GÅ‚uchoÅ‚azy: ZACIÄ„GNIÄśCIE KREDYTU DÅUGOTERMINOWEGO NA WYPRZEDZAJÄ„CE FINANSOWANIE DZIAÅAÅĆ FINANSOWANYCH ZE ÅšRODKÓW POCHODZÄ„CYCH Z BUDÅ»ETU UNII EUROPEJSKIEJ DO WYSOKOÅšCI 2.210.318 ZÅ
Numer ogłoszenia: 191186 - 2012; data zamieszczenia: 06.06.2012
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: ZACIÄ„GNIÄśCIE KREDYTU DÅUGOTERMINOWEGO NA WYPRZEDZAJÄ„CE FINANSOWANIE DZIAÅAÅĆ FINANSOWANYCH ZE ÅšRODKÓW POCHODZÄ„CYCH Z BUDÅ»ETU UNII EUROPEJSKIEJ DO WYSOKOÅšCI 2.210.318 ZÅ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Kredyt dÅ‚ugoterminowy na wyprzedzajÄ…ce finansowanie dziaÅ‚aÅ„ finansowanych ze Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej do wysokoÅ›ci 2.210.318 zÅ‚ (sÅ‚ownie: dwa miliony dwieÅ›cie dziesięć tysiÄ™cy trzysta osiemnaÅ›cie zÅ‚otych ), z przeznaczeniem na realizacjÄ™ nastÄ™pujÄ…cych inwestycji: -kwota 840.000 zÅ‚ - Odtworzenie transgranicznego poÅ‚Ä…czenia drogowego JarnoÅ‚tówek-Zlate Hory; -kwota 380.000 zÅ‚ - Rewitalizacja zdegradowanego obszaru uzdrowiskowego w ramach czesko-polskiej wspóÅ‚pracy transgranicznej; -kwota 395.267 zÅ‚ - Rozbudowa, przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejÄ…cego budynku z przeznaczeniem na centrum ksztaÅ‚cenia rolników o Å›wietlicÄ™ wiejskÄ… wraz z budowÄ… infrastruktury towarzyszÄ…cej w Charbielinie; -kwota 65.051 zÅ‚ - Na nartach biegowych po pograniczu polsko-czeskim; -kwota 530.000 zÅ‚ - Realizacja Lokalnego Programu Rewitalizacji:Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta GÅ‚uchoÅ‚azy. Uwaga ! ZamawiajÄ…cy nie przewiduje w niniejszym postÄ™powaniu zaciÄ…gniÄ™cia kredytu na realizacjÄ™ inwestycji pn. Budowa Å›cieżki rowerowej w Charbielinie zaplanowanej w uchwale nr XIX/197/12 Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie zaciÄ…gniÄ™cia kredytu bankowego. Rezygnacja wynika z nie otrzymania dofinansowania z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich i w zwiÄ…zku z tym wspomniana inwestycja nie bÄ™dzie realizowana w 2012 roku. Data zaciÄ…gniÄ™cia kredytu - kredyt bÄ™dzie uruchomiony w transzach: -pierwsza transza w kwocie 500.000 zÅ‚ - do dnia 28 wrzeÅ›nia 2012 roku, -kolejne transze kredytu bÄ™dÄ… uruchamiane w miarÄ™ wpÅ‚ywu do gminy faktur za roboty budowlane, nie później niż do dnia 20 grudnia 2012 roku. Uruchomienie kredytu nastÄ™puje na pisemny wniosek gminy w terminie 3 dni roboczych od dnia zÅ‚ożenia wniosku. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracjÄ… wekslowÄ…, ZamawiajÄ…cy dopuszcza zÅ‚ożenie oÅ›wiadczenie o poddaniu siÄ™ egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego. Dokumenty bÄ™dÄ… podpisane przez Burmistrza GÅ‚uchoÅ‚az wraz z kontrasygnatÄ… Skarbnika. Terminy spÅ‚aty kredytu: kredyt bÄ™dzie spÅ‚acany w trzech kwartalnych ratach w nastÄ™pujÄ…cych wysokoÅ›ciach: -do dnia 20 marca 2013 roku - kwota 500.000 zÅ‚, -do dnia 20 czerwca 2013 roku - kwota 500.000 zÅ‚, -do dnia 20 wrzeÅ›nia 2013 roku - kwota 1.210.318 zÅ‚, Odsetki od kredytu - odsetki naliczane w okresach miesiÄ™cznych od kwoty zadÅ‚użenia, poczÄ…wszy od pierwszego do ostatniego dnia miesiÄ…ca za które sÄ… naliczane, pÅ‚atne bÄ™dÄ… do 20 dnia każdego miesiÄ…ca nastÄ™pujÄ…cego po miesiÄ…cu za który nastÄ…piÅ‚o naliczenie. Pierwsza rata odsetek pÅ‚atna od dnia 20 listopada 2012 roku. Odsetki za ostatni okres odsetkowy pÅ‚atne bÄ™dÄ… wraz ze spÅ‚atÄ… ostatniej raty kredytu. ZamawiajÄ…cy nie przewiduje ponoszenia kosztów (prowizji i opÅ‚at bankowych) zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… kredytu innych niż prowizja od udzielonego kredytu oraz oprocentowania kredytu opartego na zaoferowanej przez Bank stawce. ZamawiajÄ…cy nie przewiduje ponoszenia kosztów zwiÄ…zanych z ewentualnÄ… zmianÄ… postanowieÅ„ umowy z Bankiem KredytujÄ…cym. Prowizja Banku od udzielanego kredytu nie może przekroczyć 0,5% kwoty zaciÄ…ganego kredytu. Prowizja okreÅ›lona w % od kwoty wykorzystanego kredytu, bÄ™dzie pÅ‚atna w terminie uruchomienia kredytu. Bank KredytujÄ…cy nalicza prowizjÄ™ tylko od kwoty wykorzystanego kredytu i nie pobiera prowizji ani innych opÅ‚at od kwoty kredytu, który nie zostaÅ‚ wykorzystany przez ZamawiajÄ…cego. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie prawo wczeÅ›niejszej spÅ‚aty kredytu bez pobierania przez Bank prowizji i opÅ‚at. Oprocentowanie kredytu bÄ™dzie zmienne oparte o stawkÄ™ WIBOR 1M powiÄ™kszonÄ… o marżę banku. Marża banku przez caÅ‚y okres kredytowania jest staÅ‚a. Stawka WIBOR 1 M na dany okres odsetkowy bÄ™dzie ustalana na podstawie notowania z miesiÄ…ca poprzedzajÄ…cym okres odsetkowy na dzieÅ„ ustalony przez Bank skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ (dzieÅ„ z którego bÄ™dzie pochodzić notowanie stawki WIBOR 1M okreÅ›la Bank w ofercie).
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 20.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz Oferty, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do SWIZ, stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a)- w przypadku, gdy upoważnienie do podpisywania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2012&mc=6
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych, pok. Nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 21.06.2012 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, sekretariat, pok. Nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie