Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011 r.
Nr 45, poz. 235)
Informacje ogólne:
Ż¶ Żłobki i kluby dzieciÄ™ce mogÄ… tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadajÄ…ce osobowoÅ›ci prawnej;
Ż¶ Prowadzenie żłobka lub klubu dzieciÄ™cego wymaga wpisu do Rejestru żłobków
i klubów dzieciÄ™cych;
Ż¶ Rejestr żłobków i klubów dzieciÄ™cych prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy prowadzi Burmistrz GÅ‚uchoÅ‚az
Ż¶ Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach na stronie http://gmina.glucholazy.sisco.info/
Ż¶ Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi
w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235) wpis do rejestru podlega opÅ‚acie, która stanowi dochód wÅ‚asny gminy.
Sposób postÄ™powania podczas rejestracji:
Ż¶ W celu rejestracji żłobka lub klubu dzieciÄ™cego należy zÅ‚ożyć wypeÅ‚niony wniosek o wpis do Rejestru, którego wzór stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej Procedury wraz
z załącznikami w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, ul. Rynek 15
Ż¶ Do wniosku należy doÅ‚Ä…czyć nastÄ™pujÄ…ce dokumenty, wskazane w art. 28, ust.1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45 poz. 235), których wzór stanowiÄ… zaÅ‚Ä…czniki:
ŻĆś w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadajÄ…cej osobowoÅ›ci prawnej wyciÄ…g z rejestru publicznego potwierdzajÄ…cy status
podmiotu;
ŻĆś oÅ›wiadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej
NIP (załącznik);
ŻĆś oÅ›wiadczenie o speÅ‚nieniu warunków lokalowych (zaÅ‚Ä…cznik);
ŻĆś w przypadku osoby fizycznej oÅ›wiadczenie o niekaralnoÅ›ci za przestÄ™pstwo
popełnione umyślnie (załącznik);
Ż¶ Wnioskodawca jest zobowiÄ…zany do przedstawienia do wglÄ…du zgodnie z art. 28, ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U.
z 2011 r. Nr 45, poz. 235):
ŻĆś dokumentu stwierdzajÄ…cego tytuÅ‚ prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka;
ŻĆś w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument
potwierdzający tożsamość;
Ż¶ Zgodnie z art. 28 ust.3 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi
w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235) wnioskodawca wraz z wnioskiem przedstawia do wglÄ…du dowód dokonania opÅ‚aty za wpis do rejestru lub skÅ‚ada jego kopiÄ™;
Ż¶ Przed dokonaniem wpisu do Rejestru osoba upoważniona przez Burmistrza dokonuje wizytacji lokalu przeznaczonego na prowadzenie dziaÅ‚alnoÅ›ci w celu ustalenia czy zapewnione sÄ… w nim bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi;
Ż¶ Po speÅ‚nieniu warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dzieciÄ™cego Burmistrz wydaje zaÅ›wiadczenie o wpisie do Rejestru;
Ż¶ W przypadku nie speÅ‚nienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dzieciÄ™cego Burmistrz odmawia wpisu do Rejestru.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
Ż¶ Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiÄ…zany do informowania organu prowadzÄ…cego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiÄ…cych zaÅ‚Ä…czniki do wniosku wymaganych przy rejestracji
w terminie 14 dni od zaistnienia zmian (załącznik);
Zasady wykreÅ›lania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
Ż¶ WykreÅ›lenie z Rejestru nastÄ™puje w przypadku:
ŻĆś zÅ‚ożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreÅ›lenie (zaÅ‚Ä…cznik)
ŻĆś nie usuniÄ™cia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidÅ‚owoÅ›ci
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
ŻĆś przekazania we wniosku oraz doÅ‚Ä…czonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
SzczegóÅ‚owych informacji udziela WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych
i Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach 774092124