GÅ‚uchoÅ‚azy: PeÅ‚nienie obowiÄ…zków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad przebudowÄ… gminnej drogi - ul. Chopina w GÅ‚uchoÅ‚azach.
Numer ogłoszenia: 77401 - 2009; data zamieszczenia: 19.05.2009
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: PeÅ‚nienie obowiÄ…zków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad przebudowÄ… gminnej drogi - ul. Chopina w GÅ‚uchoÅ‚azach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: PeÅ‚nienie obowiÄ…zków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad przebudowÄ… gminnej drogi - ul. Chopina w GÅ‚uchoÅ‚azach. Nadzór obejmuje : - roboty drogowe - roboty instalacyjne - roboty elektryczne /oÅ›wietlenie uliczne/ Orientacyjny zakres prac planowanych do wykonania i nadzoru: -rozebranie nawierzchni chodników i wjazdów z pÅ‚yt betonowych - 1.934,57 m2 - rozebranie nawierzchni jezdni z kostki betonowej szeÅ›ciokÄ…tnej - 2.16,91 m2 - rozebranie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej - 3.982,46 m2 - rozebranie istniejÄ…cej podbudowy jezdni i chodników - 8.282,62 m2 - rozebranie krawężników - 1.116,30 mb - wykonanie nowych chodników i wjazdów na posesje z kostki betonowej 1.832,50 m2 - wykonanie nowej Å›cieżki rowerowej z kostki betonowej - 1.105,50 m2 - uÅ‚ożenie nowych krawężników betonowych - 1.510,00 mb - wykonanie nowej zatoki parkingowej - 415,00 m2 - wykonanie zatoki autobusowej - 110,00 m2 - wykonanie nowej bitumicznej nawierzchni jezdni - 4.454,00 m2 - wykonanie muru oporowego - 90,00 mb - wykonanie ciÄ…gu pieszo - rowerowego - 183,00 m2 - nasadzenie drzew - 35 szt - wykonanie nowych trawników - 971,00 m2 - wykonanie nowej kanalizacji deszczowej - 920,00 mb - wykonanie nowych wpustów kanalizacji deszczowej - 33 szt - wykonanie nowych studni rewizyjnych - 24 szt - montaż separatora - 3 szt - zabezpieczenie infrastruktury podziemnej sieci elektroenergetycznej - 935,00 mb - wykonanie nowego oÅ›wietlenia ulicy - 31 latarnie - wykonanie oznakowania pionowego dla nowo projektowanych odcinków - 4 kpl. - wykonanie schodów terenowych, żelbetowych - 1 kpl. - osadzenie elementów maÅ‚ej architektury - montaż koszy na Å›mieci - 20 szt - pÅ‚otek ozdobny - 90,00 mb. 2.Do obowiÄ…zków inspektorów nadzoru należy: a) opiniowanie dziaÅ‚aÅ„ administracyjno - prawnych wykonawców na etapie realizacji inwestycji, w terminie siedmiu dni od daty ich otrzymania; b) przekazywanie placu budowy wykonawcy robót przy udziale przedstawiciela ZamawiajÄ…cego; c) zabezpieczenie wykonania inwestycji zgodnie z projektem budowlanym, sztukÄ… budowlanÄ… i pozwoleniem na budowÄ™; d) peÅ‚nienie nadzoru inwestorskiego poprzez bieżący nadzór i kontrolÄ™ technicznÄ… nad realizacjÄ… robót, w sposób umożliwiajÄ…cy ocenÄ™ prawidÅ‚owoÅ›ci i zgodnoÅ›ci wykonania robót z projektem technicznym, zasadami sztuki budowlanej oraz interesem inwestora; e) kontrola kosztów w trakcie realizacji inwestycji, f) sprawdzanie kalkulacji i faktur wykonawcy w terminie siedmiu dni od daty otrzymania; g) kontrolowanie rozliczeÅ„ budowy w zakresie robót dodatkowych i zamiennych; h) uzgadnianie z ZamawiajÄ…cym w trakcie realizacji robót zmian zakresów rzeczowych majÄ…cych wpÅ‚yw na koszt inwestycji; i) przygotowanie inwestycji do odbiorów technicznych poszczególnych faz robót oraz przygotowanie inwestycji do odbioru koÅ„cowego; j) uczestniczenie w odbiorze inwestycji (potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, potwierdzanie usuniÄ™cia wad); k) uczestniczenie w przeglÄ…dach gwarancyjnych w okresie trwania niniejszej umowy; l) informowanie ZamawiajÄ…cego o problemach, sugerowanie zmian w projektach itp; m) kontrola prawidÅ‚owoÅ›ci prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzajÄ…cych wszystkie okolicznoÅ›ci majÄ…ce znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robót; n) sprawdzenie