‚ propozycjÄ™ zmiany, - wniosek wnioskodawcy. Wniosek musi zawierać: - opis zmiany, - uzasadnienie zmiany, 2) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy, w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi poniżej: - w przypadku niesprzyjajÄ…cych warunków atmosferycznych prace mogÄ… zostać przerwane, a termin zakoÅ„czenia prac może zostać przesuniÄ™ty o czas przerwy w pracach udokumentowany przez koordynatora prac, - ZamawiajÄ…cy może dopuÅ›cić zlecenie podwykonawcom zakresu prac, których Wykonawca nie zamierzaÅ‚ (nie wykazaÅ‚ w ofercie) wykonywać przy udziale podwykonawców. ZamawiajÄ…cy dopuszcza również zmianÄ™ podwykonawców w trakcie realizacji umowy. W przypadku, gdy Wykonawca polegaÅ‚ na zasobach podwykonawcy (wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym) w celu wykazania speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, zmiana podwykonawcy jest dopuszczalna pod warunkiem, że nowy podwykonawca speÅ‚nia minimalne warunki podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postÄ™powania. - zmiana wysokoÅ›ci stawki podatku od towarów i usÅ‚ug. Forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważnoÅ›ci. PozostaÅ‚e kwestie odnoszÄ…ce siÄ™ do umowy uregulowane sÄ… we wzorze umowy zaÅ‚Ä…czonym do niniejszej siwz.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2010
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 23.03.2010 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie