Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Przebudowa drogi gminnej /publicznej/ ul. Chopina w GÅ‚uchoÅ‚azach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przebudowa drogi gminnej /publicznej/ ul. Chopina w GÅ‚uchoÅ‚azach Dane techniczne : orientacyjny zakres prac do wykonania : -rozebranie nawierzchni chodników i wjazdów z pÅ‚yt betonowych - 1.934,57 m2 - rozebranie nawierzchni jezdni z kostki betonowej szeÅ›ciokÄ…tnej - 2.16,91 m2 - rozebranie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej - 3.982,46 m2 - rozebranie istniejÄ…cej podbudowy jezdni i chodników - 8.282,62 m2 - rozebranie krawężników - 1.116,30 mb - wykonanie nowych chodników i wjazdów na posesje z kostki betonowej 1.832,50 m2 - wykonanie nowej Å›cieżki rowerowej z kostki betonowej - 1.105,50 m2 - uÅ‚ożenie nowych krawężników betonowych - 1.510,00 mb - wykonanie nowej zatoki parkingowej - 415,00 m2 - wykonanie zatoki autobusowej - 110,00 m2 - wykonanie nowej bitumicznej nawierzchni jezdni - 4.454,00 m2 - wykonanie muru oporowego - 90,00 mb - wykonanie ciÄ…gu pieszo - rowerowego - 183,00 m2 - nasadzenie drzew - 35 szt - wykonanie nowych trawników - 971,00 m2 - wykonanie nowej kanalizacji deszczowej - 920,00 mb - wykonanie nowych wpustów kanalizacji deszczowej - 33 szt - wykonanie nowych studni rewizyjnych - 24 szt - montaż separatora - 3 szt - zabezpieczenie infrastruktury podziemnej sieci elektroenergetycznej - 935,00 mb - wykonanie nowego oÅ›wietlenia ulicy - 31 latarnie - wykonanie oznakowania pionowego dla nowow projektowanych odcinków - 4 kpl. - wykonanie schodów terenowych, żelbetowych - 1 kpl. - osadzenie elementów maÅ‚ej architektury - montaż koszy na Å›mieci - 20 szt - pÅ‚otek ozdobny - 90,00 mb W kosztach należy uwzglÄ™dnić koszty zwiÄ…zane z prowadzeniem robót tj.: obsÅ‚ugi geodezyjnej i map powykonawczych, koszty badaÅ„ i prób zwiÄ…zanych z wykazaniem wskaźnika zagÄ™szczenia gruntu, koszty organizacji placu budowy, zużycia energii i wody, dozoru budowy, sporzÄ…dzenia i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas wykonywanych robót, ubezpieczenia budowy itp..
II.1.4) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.32.52-0, 45.23.13.00-8, 45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2, 45.31.61.10-9, 45.23.32.90-8, 45.22.33.00-9, 45.11.27.10-5.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 15.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAÅU
- Opis warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny speÅ‚niania tych warunków: Wykonawcy ubiegajÄ…cy siÄ™ o zamówienie publiczne muszÄ… speÅ‚niać niżej wymienione warunki udziaÅ‚u 1)posiadać uprawnienia do wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci lub czynnoÅ›ci oraz nie podlegać wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (jednolity tekst ustawy - Dz.U. z 29 listopad 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn.zm.) 2) wykazać doÅ›wiadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed dniem wszczÄ™cia postÄ™powania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy w tym okresie, w zrealizowaniu minimum jednej roboty polegajÄ…cej na wykonaniu budowy drogi o powierzchni co najmniej 5 000 m2 lub przebudowy drógi o powierzchni co najmniej 5 000 m2 lub remontu drogi o powierzchni co najmniej 5 000 m2 3)znajdować siÄ™ w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniajÄ…cej wykonanie niniejszego zamówienia tj.posiadać Å›rodki finansowe lub posiadać zdolność kredytowÄ… wyrażajÄ…cÄ… siÄ™ kwotÄ… co najmniej 1.000.000,00 PLN.