jakoÅ›ci wykonanych robót, a w szczególnoÅ›ci zapobieganiu stosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; o) sprawdzenie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, Å›wiadectw jakoÅ›ci, wyników badaÅ„) dotyczÄ…cych dostarczonych elementów prefabrykowanych i innych wyrobów oraz dokonania ich oceny jakoÅ›ci na placu budowy przed ich wbudowaniem; p) sprawdzenie kompletnoÅ›ci przedstawionych przez wykonawcÄ™ robót dokumentów i zaÅ›wiadczeÅ„ niezbÄ™dnych do przeprowadzenia odbioru oraz doÅ‚Ä…czenia do nich opracowanej przez siebie oceny jakoÅ›ciowo -iloÅ›ciowo- kosztowej wraz z jej uzasadnieniem; q) rozstrzyganie wÄ…tpliwoÅ›ci natury technicznej w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciÄ…ganie opinii autora projektu, z wyjÄ…tkiem spaw majÄ…cych wpÅ‚yw na zmianÄ™ kosztów budowy; r) przekazanie Zleceniodawcy protokoÅ‚ów odbiorów oraz dokumentacji powykonawczej i projektu technicznego, podpisanych przez siebie i wykonawcÄ™ robót na zgodność z tym projektem; s) potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiÄ™dzy ZleceniodawcÄ… a wykonawca robót budowlanych, a także akceptowanie faktur częściowych i faktury koÅ„cowej, po uprzedniej kontroli prawidÅ‚owoÅ›ci zafakturowania wykonanych robót; t) uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeÅ„; u) udziaÅ‚ w spotkaniach organizowanych przez ZleceniodawcÄ™ w sprawach dotyczÄ…cych realizacji robót budowlanych a także inicjowanie takich spotkaÅ„, jeżeli zachodzi taka konieczność; kontrola realizacji przez wykonawcÄ™ obsÅ‚ugi geodezyjnej w trakcie realizacji robót. 71247000-1.
II.1.4) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 71.24.70.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 30.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAÅU
- Opis warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny speÅ‚niania tych warunków: Opis warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny speÅ‚niania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie Wykonawcy speÅ‚niajÄ…cy wymogi art. 22 pkt 1 i nie wykluczeni na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieÅ„ publicznych wraz z późniejszymi zmianami oraz speÅ‚niajÄ…cy wymogi SIWZ. 2.O udzielenie zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy posiadajÄ… doÅ›wiadczenie w prowadzeniu dziaÅ‚alnoÅ›ci bÄ™dÄ…cej przedmiotem zamówienia tj. wykazać doÅ›wiadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczÄ™cia postÄ™powania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy w tym okresie, w zrealizowaniu minimum dwóch prac dotyczÄ…cych nadzoru w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o powierzchni 4.000,0 m2 każda. 3.DysponujÄ… pracownikami posiadajÄ…cych niezbÄ™dne kwalifikacje do wykonania zamówienia w branżach instalacyjnej, elektrycznej i drogowej tj. a) posiadajÄ…cych uprawnienia wykonawcze do peÅ‚nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie; b) posiadajÄ…cych wiedzÄ™ z zakresu polskiego prawa budowlanego; c) posiadajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie techniczne, praktykÄ™ zawodowÄ…; d) sÄ… czÅ‚onkami odpowiedniej Izby SamorzÄ…du Zawodowego, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; e) posiadajÄ…cych stosownÄ… wiedzÄ™ z zakresu kosztorysowania robót budowlanych. f) posiadajÄ…cych gruntownÄ… wiedzÄ™ z zakresu polskich norm budowlanych oraz doÅ›wiadczenie w realizacji robót budowlanych lub przestawiÄ… pisemne zobowiÄ…zanie innych podmiotów do udostÄ™pnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Ocena speÅ‚nienia warunków dokonywana bÄ™dzie na podstawie analizy i weryfikacji przedstawionych dokumentów. Brak speÅ‚nienia któregokolwiek warunku wymienionego poniżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z niniejszego postÄ™powania..
