Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Przebudowa mostu na cieku GieraÅ‚cickim w m. GieraÅ‚cice dz. nr 209/1.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Przebudowa mostu na cieku GieraÅ‚cickim w m. GieraÅ‚cice dz. nr 209/1. Zakres zamówienia obejmuje: a. RozbiórkÄ™ istniejÄ…cego mostu wraz z wywiezieniem odzyskanych materiaÅ‚ów na zÅ‚om b. Wykonanie przyczóÅ‚ków betonowych posadowionych bezpoÅ›rednio na gruncie. c. Wykonanie elementów ustroju noÅ›nego konstrukcji stalowej w warsztacie konstrukcji metalowych. d. Transport gotowych elementów na plac budowy, uprzednio zakonserwowanych antykorozyjnie e. Scalenie gotowych elementów konstrukcji stalowej oraz uzupeÅ‚nienie konserwacji antykorozyjnej. f. Wykonanie nawierzchni na blasze pomostowej z żywicy epoksydowej wg technologii TARCO g. Wykonanie robót drogowych na poÅ‚Ä…czeniu dojazdów z mostem (roboty ziemne, roboty nawierzchniowe z tÅ‚ucznia) h. Prace zabezpieczajÄ…ce w korycie rzeki w obrÄ™bie budowanego mostu (narzut kamienny przed i za mostem oraz umocnienie skarp) i. Wykonanie pogÅ‚Ä™bienia dna cieku na odcinku 50mb w celu ujednolicenia spadku. SzczegóÅ‚owy zakres robót i obowiÄ…zków zostaÅ‚ okreÅ›lony w Specyfikacji Technicznej, przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym. Dokumenty te stanowiÄ… zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ Dodatkowe elementy majÄ…ce wpÅ‚yw na koszt budowy, które wykonawca zobowiÄ…zany jest uwzglÄ™dnić w kosztach: 1. geodezyjny koszt obsÅ‚ugi budowy, 2. koszty map powykonawczych, 3. koszty zwiÄ…zane z organizacjÄ… ruchu w czasie trwania robót wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem projektów organizacji ruchu, montażem oznakowaÅ„, itp.( w przypadku wystÄ…pienia potrzeb) 4. koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót, ewentualne odszkodowania 5. koszty opÅ‚at z tytuÅ‚u zajÄ™cia pasa drogowego dla zarzÄ…dców dróg, których gmina nie jest wÅ‚aÅ›cicielem skrzyżowania dróg gminnych z innymi drogami ( w przypadku wystÄ…pienia potrzeb) 6. koszty organizacji zaplecza budowy /placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp. 7. koszty dozoru budowy, Przed zÅ‚ożeniem oferty należy dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzglÄ™dnić roboty, które mogÄ… wystÄ…pić w trakcie realizacji zamówienia, a nie sÄ… ujÄ™te w przedÅ‚ożonym przedmiarze robót (poprzedzajÄ…c to procedurÄ… zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych). UWAGA Podanie typu wyrobu lub producenta w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarze, specyfikacji technicznej oznacza, iż jest to rozwiÄ…zanie przykÅ‚adowe, sÅ‚użące jedynie do okreÅ›lenia jakoÅ›ci i cech urzÄ…dzenia czy materiaÅ‚u, o którym mowa (rozwiÄ…zanie przykÅ‚adowe okreÅ›lajÄ…ce wymagane parametry minimalne) Dopuszcza siÄ™ stosowanie wyrobów o równoważnych parametrach, nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót. Zastosowane materiaÅ‚y majÄ… posiadać odpowiednie certyfikaty, aprobaty techniczne lub deklaracje zgodnoÅ›ci dopuszczajÄ…ce do stosowania w budownictwie i atesty..
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.22.11.11-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia): wykazać , że w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert a jeÅ›li okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali roboty budowlane o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia tj. co najmniej 1 roboty budowlanej polegajÄ…cÄ… na budowie lub przebudowie lub remoncie obiektu mostowego o wartoÅ›ci minimum 20.000,00 zÅ‚ brutto z podaniem rodzaju , daty , miejsca wykonania oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodów dotyczÄ…cych najważniejszych robót budowlanych (co najmniej roboty wskazanej powyżej) okreÅ›lajÄ…cych, czy roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz czy zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone. Dowodami, o których mowa sÄ…: - poÅ›wiadczenie, - inne dokumenty Å›wiadczÄ…ce o wykonaniu robót należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz o ich prawidÅ‚owym ukoÅ„czeniu - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poÅ›wiadczeÅ„, UWAGA ( obowiÄ…zujÄ… przepisy przejÅ›ciowe ): rozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiajÄ…cy od wykonawcy, oraz form,w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane. W przypadku gdy ZamawiajÄ…cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostaÅ‚y wczeÅ›niej wykonane, wykonawca nie ma obowiÄ…zku przedkÅ‚adania dowodów, o których mowa wyżej. W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz wykonanych robót budowlanych z podaniem ich rodzaju , daty , miejsca wykonania i powierzchni, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 3 do SIWZ - Wykaz wykonanych robót budowlanych , oraz dowody potwierdzajÄ…ce, że roboty te zostaÅ‚y wykonane należycie.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie): Wykonawca winien dysponować osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujÄ…ce siÄ™ kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do stanowisk, jakie im zostanÄ… powierzone oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj. dysponować osobÄ… uprawnionÄ… do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnoÅ›ci konstrukcyjno-budowlanej (kierownik budowy)- bez ograniczeÅ„ W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć: -wykaz sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 4 do niniejszej SIWZ-- Wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzajÄ…cy posiadane kwalifikacje zawodowe, a także zakres wykonywanych czynnoÅ›ci, wraz z informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, oraz -oÅ›wiadczenie, które potwierdza odpowiednio, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 5 do SIWZ. Przedstawione przez WykonawcÄ™ informacje zawarte w ZaÅ‚Ä…cznikach Nr 4 do 5 do niniejszej SIWZ, muszÄ… jednoznacznie potwierdzić speÅ‚nienie przez te osoby wymagaÅ„ stawianych przez ZamawiajÄ…cego. Uwaga: Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawÄ… z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz RozporzÄ…dzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006, nr 83, poz. 578 ze zm.), lub ważne odpowiadajÄ…ce im uprawnienia nadane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siÄ™ równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych paÅ„stwach, na zasadach okreÅ›lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglÄ™dnieniem postanowieÅ„ ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63 poz. 394 ze zm.)
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz z zaÅ‚Ä…czeniem dowodów dotyczÄ…cych najważniejszych robót, okreÅ›lajÄ…cych, czy roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz wskazujÄ…cych, czy zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone;
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 2 do SIWZ - formularz ofertowy, -wypeÅ‚niony kosztorys ofertowy - poglÄ…dowy , stanowiÄ…cy udokumentowanie podanej ceny ryczaÅ‚towej w ofercie -stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, -w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, - w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt. 9.3 SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych podmiotów -pozostaÅ‚e dokumenty wymienione w pkt. 10 niniejszej SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość dokonywania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, a w szczególnoÅ›ci: a) ZamawiajÄ…cy na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianÄ™ Podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia. ZamawiajÄ…cemu przysÅ‚uguje również prawo żądania od Wykonawcy zmiany Podwykonawcy, jeżeli ten realizuje usÅ‚ugÄ™ w sposób wadliwy, niezgodny z zaÅ‚ożeniami niniejszej Umowy i przepisami obowiÄ…zujÄ…cego prawa. W przypadku gdy Wykonawca polegaÅ‚ na zasobach Podwykonawcy(wiedzy, doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym i osobach lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów) w celu wykazania speÅ‚nienia warunku udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia, zmiana Podwykonawcy jest dopuszczalna, gdy nowy Podwykonawca speÅ‚nia warunki podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. b). ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy. c) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, d) zmiany personalnej osób uprawnionych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych z branż wymaganych przez ZamawiajÄ…cego, na pisemny wniosek Wykonawcy lub na żądanie ZamawiajÄ…cego wskazujÄ…c powody i konieczność dokonania takiej zmiany, a przedstawiony do zmiany we wniosku kandydat na powyższe stanowisko musi speÅ‚niać odpowiednie warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu okreÅ›lone w SIWZ. 2. Z Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany: a) ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmianÄ™ terminu zakoÅ„czenia realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana terminu zakoÅ„czenia realizacji przedmiotu zamówienia może nastÄ…pić w przypadku : - wystÄ…pienia nieprzewidzianych braków lub wad dokumentacji projektowej i uzasadnionej potrzeby uzupeÅ‚nienia lub zmiany dokumentacji, - zawieszenia przez ZamawiajÄ…cego wykonania robót, - dziaÅ‚ania siÅ‚y wyższej, - wystÄ…pienia nieprzewidzianych skutków, znalezionych wykopalisk, - opóźnieÅ„ w realizacji przedmiotu zamówienia wynikajÄ…cych z wykonywania robót budowlanych na terenie budowy, powstaÅ‚ych z przyczyn niezawinionych przez WykonawcÄ™, w przypadku ujawnienia w trakcie robót urzÄ…dzeÅ„ podziemnych elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja byÅ‚y nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z przyczyn niezawinionych przez ZamawiajÄ…cego b) ZamawiajÄ…cy dopuszcza także inne zmiany umowy: - zmiany dokonane na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane, uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiÄ…zaÅ„ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgÅ‚oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru , pod warunkiem, ze zmiana ta spowodowana bÄ™dzie okolicznoÅ›ciami zaistniaÅ‚ymi w trakcie realizacji robót budowlanych , których nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć, - ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość wystÄ…pienia robót zamiennych w okreÅ›lonych warunkach (np. z przyczyn o charakterze technologicznym, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidÅ‚owego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu okreÅ›lonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wynikajÄ…cego z treÅ›ci oferty). W przypadku, gdy do caÅ‚kowitego wykonania przedmiotu zamówienia wystÄ…pi konieczność wykonania tzw.robót zamiennych, czyli robót innych niż w przedmiarach robót zawartych w specyfikacji, rozpoczÄ™cie wykonywania tych robót może nastÄ…pić jedynie na podstawie protokoÅ‚u koniecznoÅ›ci, potwierdzonego przez inspektora nadzoru inwestorskiego i ZamawiajÄ…cego 3. Powyższe postanowienia stanowiÄ… katalog zmian, na które ZamawiajÄ…cy może wyrazić zgodÄ™. Powyższe zmiany do umowy wymagajÄ… formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważnoÅ›ci. 4. Zmiany mogÄ… być zainicjowane poprzez zÅ‚ożenie pisemnego wniosku. a) Może to być : - wniosek ZamawiajÄ…cego o dokonanie wskazanej zmiany, - wniosek ZamawiajÄ…cego , aby wykonawca przedÅ‚ożyÅ‚ propozycjÄ™ zmiany, - wniosek Wykonawcy, b) Wniosek musi zawierać: - opis zmiany, - uzasadnienie zamiany, - czas wykonania zmiany oraz wpÅ‚yw zmiany na termin zakoÅ„czenia umowy. 4. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego, zmianach osoby przedstawiciela strony i tym podobnych Wykonawca powiadomi pisemnie ZamawiajÄ…cego. Takie zmiany nie wymagajÄ… sporzÄ…dzenia aneksu do umowy. UWAGA ZAMAWIAJÄ„CEGO: Zapis pkt. 1. a) dotyczy wyÅ‚Ä…cznie umowy podstawowej, zawartej na podstawie oferty przetargowej, w której Wykonawca zapewniÅ‚ udziaÅ‚ podwykonawców.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013&mc=6
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, Rynek 15, pok. nr 16, I p. WydziaÅ‚ Planowania , ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 18.06.2013 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, Sekretariat , Ip. pok. nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie