Informacja w sprawie zasad rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.
Podstawa prawna.
Wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2013, poz. 1457 t.j.).
Zasady dokonywania wpisu w Rejestrze
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osobyv fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego wymaga wpisu do Rejestru żłobkówv
i klubów dziecięcych. Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzących działalność na terenie Gminy Głuchołazy prowadzi Burmistrz Głuchołaz. Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach na stronie http://gmina.glucholazy.sisco.info/.
W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru, którego wzór stanowi załącznik do niniejszej Informacji .
W celu sprawdzenia zgodności danych, burmistrz może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Burmistrz Głuchołaz wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego albo wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Burmistrz odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do Rejestru w drodze decyzji administracyjnej.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
W celu zmiany w Rejestrze należy złożyć informację o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, której wzór stanowi załącznik do niniejszej Informacji .
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
W celu wykreślenia z Rejestru należy złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych, którego wzór stanowi załącznik do niniejszej Informacji .
Dokumenty (wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze) składane do Urzędu w formie papierowej należy własnoręcznie podpisać.
Miejsce złożenia dokumentów
Wypełniony wniosek o wpis do Rejestru, Informację o zmianie danych i wniosek wykreślenie składa w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, ul. Rynek 15.
Opłaty
Jednorazowa opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych ustalona została Uchwałą nr IX/77/11 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 maja 2011r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych i wynosi: 1 zł.
Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy Gminy ,bądź w kasie Urzędu.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia o wpisie do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
Inne informacje
Szczegółowych informacji na temat Rejestru żłobków i Klubów dziecięcych udziela Wydział Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, tel. 077 40 92 126.