- Informacja o oÅ›wiadczeniach i dokumentach, jakie majÄ… dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: I. Wykonawcy przedstawiÄ… : a)OÅ›wiadczenie Wykonawcy dotyczÄ…ce Art. 22 ust. 1 pkt. 1,2,3,4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówieÅ„ publicznych wraz z późniejszymi zmianami b.. aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru albo aktualne zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej wystawione nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed terminem skÅ‚adania ofert,. c. wykaz wykonanych, usÅ‚ug w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczÄ™cia postÄ™powania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadajÄ…cych swoim rodzajem i wartoÅ›ciÄ… usÅ‚ugom stanowiÄ…cym przedmiot zamówienia, z podaniem powierzchni nadzorowanej roboty budowlanej oraz zaÅ‚Ä…czenia dokumentów potwierdzajÄ…cych, że te usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane należycie (np. referencje) d. wykaz osób które bÄ™dÄ… wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia) niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, w branżach ogólnobudowlanej, instalacyjnych, elektrycznych. a także zakresu wykonywanych przez nich czynnoÅ›ci. e. dokumenty stwierdzajÄ…ce, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„. e. dokumenty potwierdzajÄ…ce przynależność do OkrÄ™gowej Izby Inżynierów Budownictwa poszczególnych osób W przypadku wnoszenia oferty przez WykonawcÄ™ majÄ…cego siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy zÅ‚ożyć na zasadach okreÅ›lonych w § 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiajÄ…cy od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane (Dz. U. Nr 87, poz. 605). W przypadku ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców dokumenty wymienione w punkcie b. muszÄ… zÅ‚ożyć wszyscy Wykonawcy ubiegajÄ…cy siÄ™ o udzielenie zamówienia. Wymienione dokumenty mogÄ… być przedstawione w formie oryginaÅ‚ów lub kserokopii poÅ›wiadczonych za zgodność z oryginaÅ‚em przez WykonawcÄ™, osobÄ™ dziaÅ‚ajÄ…cÄ… w jego imieniu zgodnie z przedstawionym peÅ‚nomocnictwem., Uwaga! Dokonywanie oceny speÅ‚niania warunków odbÄ™dzie siÄ™ wedÅ‚ug formuÅ‚y speÅ‚nia/ nie speÅ‚nia , na podstawie zÅ‚ożonych przez Wykonawców wymaganych dokumentów. II. Do Wykonawcy majÄ…cego siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP ma zastosowanie ponadto § 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r.( Dz.U. Nr 87, poz..605 z późn. zm.) w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiajÄ…cy od wykonawców, oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane . III. W przypadku oferty skÅ‚adanej przez podmiot wystÄ™pujÄ…cy wspólnie ZamawiajÄ…cy, dokonujÄ…c oceny, czy ów podmiot speÅ‚nia wymagania okreÅ›lone w SIWZ, uwzglÄ™dni uprawnienia, posiadanÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie, czÅ‚onków tego podmiotu Å‚Ä…cznie..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostÄ™pna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2009.
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 14.
IV.3.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 26.05.2009 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 14.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczÄ…ce finansowania projektu/programu ze Å›rodków Unii Europejskiej: Realizacja z dofinansowaniem Europejskiego Funduszu Rozwoju w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2007 - 2013..