Informacja w sprawie zasad rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.
Podstawa prawna.
Wpis do Rejestru żłobków i klubów dzieciÄ™cych nastÄ™puje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2013, poz. 1457 t.j.).
Zasady dokonywania wpisu w Rejestrze
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osobyv fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
Prowadzenie żłobka lub klubu dzieciÄ™cego wymaga wpisu do Rejestru żłobkówv
i klubów dzieciÄ™cych. Rejestr żłobków i klubów dzieciÄ™cych prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy prowadzi Burmistrz GÅ‚uchoÅ‚az. Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach na stronie http://gmina.glucholazy.sisco.info/.
W celu rejestracji żłobka lub klubu dzieciÄ™cego należy zÅ‚ożyć wypeÅ‚niony wniosek o wpis do Rejestru, którego wzór stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej Informacji .
W celu sprawdzenia zgodnoÅ›ci danych, burmistrz może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzajÄ…cego tożsamość, zaÅ›wiadczenia o niekaralnoÅ›ci lub dokumentu potwierdzajÄ…cego tytuÅ‚ prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dzieciÄ™cy.
Burmistrz Głuchołaz wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot nie speÅ‚nia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dzieciÄ™cego albo wydano prawomocne orzeczenie zakazujÄ…ce przedsiÄ™biorcy wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej objÄ™tej wpisem, Burmistrz odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dzieciÄ™cego do Rejestru w drodze decyzji administracyjnej.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
W celu zmiany w Rejestrze należy zÅ‚ożyć informacjÄ™ o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dzieciÄ™cych, której wzór stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej Informacji .
Zasady wykreÅ›lania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
W celu wykreÅ›lenia z Rejestru należy zÅ‚ożyć wniosek o wykreÅ›lenie z rejestru żłobków i klubów dzieciÄ™cych, którego wzór stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej Informacji .
Dokumenty (wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze) składane do Urzędu w formie papierowej należy własnoręcznie podpisać.
Miejsce zÅ‚ożenia dokumentów
Wypełniony wniosek o wpis do Rejestru, Informację o zmianie danych i wniosek wykreślenie składa w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, ul. Rynek 15.
Opłaty
Jednorazowa opÅ‚ata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dzieciÄ™cych ustalona zostaÅ‚a UchwaÅ‚Ä… nr IX/77/11 Rady Miejskiej w GÅ‚uchoÅ‚azach z dnia 24 maja 2011r. w sprawie ustalenia wysokoÅ›ci opÅ‚aty za wpis do rejestru żłobków i klubów dzieciÄ™cych i wynosi: 1 zÅ‚.
Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy Gminy ,bądź w kasie Urzędu.
Termin i sposób zaÅ‚atwienia
Wydanie zaÅ›wiadczenia o wpisie do Rejestru żłobków i klubów dzieciÄ™cych nastÄ™puje w terminie 7 dni od dnia zÅ‚ożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
Inne informacje
SzczegóÅ‚owych informacji na temat Rejestru żłobków i Klubów dzieciÄ™cych udziela WydziaÅ‚ Wspierania Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach, tel. 077 40 92 126.