1/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
UNIA EUROPEJSKA
Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2, rue Mercier, L-2985 Luksemburg Faks (352) 29 29-42670
E-mail: ojs@publications.europa.eu Informacje i formularze on-line: http://simap.europa.eu
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJÄ„CA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Oficjalna nazwa: Burmistrz Głuchołaz
Adres pocztowy: Rynek 15 Głuchołazy
Miejscowość: Głuchołazy Kod
pocztowy:
48-340
Kraj: Polska
Punkt
kontaktowy:
Tel.: +48 774092125
Osoba do
kontaktów: Joanna SokoÅ‚owska
E-mail: zp@glucholazy.pl Faks: +48 774092101
Adres(y) internetowy(e) (jeżeli dotyczy)
Ogólny adres instytucji zamawiajÄ…cej (URL): http://www.glucholazy.pl
Adres profilu nabywcy (URL):
Więcej informacji można uzyskać pod adresem:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
inny: proszę wypełnić załącznik A.I
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczÄ…ce dialogu konkurencyjnego oraz
Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
inny: proszę wypełnić załącznik A.II
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
inny: proszę wypełnić załącznik A.III
2/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJÄ„CEJ I GÅÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAÅALNOÅšCI
Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny,
w tym jednostki regionalne i lokalne
Agencja/UrzÄ…d krajowy lub federalny
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Agencja/UrzÄ…d regionalny lub lokalny
Podmiot prawa publicznego
Instytucja/agencja europejska lub organizacja
międzynarodowa
Inne (proszę określić):
Ogólne usÅ‚ugi publiczne
Obrona
Porządek i bezpieczeństwo publiczne
Åšrodowisko
Sprawy gospodarcze i finansowe
Zdrowie
Budownictwo i obiekty komunalne
Ochrona socjalna
Rekreacja, kultura i religia
Edukacja
Inne (proszę określić):
Instytucja zamawiajÄ…ca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiajÄ…cych:
tak nie
3/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucjÄ™ zamawiajÄ…cÄ…
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z wyposażeniem dla potrzeb
Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub
świadczenia usług
(Wybrać wyÅ‚Ä…cznie jednÄ… kategoriÄ™ – roboty budowlane, dostawy lub usÅ‚ugi – która najbardziej odpowiada
konkretnemu przedmiotowi zamówienia lub zakupu)
a) Roboty budowlane b) Dostawy c) Usługi
Wykonanie
Zaprojektowanie i wykonanie
Wykonanie, za pomocÄ…
dowolnych Å›rodków,
obiektu budowlanego,
odpowiadajÄ…cego wymogom
określonym przez instytucję
zamawiajÄ…cÄ…
Kupno
Dzierżawa
Najem
Leasing
Połączenie powyższych
form
Kategoria usługi: nr
(dla usług kategorii 1-27 zob.
załącznik II do dyrektywy 2004/18/
WE)
GÅ‚ówne miejsce lub
lokalizacja robót budowlanych
GÅ‚ówne miejsce
realizacji dostawy
GÅ‚ówne miejsce Å›wiadczenia usÅ‚ug
Ochotnicza Straż Pożarna w
Gierałcicach
Kod NUTS PL521
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
Zawarcia umowy ramowej
Utworzenia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej (jeżeli dotyczy)
Umowa ramowa z kilkoma wykonawcami
Liczba
LUB, jeżeli dotyczy,maksymalna liczba uczestników
planowanej umowy ramowej
Umowa ramowa z jednym wykonawcÄ…
Czas trwania umowy ramowej:
Okres w latach: lub miesiÄ…cach:
Uzasadnienie dla umowy ramowej, której czas trwania przekracza okres czterech lat:
Szacunkowa caÅ‚kowita wartość zakupów w caÅ‚ym okresie obowiÄ…zywania umowy ramowej (jeżeli
dotyczy; podać wyłącznie dane liczbowe):
Szacunkowa wartość bez VAT: Waluta:
LUB Zakres: między a Waluta:
CzÄ™stotliwość oraz wartość zamówieÅ„, które zostanÄ… udzielone (jeżeli możliwe do okreÅ›lenia)::
4/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczogaÅ›niczego
z wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach, o parametrach zawartych w
SIWZ. Zadanie jest realizowane w ramach projektu POWT RCz-RP 2007-2013 „Rozwój systemów ratowniczych“.
2. SzczegóÅ‚owy opis wymaganych parametrów przedmiotu zamówienia, okres gwarancji jakoÅ›ci oraz warunki
gwarancji i serwisu gwarancyjnego zawierajÄ… odpowiednio zaÅ‚Ä…czniki nr 1a, 1b i 1 d – specyfikacja techniczna
oraz warunki gwarancji i serwisu, wykaz sprzętu i wyposażenia.
Ciężki samochód ratowniczo-gaÅ›niczy musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2010 roku.
W ramach realizacji zamówienia wykonawca zobowiÄ…zany bÄ™dzie miÄ™dzy innymi do ubezpieczenia i wyposażenia
pojazdu w peÅ‚nym wymaganym zakresie na czas konieczny do dostarczenia przedmiotu zamówienia z siedziby
wykonawcy do Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach, 48-340 Głuchołazy transportem Wykonawcy na jego
koszt i ryzyko.
5/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV)
SÅ‚ownik gÅ‚ówny SÅ‚ownik uzupeÅ‚niajÄ…cy (jeżeli dotyczy)
GÅ‚ówny przedmiot 34144210
II.1.7) Zamówienie jest objÄ™te Porozumieniem w sprawie zamówieÅ„ rzÄ…dowych (GPA)
tak nie
II.1.8) PodziaÅ‚ na części (w celu podania informacji o częściach zamówienia należy wykorzystać zaÅ‚Ä…cznik B w
liczbie odpowiadającej liczbie części)
tak nie
Jeżeli tak, oferty należy składać w odniesieniu do (zaznaczyć tylko jedno pole):
tylko jednej części
jednej lub więcej części
wszystkich części
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
tak nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
Wartość zamówienia jest wiÄ™ksza niż kwoty okreÅ›lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
Prawo zamówieÅ„ publicznych.
Jeżeli jest znana, szacunkowa wartość bez VAT (podać wyłącznie dane liczbowe):
958 878,50
Waluta: PLN
LUB Zakres: między a Waluta:
II.2.2) Opcje (jeżeli dotyczy)
tak nie
Jeżeli tak, proszę podać opis takich opcji:
Jeżeli jest znany, wstępny harmonogram odwołania się do tych opcji:
w miesiÄ…cach: lub dniach: (od udzielenia zamówienia)
Liczba możliwych wznowieÅ„ zamówienia (jeżeli
dotyczy):
lub Zakres: między a
Jeżeli jest znany, w przypadku odnawialnych zamówieÅ„ na dostawy lub usÅ‚ugi, szacunkowe ramy czasowe
kolejnych zamówieÅ„:
w miesiÄ…cach: lub dniach: (od udzielenia zamówienia)
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w miesiÄ…cach: 2 lub dniach: (od udzielenia zamówienia)
LUB
Rozpoczęcie
(dd/mm/rrrr)
Zakończenie (dd/mm/rrrr)
6/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje (jeżeli dotyczy)
1. Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 20.000,00 PLN (słownie:
dwadzieścia tysięcy złotych.).
2. Forma wadium.
1) wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących
formach:
a) w pieniÄ…dzu,
b) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz.275),
2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
a) nazwÄ™ dajÄ…cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (ZamawiajÄ…cego), gwaranta (banku lub
instytucji ubezpieczeniowej udzielajÄ…cej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) okreÅ›lenie wierzytelnoÅ›ci, która ma być zabezpieczona gwarancjÄ…,
c) kwotÄ™ gwarancji,
d) termin ważności gwarancji,
e) zobowiÄ…zanie gwaranta do: „zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego
zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy
Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub peÅ‚nomocnictw, i nie
udowodniÅ‚, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie”.
f) zobowiÄ…zanie gwaranta do: „zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego
zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca, którego ofertÄ™ wybrano:
- odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, lub
- nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy”.
g) gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa, gwarancja nie może w swej treści uzależniać wypłaty
wadium od potwierdzenia przez bank, jakÄ…kolwiek osobÄ™ trzeciÄ… lub instytucjÄ™ podpisów osób zÅ‚ożonych pod
żądaniem wypłaty wadium w imieniu Zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana
żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z
żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni
od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h) wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i
podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego,
i) jednoczeÅ›nie ZamawiajÄ…cy wymaga, aby okres ważnoÅ›ci gwarancji nie byÅ‚ krótszy niż okres zwiÄ…zania ofertÄ…,
j) w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie o której mowa w pkt. 2.1) lit. b) do e) niniejszej
sekcji winno ono w swej treÅ›ci zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzÄ…cych Konsorcjum
wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
3) postanowienia pkt. 2.2) niniejszej sekcji stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej w pkt.
12.2.1) lit. b) i 12.2.1) lit. e).
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy
ZamawiajÄ…cego prowadzony przez:
WBK S.A. 29 1090 2167 0000 0005 6200 0051 z dopiskiem:
„Wadium na dostawÄ™ samochodu ratowniczo-gaÅ›niczego, postÄ™powanie nr ZP.341-41/10“
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
2) wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach w oryginale dołączyć do oryginału
oferty i w kopii do kopii oferty.
3) w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez PeÅ‚nomocnika Wykonawców.
7/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
4. Termin wniesienia wadium.
1) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za
pomocÄ… przelewu bankowego ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie uważaÅ‚ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzÄ…cy
rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert,
2) w wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest
warunkiem koniecznym ale nie wystarczajÄ…cym do stwierdzenia przez ZamawiajÄ…cego terminowego wniesienia
wadium przez WykonawcÄ™,
3) Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą,
4) Wniesienie wadium w formie innej niż pieniÄ…dz poprzez doÅ‚Ä…czenie go do oferty jest równoznaczne z
wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania
ofert.
5. Zwrot wadium.
ZamawiajÄ…cy zwróci niezwÅ‚ocznie wadium wedÅ‚ug zasad okreÅ›lonych w art.46 ustawy Pzp.
6. Utrata wadium.
1) ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana:
a) odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie,
b) nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
2) ZamawiajÄ…cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedz na wezwanie, o którym
mowa w art.26 ust. 3 ustawy Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp lub pełnomocnictw, chyba że, udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.1.2) GÅ‚ówne warunki finansowania i uzgodnienia pÅ‚atnicze oraz/lub odniesienie do odpowiednich
przepisów je regulujÄ…cych
Zadanie jest realizowane w ramach projektu POWT RCz-RP 2007-2013 „Rozwój systemów ratowniczych“.
Płatność w terminie do 30 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego. Rozliczenia związane z
realizacjÄ… zamówienia bÄ™dÄ… wykonane w PLN.
III.1.3) Forma prawna, jakÄ… musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
(jeżeli dotyczy)
1. Wykonawcy wspólnie ubiegajÄ…cy siÄ™ o udzielenie niniejszego zamówienia (zwani dalej Konsorcjum) powinni
speÅ‚niać warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz zÅ‚ożyć dokumenty potwierdzajÄ…ce speÅ‚nianie tych warunków
zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 10 niniejszej SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika
do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca siÄ™ ażeby PeÅ‚nomocnikiem byÅ‚ jeden z Wykonawców wspólnie
ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia.
2. PeÅ‚nomocnictwo może być udzielone w szczególnoÅ›ci:
1) Å‚Ä…cznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
2) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ile Wykonawców).
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem Konsorcjum.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegajÄ…cy siÄ™ o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za
najkorzystniejszÄ…, przed podpisaniem umowy o realizacjÄ™ zamówienia, sÄ… zobowiÄ…zani przedstawić
Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swej treści następujące postanowienia:
1) wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia publicznego,
2) okreÅ›lenie celu gospodarczego, dla którego umowa zostaÅ‚a zawarta (celem tym musi być zrealizowanie
zamówienia),
3) oznaczenie czasu trwania Konsorcjum obejmujÄ…cego okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym Okres
Zgłaszania Wad,
4) podziaÅ‚ zadaÅ„ pomiÄ™dzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum,
5) okreÅ›lenie lidera Konsorcjum (powinien nim być PeÅ‚nomocnik wskazany w ofercie Wykonawców wspólnie
ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia),
6) wykluczenie możliwoÅ›ci wypowiedzenia umowy Konsorcjum przez któregokolwiek z jego czÅ‚onków do czasu
wykonania zamówienia, odpowiedzialność za realizacjÄ™ zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
7) zapis mówiÄ…cy, że Wykonawcy wystÄ™pujÄ…cy wspólnie ponoszÄ… solidarnÄ… odpowiedzialność za realizacjÄ™
zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia
należytego wykonania umowy,
8) ustanowienie peÅ‚nomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
5. Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegajÄ…cy siÄ™ o udzielenie zamówienia ponoszÄ… solidarnÄ… odpowiedzialność
za wykonanie umowy.
6. W przypadku Konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Konsorcjum do
reprezentowania go w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego w formie oryginaÅ‚u lub kopii poÅ›wiadczonej za zgodność z oryginaÅ‚em
przez Notariusza.
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia (jeżeli dotyczy)
tak nie
Jeżeli tak, opis szczególnych warunków
1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym w SIWZ, Zamawiający
żąda:
1) Opisu urządzeń technicznych:
a) Opis oferowanego przedmiotu zamówienia (w kolumnie 4 zaÅ‚Ä…cznika nr 1a do SIWZ), potwierdzajÄ…cy speÅ‚nienie
wymagań określonych w kol. 2 i 3 załącznika nr 1a do SIWZ
b) opisu terminów gwarancji i serwisu (w kolumnie 3 zaÅ‚Ä…cznika nr 1b do SIWZ)
c) wykazu sprzętu i wyposażenia dostarczonego przez Wykonawcę ( załącznik nr 1d SIWZ)
2) Zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty
odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym:
a) świadectwo homologacji podwozia
b) Å›wiadectwo dopuszczenia przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawÄ… z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie
przeciwpożarowej (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.)
10. Zgodnie z art. 26 ust. 2b, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego Å‚Ä…czÄ…cych go z nimi stosunków. W przypadku
korzystania z zasobów innych podmiotów Wykonawca zobowiÄ…zany jest udowodnić ZamawiajÄ…cemu, iż bÄ™dzie
dysponowaÅ‚ zasobami niezbÄ™dnymi do realizacji zamówienia, w szczególnoÅ›ci przedstawiajÄ…c w tym celu pisemne
zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich
przy wykonywaniu zamówienia.
ObowiÄ…zek zÅ‚ożenia przez WykonawcÄ™ dokumentów wskazanych w sekcji III.2.1)1 niniejszego ogÅ‚oszenia
speÅ‚niajÄ…cych warunki opisane w sekcji III.2.3. i III.2.2 lit. a niniejszego ogÅ‚oszenia, dotyczy także podmiotów
trzecich biorÄ…cych udziaÅ‚ w realizacji zamówienia, na których zasobach polega Wykonawca.
Jeżeli Wykonawca wykazujÄ…c speÅ‚nienie warunku, o którym mowa w sekcji III.2.2 niniejszego ogÅ‚oszenia, polega
na zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wymaga
siÄ™ przedÅ‚ożenia informacji, o której mowa w sekcji III.2.2 lit. a niniejszego ogÅ‚oszenia, dotyczÄ…cej tych podmiotów.
Wykonawca nie może polegać na zasobach ekonomicznych innych podmiotów w rozumieniu art. 26 ust. 2b ustawy
Pzp, o którym mowa w sekcji III.2.2 lit. b niniejszego ogÅ‚oszenia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczÄ…cych sytuacji finansowej
i ekonomicznej, określonych w pkt. III.2.2 niniejszego ogłoszenia, wymaganych przez Zamawiającego, może
przedstawić inny dokument, który w wystarczajÄ…cy sposób potwierdza speÅ‚nienie opisanego przez ZamawiajÄ…cego
warunku.
III.2) WARUNKI UDZIAÅU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczÄ…ce wpisu do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalnoÅ›ci konieczne do dokonania oceny speÅ‚niania wymogów:
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postÄ™powania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w
okolicznoÅ›ciach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, ZamawiajÄ…cy żąda nastÄ™pujÄ…cych dokumentów:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy
Pzp, zgodnie ze wzorem oÅ›wiadczenia stanowiÄ…cym ZaÅ‚Ä…cznik nr 3 SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania
siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie muszÄ… być zÅ‚ożone przedmiotowe
dokumenty dla każdego z nich),
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp (w przypadku wspólnego
ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie muszÄ… być zÅ‚ożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
9/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie
zalega z opÅ‚acaniem podatków, lub zaÅ›wiadczenia, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionego nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (w przypadku wspólnego
ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie musi być zÅ‚ożony
przedmiotowy dokument dla każdego z nich),
4) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionego nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (w przypadku wspólnego
ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie musi być zÅ‚ożony
przedmiotowy dokument dla każdego z nich),
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy
Pzp, wystawionej nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (w przypadku wspólnego
ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie muszÄ… być zÅ‚ożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy
Pzp, wystawionej nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (w przypadku wspólnego
ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie muszÄ… być zÅ‚ożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
2. Na podstawie art. 44 ustawy Pzp, Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć oÅ›wiadczenie o speÅ‚nieniu warunków
udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do
SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców,
oÅ›wiadczenie może być zÅ‚ożone przez każdego z Wykonawców skÅ‚adajÄ…cych ofertÄ™ wspólnÄ…, jeżeli każdy z nich
speÅ‚nia wszystkie warunki samodzielnie, albo może być zÅ‚ożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, to
znaczy, że na oÅ›wiadczeniu należy wypisać wszystkich Wykonawców i podpisujÄ… je wszyscy upeÅ‚nomocnieni
przedstawiciele Wykonawców lub podpisuje je upeÅ‚nomocniony przez Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o
udzielenie zamówienia peÅ‚nomocnik).
3. 6. Stosownie do treÅ›ci § 4, rozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr
226, poz. 1817) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać ZamawiajÄ…cy od Wykonawcy, oraz form, w
jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty odpowiednio do treści niniejszego rozporządzenia.
Ocena speÅ‚nienia przedstawionych powyżej warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu zostanie dokonana wg formuÅ‚y:
„speÅ‚nia – nie speÅ‚nia”. Z treÅ›ci zÅ‚ożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki
Wykonawca spełnia.
W przypadku nie wykazania przez Wykonawców speÅ‚nienia warunków udziaÅ‚u w niniejszym postÄ™powaniu,
zostaną oni wykluczeni z postępowania na podstawie art.24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 26
ust. 3 i 4 ustawy Pzp.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny speÅ‚niania wymogów:
Wykonawca musi spełnić następujące warunki (w
przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie
zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o
udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie
ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa – w tym
celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z
Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać
będą spełnienie tego warunku):
a) posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność
kredytową w wysokości co najmniej 500.000,00 PLN
(słownie: pięćset tysięcy złotych).
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację
z banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowokredytowej,
w których Wykonawca posiada rachunek,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych
standardów
(jeżeli dotyczy):
10/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
upływem terminu składania ofert, potwierdzającą
posiadanie Å›rodków finansowych w wymaganej
wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności
kredytowej w wymaganej wysokości,
b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia w wysokoÅ›ci co
najmniej 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy
złotych).
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku
Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena speÅ‚nienia przedstawionych powyżej warunków
udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg
formuÅ‚y: „speÅ‚nia – nie speÅ‚nia”. Z treÅ›ci zÅ‚ożonych
dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż
postawione warunki Wykonawca spełnia.
W przypadku nie wykazania przez Wykonawców
speÅ‚nienia warunków udziaÅ‚u w niniejszym
postępowaniu, zostaną oni wykluczeni z postępowania
na podstawie art.24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp, z
zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.
III.2.3) Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny speÅ‚niania wymogów:
Wykonawcy muszą spełnić następujące warunki (w
przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie
zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o
udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie
ich łączne doświadczenie):
wykażą się posiadaniem wiedzy i doświadczenia,
tj.: wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeśli
okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy – w
tym okresie, należycie wykonali co najmniej jedną
dostawę nowego ciężkiego samochodu ratowniczogaśniczego
o wartości brutto min. 500.000,00 PLN
(słownie: pięćset tysięcy złotych), z podaniem
przedmiotu, wartości brutto, daty wykonania i odbiorcy
oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentów potwierdzajÄ…cych, że
dostawa została wykonana należycie.
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku,
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz dostaw,
sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik
Nr 2 do SIWZ – Wykaz dostaw, oraz dokumenty
potwierdzające, że te dostawy zostały wykonane
należycie.
Ocena speÅ‚nienia przedstawionych powyżej warunków
udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg
formuÅ‚y: „speÅ‚nia – nie speÅ‚nia”. Z treÅ›ci zÅ‚ożonych
dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż
postawione warunki Wykonawca spełnia.
W przypadku nie wykazania przez Wykonawców
speÅ‚nienia warunków udziaÅ‚u w niniejszym
postępowaniu, zostaną oni wykluczeni z postępowania
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych
standardów
(jeżeli dotyczy):
11/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
na podstawie art.24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp, z
zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone (jeżeli dotyczy)
tak nie
Zamówienie jest zastrzeżone dla zakÅ‚adów pracy chronionej
Realizacja zamówienia jest zastrzeżona w ramach programów pracy chronionej
12/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIEÅĆ NA USÅUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
tak nie
Jeżeli tak,odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych:
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe pracowników
odpowiedzialnych za wykonanie usługi
tak nie
13/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
Ograniczona
Ograniczona przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej:
Negocjacyjna Kandydaci zostali już zakwalifikowani
tak nie
Jeżeli tak, należy podać w pkt VI.3) nazwy i adresy
zakwalifikowanych już wykonawców Informacje
Dodatkowe
Negocjacyjna przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej:
Dialog konkurencyjny
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostanÄ… zaproszeni do skÅ‚adania ofert lub do
udziału (procedura ograniczona i negocjacyjna, dialog konkurencyjny)
Przewidywana liczba wykonawców
LUB Przewidywana minimalna liczba a , jeżeli właściwe, maksymalna liczba
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów:
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu (procedura negocjacyjna, dialog
konkurencyjny)
Zastosowanie procedury etapowej w celu stopniowego zmniejszania liczby omawianych rozwiązań lub
negocjowanych ofert
tak nie
14/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia (proszÄ™ zaznaczyć odpowiednie pole(a))
Najniższa cena
LUB
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzglÄ™dnieniem kryteriów
kryteria okreÅ›lone poniżej (kryteria udzielenia zamówienia powinny zostać podane wraz z wagÄ…
lub w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego, w przypadku gdy przedstawienie wag
nie jest możliwe z oczywistych przyczyn)
kryteria określone w specyfikacji, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w
dokumencie opisowym
Kryteria Waga
1. cena 75
2. parametry technicznoeksploatacyjne
25
3.
4.
5.
Kryteria Waga
6.
7.
8.
9.
10.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
tak nie
Jeżeli tak, proszę podać dodatkowe informacje na temat aukcji elektronicznej (jeżeli dotyczy)
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą (jeżeli dotyczy)
ZP.341-41/10
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczÄ…ce tego samego zamówienia
tak nie
Jeżeli tak,
Wstępne ogłoszenie informacyjne Ogłoszenie o profilu nabywcy
Numer ogłoszenia w Dz.U.: z dnia (dd/mm/rrrr)
Inne wcześniejsze publikacje (jeżeli dotyczy)
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych (z wyjÄ…tkiem dynamicznego systemu
zakupów) lub dokumentu opisowego (w przypadku dialogu konkurencyjnego)
Termin skÅ‚adania wniosków dotyczÄ…cych uzyskania dokumentów lub dostÄ™pu do dokumentów
Data: 25/01/2011 (dd/mm/rrrr) Godzina: 10:30
Dokumenty odpłatne
tak nie
Jeżeli tak, Cena (podać wyłącznie dane liczbowe): Waluta:
Warunki i sposób pÅ‚atnoÅ›ci:
15/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
IV.3.4) Termin skÅ‚adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu
Data: 25/01/2011 (dd/mm/rrrr) Godzina: 10:30
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom (jeżeli
możliwe do określenia): (w przypadku procedur ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego)
Data: (dd/mm/rrrr)
IV.3.6) JÄ™zyk(i), w których można sporzÄ…dzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaÅ‚u w
postępowaniu
ES CS DA DE ET EL EN FR IT LV LT HU MT NL PL PT SK SL FI SV BG GA RO
inny:
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent bÄ™dzie zwiÄ…zany ofertÄ… (procedura otwarta)
Do: (dd/mm/rrrr)
LUB Okres w miesiącach: LUB dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 25/01/2011 (dd/mm/rrrr) Godzina: 11:00
Miejsce (jeżeli dotyczy): Urząd MIejski w Głuchołazach ul. Rynek 15 48-340 Głuchołazy, Wydział Planowania,
ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej pok. nr 16
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert (jeżeli dotyczy)
tak nie
16/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEÅNIAJÄ„CE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJÄ„CYM SIÄś (jeżeli dotyczy)
tak nie
Jeżeli tak, przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń:
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ÅšRODKÓW
WSPÓLNOTOWYCH
tak nie
Jeżeli tak, odniesienie do projektów i/lub programów: Projekt jest wspóÅ‚finansowany ze Å›rodków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego WspóÅ‚pracy Transgranicznej
Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007-2013
„Przekraczamy granice”. Projekt CZ.3.22/1.3.00/09.01561 Rozwój systemów ratowniczych.
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE (jeżeli dotyczy)
VI.4) PROCEDURY ODWOÅAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa Kod
pocztowy:
02-676
Kraj: Polska Tel.: +48 224587840
E-mail: Faks: +48 224587800
Adres internetowy (URL):
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne (jeżeli dotyczy)
Oficjalna nazwa:
Adres pocztowy:
Miejscowość: Kod
pocztowy:
Kraj: Tel.:
E-mail: Faks:
Adres internetowy (URL):
VI.4.2) Składanie odwołań (proszę wypełnić pkt VI.4.2 LUB, jeżeli jest to niezbędne, pkt VI.4.3)
DokÅ‚adne informacje na temat terminów skÅ‚adania odwoÅ‚aÅ„:
1. Informacje ogólne.
1) środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi jeżeli ma lub miał interes w
uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósÅ‚ lub może ponieść szkodÄ™ w wyniku naruszenia przez ZamawiajÄ…cego
przepisów ustawy Pzp,
2) Å›rodki ochrony prawnej wobec ogÅ‚oszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysÅ‚ugujÄ… również organizacjom
wpisanym na listÄ™, o której mowa w art. 154 pkt. pkt. 5 ustawy Pzp,
3) Å›rodkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 1.1) i 2) niniejszej sekcj sÄ…:
a) odwołanie,
b) skarga do sÄ…du.
2. Odwołanie.
17/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
1) odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w
postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynnoÅ›ci, do której ZamawiajÄ…cy jest zobowiÄ…zany na
podstawie ustawy Pzp.
2) odwoÅ‚anie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynnoÅ›ci ZamawiajÄ…cego, której zarzuca siÄ™
niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwiÄ™zÅ‚e przedstawienie zarzutów, okreÅ›lać żądanie oraz
wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3) odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem
elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
4) odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki
sposób, aby mógÅ‚ on zapoznać siÄ™ z jego treÅ›ciÄ… przed upÅ‚ywem tego terminu,
5) szczegóÅ‚owo kwestie odnoszÄ…ce siÄ™ do odwoÅ‚ania przedstawione sÄ… w art. 180 – 198 ustawy Pzp.
3. Skarga do sÄ…du.
Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje
skarga do sÄ…du. SzczegóÅ‚owo kwestie dotyczÄ…ce skargi do sÄ…du uregulowane zostaÅ‚y w art. 198a-198g ustawy
Pzp.
18/ 20 ENOTICES_zpgluch 15/12/2010- ID:2010-166953 Formularz standardowy 2 — PL
dostawa fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego z
wyposażeniem dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałcicach
VI.4.3) ÅąródÅ‚o, gdzie można uzyskać informacje na temat skÅ‚adania odwoÅ‚aÅ„
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa Kod
pocztowy:
02-676
Kraj: Polska Tel.: +48 224587840
E-mail: Faks: +48 224587800
Adres internetowy (URL):
VI.5) DATA WYSÅANIA NINIEJ