- Informacja o oÅ›wiadczeniach i dokumentach, jakie majÄ… dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: Wykonawcy przedstawiÄ… :a) aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru albo aktualne zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub zgÅ‚oszenia do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, wystawionego nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert b) oÅ›wiadczenieo speÅ‚nieniu udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, c) aktualnÄ… informacjÄ™ z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okreÅ›lonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy u.p.z.p., wystawiona nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, d) aktualnÄ… informacjÄ™ z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okreÅ›lonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy u.p.z.p., wystawiona nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, e) aktualne zaÅ›wiadczenia wÅ‚aÅ›ciwego Naczelnika UrzÄ™du Skarbowego oraz wÅ‚aÅ›ciwego oddziaÅ‚u ZakÅ‚adu UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia SpoÅ‚ecznego potwierdzajÄ…ce odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem podatków, opÅ‚at oraz skÅ‚adek na ubezpieczenie zdrowotne i spoÅ‚eczne, lub zaÅ›wiadczenia, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu, wystawionych nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie winny być zÅ‚ożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nienia warunków udziaÅ‚u, które może być zÅ‚ożone przez PeÅ‚nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia lub przez upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców wspólnie skÅ‚adajÄ…cych ofertÄ™ wspólnÄ…).Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz wykonanych robót,oraz doÅ‚Ä…czyć dokumenty od zamawiajÄ…cych potwierdzajÄ…ce, że roboty te zostaÅ‚y zakoÅ„czone i wykonane należycie (opinie, referencje, protokoÅ‚y, itp.)(w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne doÅ›wiadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku).Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć informacjÄ™ z banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w którym posiadajÄ… rachunek, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, potwierdzajÄ…ce posiadanie Å›rodków finansowych lub zdolnoÅ›ci kredytowej w wymaganej wysokoÅ›ci. W przypadku zÅ‚ożenia przez Wykonawców dokumentów zawierajÄ…cych dane w innych walutach niż PLN , ZamawiajÄ…cy jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne przyjmie Å›redni kurs Narodowego Banku Polskiego(NBP) opublikowany w dniu ukazania siÄ™ ogÅ‚oszenia o niniejszym zamówieniu . Åšrednie kursy walut dostÄ™pne sÄ… pod nastÄ™pujÄ…cym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy.htm(w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku)Uwaga! Dokonywanie oceny speÅ‚niania warunków odbÄ™dzie siÄ™ wedÅ‚ug formuÅ‚y speÅ‚nia/ nie speÅ‚nia , na podstawie zÅ‚ożonych przez Wykonawców wymaganych dokumentów..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostÄ™pna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi.
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiajÄ…cego UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ,48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, ul. Rynek 15, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych , pok. Nr. 14 , I piÄ™tro..
IV.3.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 20.04.2009 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, pok. Nr. 11 , I piÄ™tro..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczÄ…ce finansowania projektu/programu ze Å›rodków Unii Europejskiej: Projekt wspóÅ‚finansowany z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2007-2013 . PoddziaÅ‚anie 3.1.2. Drogi lokalne . ! ZamawiajÄ…cy uwzglÄ™dnia możliwość aneksowania 1. terminu realizacji umowy o 1 miesiÄ…c , w przypadku : a) w przypadku wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 uPzp, 2.zmiany sposobu speÅ‚nienia Å›wiadczenia na skutek zmian technicznych spowodowanych nastÄ™pujÄ…cymi okolicznoÅ›ciami: a) odmienne od przyjÄ™tych w dokumentacji projektowej - warunki terenowe, w szczególnoÅ›ci istnienie nie zinwentaryzowanych lub bÅ‚Ä™dnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych i budowli, b) konieczność usuniÄ™cia bÅ‚Ä™dów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rowiÄ…zaÅ„ technicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiÄ…zaÅ„ groziÅ‚o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 3. PozostaÅ‚e rodzaje zmian spowodowane nastÄ™pujÄ…cymi okolicznoÅ›ciami: a) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania pÅ‚atnoÅ›ci na rzecz Wykonawców na skutek zmian zawartej przez ZamawiajÄ…cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczÄ…cych realizacji projektu, b) zmiana obowiÄ…zujÄ…cej stawki VAT , c) JeÅ›li w trakcie realizacji za zgodÄ… ZamawiajÄ…cego zostanÄ… zastosowane materiaÅ‚y i rozwiÄ…zania zamienne o porównywalnych parametrach , ale o niższej cenie od wyszczególnionych w dokumentacji projektowej, zostanie dokonana korekta zmniejszajÄ…ca wartość inwestycji na podstawie kosztorysu zamiennego sporzÄ…dzonego na podstawie wskaźników okreÅ›lonych w wykazie stawek i narzutów zastosowanych do wyceny oferty..