Burmistrz Głuchołaz
ogłasza otwarty konkurs ofert na:
Regulamin konkursu
Zadanie nr 1 – Prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ skierowanych do osób uzależnionych, abstynentów i ich rodzin przez prowadzenie Klubu Abstynenta.
1) Prowadzenie Klubu Abstynenta dla mieszkaÅ„ców Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy powinno obejmować pomoc dla osób:
- uzależnionych od alkoholu będących po przebytej terapii odwykowej lub podejmujących abstynencję wymagających wsparcia w trzeźwieniu i abstynencji,
- wspóÅ‚uzależnionych,
- propagujÄ…cych trzeźwość wÅ›ród mieszkaÅ„ców Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy poprzez bieżącÄ… dziaÅ‚alność Klubu, wynikajÄ…cÄ… z realizacji zadaÅ„ terapeutycznych, wspierajÄ…cych, szkoleniowych, a także promujÄ…cych trzeźwość.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno odbywać się poprzez:
- propagowanie trzeźwego stylu życia,
- realizacjÄ™ programu zdrowienia dla osób uzależnionych od alkoholu,
- realizacjÄ™ programu zdrowienia dla osób wspóÅ‚uzależnionych od alkoholu,
- prowadzenie grup wsparcia dla osób uzależnionych i wspóÅ‚uzależnionych,
- organizowanie wyjazdów, imprez i spotkaÅ„ trzeźwoÅ›ciowych o charakterze terapeutycznym.
2) Klub Abstynenta powinien być czynny siedem dni w tygodniu, przez co najmniej
3 godziny dziennie oraz udostępniany na spotkania grup AA i Al.-Anon itp
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 32.000 zÅ‚,
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
32.000
|
32.000
|
Zadanie nr 2 - Prowadzenie świetlicy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych.
1) Åšwietlica powinna być prowadzona zgodnie z wymaganiami zawartymi w RozporzÄ…dzeniu Ministra Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuÅ„czo – wychowawczych /Dz.U z 2007 r. Nr 201, poz.1455/
2) Prowadzenie świetlicy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin dysfunkcyjnych powinno obejmować:
- sporzÄ…dzanie diagnozy indywidualnej dziecka, jego sytuacji rodzinnej i szkolnej,
- prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych,
- pracę ze stałymi grupami dzieci,
- pracę z dziećmi w kontakcie indywidualnym,
- realizacjÄ™ indywidualnych programów rozwojowo – terapeutycznych,
- prowadzenie dokumentacji pracy dziecka z grupÄ…,
- edukacjÄ™ ogólnÄ… dot. ksztaÅ‚towania mechanizmów obronnych i postaw dzieci i mÅ‚odzieży wobec trudnej rzeczywistoÅ›ci,
- stałą szeroko pojętą opiekę opiekuńczo - wychowawczą,
- pomoc w nauce i w trudnościach szkolnych,
- zakup materiaÅ‚ów koniecznych do prowadzenia ww. zajęć
- dożywianie w ramach realizowanego programu,
- zabezpieczenie warunków koniecznych do realizacji programu,
- zapewnienie wypoczynku poprzez udział w koloniach i zimowiskach terapeutycznych i profilaktycznych dzieciom pochodzącym z rodzin niewydolnych wychowawczo ( w tym dzieciom ze wsi)
- organizowanie imprez okolicznościowych i wycieczek,
- utrzymywanie kontaktów z rodzinÄ… dziecka,
- prowadzenie dla rodziców zajęć (spotkaÅ„) w zakresie doskonalenia umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych,
- wspóÅ‚pracÄ™ z instytucjami, które mogÄ… pomóc rodzinie w rozwiÄ…zywaniu jej problemów a zwÅ‚aszcza w zakresie podejmowania interwencji wobec osób uzależnionych i wspóÅ‚uzależnionych.
3) Åšwietlica socjoterapeutyczna powinna być przygotowana na objÄ™cie peÅ‚nÄ… opiekÄ… 60 wychowanków.
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 118.000 zÅ‚,
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
118.000
|
118.000
|
Zadanie nr 3 - Prowadzenie świetlicy opiekuńczo - wychowawczej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin ubogich i dysfunkcyjnych.
1) Åšwietlica powinna być prowadzona zgodnie z wymaganiami zawartymi w RozporzÄ…dzeniu Ministra Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuÅ„czo – wychowawczych /Dz.U z 2007 r. Nr 201, poz.1455/
2) Prowadzenie świetlicy opiekuńczo - wychowawczej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin ubogich lub dysfunkcyjnych powinno obejmować:
- wspóÅ‚pracÄ™ z rodzinÄ… dziecka,
- rozpoznanie sytuacji dziecka w kontekście jego sytuacji rodzinnej,
- organizację czasu wolnego, prowadzenie zajęć tematycznych,
- prowadzenie zajęć grupowych,
- indywidualne spotkania z dziećmi,
- prowadzenie dokumentacji pracy z dzieckiem,
- edukacjÄ™ ogólnÄ… dot. ksztaÅ‚towania mechanizmów obronnych i postaw dzieci i mÅ‚odzieży wobec trudnej rzeczywistoÅ›ci,
- stałą szeroko pojętą opiekę wychowawczą i opiekuńczą,
- pomoc w nauce i trudnościach szkolnych,
- dożywianie w ramach realizowanego programu,
- zakup materiaÅ‚ów koniecznych do prowadzenia ww. zajęć,
- zabezpieczenie warunków koniecznych do realizacji programu,
- organizowanie kolonii , zimowisk i imprez okolicznościowych,
- wspóÅ‚pracÄ™ z innymi instytucjami zajmujÄ…cymi siÄ™ pomocÄ… rodzinie.
3) Åšwietlica powinna być przygotowana na objÄ™cie opiekÄ… 30 wychowanków.
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 40.000 zÅ‚
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
33.000
|
38.500
|
Zadanie nr 4 - Prowadzenie działań mających na celu przeciwdziałanie narkomanii
Prowadzenie działań mających na celu przeciwdziałanie narkomaniipowinno obejmować:
- realizacjÄ™ w Å›rodowisku szkolnym profesjonalnych programów profilaktycznych podejmujÄ…cych tematykÄ™ uzależnienia od narkotyków,
- realizacje programów dla osób zagrożonych narkomaniÄ…, eksperymentujÄ…cych z narkotykami,
- realizacje programów wsparcia dla rodzin osób zagrożonych narkomaniÄ…, używajÄ…cych oraz uzależnionym od narkotyków
- prowadzenie dziaÅ‚alnoÅ›ci informacyjno – konsultacyjno - edukacyjnej w zakresie uzależnienia od narkotyków,
- organizowanie imprez z zakresu profilaktyki narkomanii
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 11.000 zÅ‚
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
-
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
-
|
1
|
Kwota
|
-
|
11.000
|
Zadanie nr 5 - Prowadzenie zorganizowanych zajęć rekreacyjno – turystycznych dla dzieci i mÅ‚odzieży w czasie wakacji, ferii i weekendów bÄ™dÄ…cych elementem programu profilaktycznego.
Prowadzenie zorganizowanych zajęć rekreacyjno – turystycznych dla dzieci i mÅ‚odzieży w czasie wakacji, ferii i weekendów bÄ™dÄ…cych elementem programu profilaktycznego (odwoÅ‚ujÄ…cego siÄ™ do strategii profilaktycznych i wzmacniajÄ…cego czynniki chroniÄ…ce) powinno obejmować:
- inicjowanie dziaÅ‚aÅ„ rozwijajÄ…cych różnorakie zainteresowania dzieci i mÅ‚odzieży,
- organizowanie bezpiecznego wypoczynku dla dzieci i mÅ‚odzieży w czasie wakacji , ferii zimowych i weekendów,
- motywowanie mÅ‚odzieży do opracowywania przedsiÄ™wzięć kierowanych do grup rówieÅ›niczych,
- propagowanie zdrowego i bezpiecznego spÄ™dzania wolnego czasu szczególnie poprzez gry i zabawy na Å›wieżym powietrzu i piesze wÄ™drówki itp.,
- prowadzenie zajęć edukacyjno – informacyjnych dot. niebezpieczeÅ„stw jakie niosÄ… za sobÄ… wszelkiego rodzaju używki a zwÅ‚aszcza alkohol, narkotyki i papierosy
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 10.000 zÅ‚,
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
10.000
|
10.000
|
Zadanie nr 6 – Prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ na rzecz dzieci i mÅ‚odzieży niepeÅ‚nosprawnej
Działania na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej powinny obejmować:
- organizacjÄ™ konsultacji medycznych,
- prowadzenie zajęć terapeutyczno – rehabilitacyjnych w tym hipoterapii,
- organizację okolicznościowych imprez integracyjnych, wycieczek i wypoczynku letniego lub zimowego,
- organizowanie imprez uwrażliwiających społeczność lokalną na problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej,
- zapewnienie rodzicom dzieci niepełnosprawnych wsparcia, pomocy oraz umożliwienie wymiany doświadczeń dot. wychowania dziecka niepełnosprawnego
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 10.000 zÅ‚,
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
10.000
|
10.000
|
Zadanie nr 7 – Dożywianie oraz pomoc rzeczowa dla najuboższych tj. dla osób bezdomnych, bezrobotnych , samotnych, dzieci oraz rodzin znajdujÄ…cych siÄ™ w trudnej sytuacji życiowej.
1) Zadanie obejmuje:
- codzienne dożywianie najuboższych – wydawanie nieodpÅ‚atnych posiÅ‚ków jednodaniowych,
- organizowanie Å›wiÄ…tecznych posiÅ‚ków dla najuboższych (spotkanie wielkanocne i wigilijne),
- przygotowywanie paczek świątecznych,
- udzielanie pomocy rzeczowej najuboższym.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno odbywać się poprzez:
- codzienne przygotowywanie i nieodpÅ‚atne wydawanie posiÅ‚ków jednodaniowych najuboższym,
- organizowanie zbiórek żywnoÅ›ci oraz podejmowanie i koordynowanie innych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz poprawy sytuacji najuboższych,
- wspóÅ‚pracÄ™ z organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarzÄ…dowymi.
2) Podmiot skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ zobowiÄ…zany jest do posiadania stoÅ‚ówki wyposażonej w sprzÄ™t umożliwiajÄ…cy wykonanie tego zadania.
3) Podmiot skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ powinien być przygotowany kadrowo i sprzÄ™towo do objÄ™cia dożywianiem ok. 30 osób dorosÅ‚ych i ok. 40 dzieci miesiÄ™cznie.
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ zadania w 2010 r. – 10.000 zÅ‚
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
10.000
|
17.000
|
Zadanie nr 8 – Udzielanie Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych w Å›rodowisku domowym.
1) Zadanie obejmuje:
- udzielanie Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych w Å›rodowisku domowym, w szczególnoÅ›ci w zakresie opieki na osobami chorymi, samotnymi, niepeÅ‚nosprawnymi i w wieku podeszÅ‚ym,
- wspieranie i wdrażanie czÅ‚onków rodziny do pomocy przy chorym,
- całościową opiekę nad pacjentami w terminalnym okresie choroby,
- opiekę nad rodzinami, zwłaszcza wielodzietnymi,
- prowadzenie „hospicjum domowego”,
- pomoc w nawiÄ…zywaniu kontaktów medycznych oraz z urzÄ™dami i sÄ…siadami.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno się odbywać poprzez:
- propagowanie zdrowego stylu życia oraz udzielanie porad w zakresie samopielęgnacji dzieci i dorosłych,
- Å›wiadczenia diagnostyczne, a w szczególnoÅ›ci: pomiar RR, poziomu cukru, ocena i monitorowanie bólu, ocena stanu chorego i procesu zdrowienia, pobieranie materiaÅ‚u do badaÅ„ diagnostycznych,
- Å›wiadczenia pielÄ™gnacyjno – higieniczne, w szczególnoÅ›ci: toaleta ciaÅ‚a obÅ‚ożnie i przewlekle chorych, kÄ…piele chorych, czynnoÅ›ci zapobiegajÄ…ce powstawaniu odleżyn,
- Å›wiadczenia terapeutyczno-lecznicze, w szczególnoÅ›ci: iniekcje, wlewy dożylne, opatrunki, leczenie odleżyn, EKG, inhalacje, farmakologiczne leczenie skóry, udzielanie pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia,
- Å›wiadczenia rehabilitacyjne, w szczególnoÅ›ci: ćwiczenia usprawniajÄ…ce u pacjentów po dÅ‚ugotrwaÅ‚ym unieruchomieniu,
- zaopatrzenie pacjentów obÅ‚ożnie i przewlekle chorych w sprzÄ™t pielÄ™gnacyjno – medyczny,
- Å›wiadczenia socjalno- bytowe, w szczególnoÅ›ci: koordynowanie i organizowanie dziaÅ‚aÅ„ organizacji pozarzÄ…dowych, instytucji oraz placówek ochrony zdrowia na rzecz podopiecznych w zakresie spraw socjalno-bytowych.
2) Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania statusu zakładu opieki zdrowotnej potwierdzonego wpisem do właściwego rejestru.
3) Podmiot skÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ powinien być przygotowany na objÄ™cie czynnÄ… opiekÄ… ok. 60 pacjentów miesiÄ™cznie i wykonanie ok. 400 wizyt domowych miesiÄ™cznie.
4) Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania gabinetu zabiegowego wyposażonego w sprzęt umożliwiający wykonanie tego zadania.
5) Podmiot składający ofertę powinien być przygotowany do udzielania świadczeń zdrowotnych m.in. w godzinach wieczornych a także w soboty , niedziele i święta na terenie Gminy Głuchołazy
· Wysokość Å›rodków publicznych przeznaczonych na realizacjÄ™ tego zadania w 2010 r. – 50.000 zÅ‚
· Informacja o realizacji zadania w roku 2008 i 2009.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2008 r.
|
Dotacja w 2009 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
50.000
|
50.000
|
Åšrodki finansowe przeznaczone na realizacjÄ™ zadaÅ„ konkursowych zostaÅ‚y wyznaczone w oparciu o projekt budżetu na 2010 r. Powyższe kwoty zaplanowanych dotacji mogÄ… ulec zmianie w przypadku przyjÄ™cia przez RadÄ™ MiejskÄ… w GÅ‚uchoÅ‚azach innych kwot dotacji na realizacjÄ™ poszczególnych zadaÅ„ objÄ™tych konkursem, w uchwalonym budżecie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy na 2010 r. Zmiana planowanych kwot dotacji zostanie podana do publicznej wiadomoÅ›ci.
I. Podmioty uprawnione do składania ofert:
Podmiotami uprawnionymi do zÅ‚ożenia oferty sÄ… : organizacje pozarzÄ…dowe, podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.), spóÅ‚dzielnie socjalne oraz jednostki podlegÅ‚e organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane speÅ‚niajÄ…ce Å‚Ä…cznie niżej wymienione warunki:
1. prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
2. posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu,
3. dysponujÄ… odpowiedniÄ… bazÄ… lokalowÄ… oraz obsÅ‚ugÄ… ksiÄ™gowo – biurowÄ…
4. posiadajÄ… szczegóÅ‚owy program realizacji zadania zawierajÄ…cy:
- harmonogram zadań,
- cele, zadania i metody ich osiÄ…gania,
- przewidywane efekty
5. przedstawią poprawnie sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz z załącznikami
II. Zasady przyznawania dotacji:
1. Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy z obowiÄ…zkiem rozliczenia siÄ™ po wykonaniu zadania.
2. Zlecenie zadania publicznego odbywa siÄ™ w formie powierzenia wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji (zadanie nr 1) lub wsparcia zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji (zadanie nr 2,3,4,5,6,7,8). Wsparcie zadania nie może przekroczyć 90% kosztów jego wykonania.
III. Termin i warunki realizacji zadania
Termin realizacji zadania ustala siÄ™ od 11. 01. 2010 r. do 31.12.2010 r.
Warunkiem realizacji zadania jest adresowanie go do mieszkaÅ„ców Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy.
IV. Warunki przyznania dotacji:
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie, bądź przesłanie w terminie do
06.01.2010 r. do godz. 10;00: oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207/ ,do sekretariatu Urzędu Miejskiego (pok. Nr 11) na adres: Urząd Miejski, ul. Rynek 15,48-340 Głuchołazy ( w przypadku nadesłania oferty pocztą, liczy się data jej wpływu do UM). Na kopercie z ofertą powinny być umieszczone następujące informacje:
- „Otwarty konkurs ofert”- nie otwierać przed 06.01.2010 r. godz. 11;00
- „Zadanie (nazwa) otwartego konkursu ofert”
2. Do złożonej oferty podmiot ubiegający się o dotację musi dołączyć (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę do tego upoważnioną):
- aktualny wyciÄ…g z rejestru lub odpowiednio wyciÄ…g z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzajÄ…ce status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujÄ…cych (ważny 3 miesiÄ…ce od daty uzyskania),
- sprawozdanie merytoryczno – finansowe za ostatni rok (w przypadku podmiotów dziaÅ‚ajÄ…cych krócej – za okres dziaÅ‚alnoÅ›ci),
- statut,
- zaświadczenie z banku o braku obciążenia rachunku tytułem egzekucyjnym i zadłużenia na rachunku ( z nazwą i numerem konta),
- decyzjÄ™ o nadaniu numeru REGON,
- decyzjÄ™ o nadaniu numeru NIP,
- opinię lub rekomendację na temat działalności podmiotu,
- harmonogram realizacji zadania
- oÅ›wiadczenie o nie prowadzeniu dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej w rozumieniu art.9 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.) w odniesieniu do zadania publicznego, bÄ™dÄ…cego przedmiotem oferty.
3. Oferta oraz dokumenty bÄ™dÄ…ce jej zaÅ‚Ä…cznikami dla swej ważnoÅ›ci winny być opatrzone datÄ…, pieczÄ™ciÄ… oraz podpisem uprawnionych statutowo bÄ…dź upoważnionych w tym celu osób.
4. Oferenci, którzy w okreÅ›lonym terminie nie zÅ‚ożyli oÅ›wiadczeÅ„ i dokumentów potwierdzajÄ…cych speÅ‚nienie warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu konkursowym, lub zÅ‚ożyli dokumenty zawierajÄ…ce bÅ‚Ä™dy mogÄ… zostać wezwani do ich uzupeÅ‚nienia w wyznaczonym terminie, chyba, że pomimo ich uzupeÅ‚nienia konieczne byÅ‚oby unieważnienie postÄ™powania konkursowego dotyczÄ…cego danego zadania publicznego
5. Oferty, w których wnioskowana wielkość dotacji przekracza wysokość przeznaczonych na dotacjÄ™ Å›rodków nie bÄ™dÄ… rozpatrywane.
6. ZÅ‚ożone oferty oceniane sÄ… wedÅ‚ug okreÅ›lonych kryteriów.
7. Do wyboru ofert lub przyznania dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
8. ZÅ‚ożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokoÅ›ci (niezależnie od oczekiwanej kwoty).
9. Konkurs zostanie rozstrzygnięty także w przypadku kiedy wpłynie jedna oferta.
10. Podmiot, który otrzymaÅ‚ dotacjÄ™ zobowiÄ…zany jest do korekty kosztorysu ( w odniesieniu do kwoty przyznanej dotacji)
11. Dotowany podmiot zobowiÄ…zany jest do wyodrÄ™bnienia w ewidencji ksiÄ™gowej Å›rodków otrzymanych na realizacje zadania.
12. Uzyskana przez podmiot dotacja nie może być wykorzystana na:
· budowÄ™, zakup i remonty budynków , zakup gruntów,
· prowadzenie dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej,
13. Podmiot dotowany po zakoÅ„czeniu realizacji zadania zobowiÄ…zany jest do przedstawienia szczegóÅ‚owego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania zgodnego z wzorem okreÅ›lonym w RozporzÄ…dzeniu Ministra Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania
publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207/ lub zgodnego ze wzorem określonym Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie określenia wzoru sprawozdania z realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej/ Dz.U. z 2005 r. Nr 44, poz. 428/
14. Dodatkowe informacje oraz dokumenty i formularze można uzyskać na stronie internetowej http://gmina.glucholazy.sisco.info lub w Wydziale Organizacyjno – Prawnym UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach, ul. Rynek 15, tel. 077/40 92 134
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
1. Otwarcie ofert nastÄ…pi dnia 06.01.2010 r. o godz.11;00
2. Rozpatrzenia ofert dokona Komisja Konkursowa, powołana Zarządzeniem Burmistrza Głuchołaz.
3. SzczegóÅ‚owy zakres prac Komisji Konkursowej okreÅ›la Regulamin Komisji Konkursowej bÄ™dÄ…cy ZaÅ‚Ä…cznikiem Nr 1 do ZarzÄ…dzenia Burmistrza w sprawie powoÅ‚ania Komisji Konkursowej.
4. Komisja dokonuje wstępnej weryfikacji ofert sprawdzając ich zgodność z wymaganiami określonymi w Ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz odnośnie zadań z zakresu pomocy społecznej z wymaganiami zawartymi w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej a także w regulaminie konkursu .
5. NastÄ™pnie Komisja dokonuje wyboru ofert na podstawie nastÄ™pujÄ…cych kryteriów :
· merytoryczne
– zbieżność projektu z wymogami zadania ( ocena w skali : 0-3)
· spoÅ‚eczne
– dostÄ™pność realizowanego przedsiÄ™wziÄ™cia dla mieszkaÅ„ców Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy, a także przewidziana liczba odbiorców oraz zapotrzebowanie spoÅ‚eczne na usÅ‚ugi Å›wiadczone w ramach projektu (ocena w skali: 0-2),
– dziaÅ‚ania i doÅ›wiadczenia wnioskodawcy w ciÄ…gu ostatnich 3 lat w dziedzinie, której dotyczy zadanie (ocena w skali : 0-4),
· finansowe – koszty realizacji planowanego zadania, ocena kosztów kalkulacji zadania pod kÄ…tem ich celowoÅ›ci, oszczÄ™dnoÅ›ci i efektywnoÅ›ci wykonania oraz udziaÅ‚ Å›rodków wÅ‚asnych oraz innych źródeÅ‚ finansowania a także zakÅ‚adani partnerzy (ocena w skali: 0-2),
· organizacyjne – posiadane zasoby kadrowe, rzeczowe (ocena w skali:
0-3),
· analiza prawidÅ‚owoÅ›ci i terminowoÅ›ci rozliczenia zadaÅ„ zleconych wnioskodawcy przez GminÄ™ GÅ‚uchoÅ‚azy w ubiegÅ‚ym roku (ocena w skali: 0-1)
6. Wymagana minimalna liczba punktów uprawniajÄ…ca oferentów do otrzymania dotacji wynosi 8, przy czym pierwszeÅ„stwo ma oferta, która uzyskaÅ‚a najwiÄ™kszÄ… ilość punktów.
7. Oferty, które otrzymaÅ‚y ocenÄ™ poniżej 8 pkt. nie podlegajÄ… dofinansowaniu
Akty prawne:
1/ Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.)
2/ Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728 z poźn. zm.)
3/ Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207/
4/ Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie określenia wzoru oferty podmiotu uprawnionego /Dz.U. z 2005 r. Nr 44, poz.427/
5/ Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie określenia wzoru sprawozdania z realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej /Dz.U. z 2005 r. Nr 44, poz. 428/
6/ Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia ramowego wzoru umowy o realizację zadania z zakresu pomocy społecznej /Dz.U. z 2005 r. Nr 61, poz. 545/
7/ Uchwała Nr XXXVIII/314/09 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 28 października
2009 r. w sprawie przyjÄ™cia Programu wspóÅ‚pracy Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy z organizacjami pozarzÄ…dowymi i innymi podmiotami prowadzÄ…cymi dziaÅ‚alność pożytku publicznego na 2010 rok.