Głuchołazy: Obsługa bankowa budżetu Gminy Głuchołazy i jednostek organizacyjnych: Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS), Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w Głuchołazach
Numer ogłoszenia: 5763 - 2010; data zamieszczenia: 08.01.2010
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usÅ‚ugi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: 1. Przedmiotem zamówienia jest: obsÅ‚uga bankowa budżetu Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy i jednostek organizacyjnych: UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach, OÅ›rodka Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach (OPS), Gminnego OÅ›rodka Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: obsÅ‚uga bankowa budżetu Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy i jednostek organizacyjnych: UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach, OÅ›rodka Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach (OPS), Gminnego OÅ›rodka Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególnoÅ›ci: a) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych, b) dokonywanie przelewów bankowych (w formie elektronicznej i papierowej), c) przyjmowanie wpÅ‚at gotówkowych, d) dokonywanie wypÅ‚at gotówkowych, e) udzielanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego, f) możliwość lokowania wolnych Å›rodków na lokatach terminowych oraz lokatach typu Overnight 3. Liczba rachunków niezbÄ™dnych do prowadzenia obsÅ‚ugi bankowej: a) Gmina GÅ‚uchoÅ‚azy - 20, szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy (bieżący) budżetu Gminy - dziewiÄ™tnaÅ›cie rachunków pomocniczych, b) OÅ›rodek Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach - 4 szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy OPS-u - trzy rachunki pomocnicze c) Gminny OÅ›rodek Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach - 3 szt. z tego: - jeden rachunek podstawowy GOSiR-u - dwa rachunki pomocnicze d) Żłobek Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach - 2 szt., z tego : - jeden rachunek podstawowy Żłobka Miejskiego - jeden rachunek pomocniczy Wymienione wyżej rachunki należy otworzyć bezpÅ‚atnie (29 szt.) w terminie wskazanym przez ZamawiajÄ…cego. Otwieranie i zamykanie rachunków bankowych bez pobierania prowizji i opÅ‚at. 4. Umowy na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… w zakresie swoich rachunków zawierane bÄ™dÄ… odrÄ™bnie przez GminÄ™ GÅ‚uchoÅ‚azy, OÅ›rodek Pomocy SpoÅ‚ecznej w GÅ‚uchoÅ‚azach, Gminny OÅ›rodek Sportu i Rekreacji w GÅ‚uchoÅ‚azach i Żłobek Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach. 5. Okres, na który, bÄ™dzie zawarta umowa na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ…: 36 miesiÄ™cy (do 31 stycznia 2013 roku). 6. Ze wzglÄ™du na codziennÄ… gotówkowÄ… obsÅ‚ugÄ™ ZamawiajÄ…cego w przetargu mogÄ… uczestniczyć Banki posiadajÄ…ce oddziaÅ‚ w GÅ‚uchoÅ‚azach lub Banki, które utworzÄ… swój oddziaÅ‚ w terminie miesiÄ…ca po podpisaniu umowy z ZamawiajÄ…cym. 7. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… - zobowiÄ…zany jest do udzielenia na Wniosek Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy kredytu w rachunku bieżącym na nastÄ™pujÄ…cych warunkach: -kredyt ma charakter odnawialny, -kwota kredytu - 1.200.000 zÅ‚, -kredyt zostanie udzielony na podstawie umowy kredytowej, -zabezpieczenie kredytu - weksel in blanko wraz z deklaracjÄ… wekslowÄ…, -kredyt w rachunku bieżącym bÄ™dzie uruchamiany w każdym roku budżetowym na wniosek Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy na podstawie upoważnienia zawartego w budżecie gminy na dany rok budżetowy. Termin spÅ‚aty kredytu do 31 grudnia każdego roku. - w 2010 roku umowa kredytu zostanie podpisana w dniu podpisania umów na prowadzenie rachunków bankowych, - staÅ‚y dostÄ™p do kredytu w rachunku bieżącym w okresie obowiÄ…zywania umowy kredytu bez koniecznoÅ›ci skÅ‚adania dodatkowego wniosku, - Gmina GÅ‚uchoÅ‚azy nie przewiduje ponoszenia innych kosztów kredytu poza jego oprocentowaniem, - oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym bÄ™dzie zmienne oparte o stawkÄ™ WIBOR 1M powiÄ™kszonÄ… o staÅ‚Ä… marże Banku (marża banku staÅ‚a w okresie obowiÄ…zywania umowy na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… gminy). Ustala siÄ™ miesiÄ™czny okres odsetkowy. Pierwszy dzieÅ„ każdego miesiÄ…ca jest dniem zmiany oprocentowania kredytu na dany miesiÄ…c. StawkÄ™ WIBOR 1M na dany okres odsetkowy ustala siÄ™ na podstawie notowaÅ„ z miesiÄ…ca poprzedzajÄ…cego okres odsetkowy. W umowie kredytu zostanie okreÅ›lony dzieÅ„ roboczy, z którego bÄ™dzie pochodzić stawka WIBOR 1M do wyliczenia oprocentowania kredytu. - odsetki od kredytu naliczane sÄ… od kwoty wykorzystanego kredytu. 8. Przelewy zewnÄ™trze realizowane przez Bank zarówno w formie papierowej i elektronicznej bÄ™dÄ… typu ELIXIR. 9. DostÄ™p do bieżących wpÅ‚ywów zasilajÄ…cych rachunek bankowy bez opÅ‚at i prowizji bankowych (wypÅ‚aty i przelewy ze Å›rodków, które wpÅ‚ynęły na rachunek w danym dniu). 10. Lokowanie wolnych Å›rodków - Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ stworzy możliwość lokowania wolnych Å›rodków znajdujÄ…cych siÄ™ na rachunkach bankowych, w postaci lokat terminowych, lokat typu Overnight. SzczegóÅ‚owe warunki lokowania Å›rodków zostanÄ… ustalone z bankiem z którym zostanie podpisana umowa na obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ…. 11. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ zobowiÄ…zany jest zapewnić obsÅ‚ugÄ™ gotówkowÄ… ZamawiajÄ…cego: a) podjÄ™cia gotówki z rachunków bankowych - 2 razy w tygodniu - (wtorek i czwartek) - do godz. 8.45. b) wpÅ‚aty gotówki na rachunki bankowe - codziennie w godz. od 14.00 do 16.00. ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość sporadycznego zwiÄ™kszenia w tygodniu krotnoÅ›ci podjÄ™cia gotówki z banku (w szczególnie uzasadnionych przypadkach) 12. Bank prowadzÄ…cy obsÅ‚ugÄ™ bankowÄ… zobowiÄ…zany jest do bezpÅ‚atnego dostarczenia programów do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków (usÅ‚uga HOME BANKING) dla każdej jednostki objÄ™tej przetargiem. Bank zobowiÄ…zany jest do bezpÅ‚atnego zainstalowania oprogramowania, bezpÅ‚atnego szkolenia pracowników wskazanych przez ZamawiajÄ…cego. Oprogramowanie do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków powinno zostać uruchomione w ciÄ…gu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Bank zobowiÄ…zany jest dostarczyć profesjonalne oprogramowanie charakteryzujÄ…ce siÄ™ wysokim poziomem bezpieczeÅ„stwa oraz Å‚atwoÅ›ciÄ… obsÅ‚ugi dużej iloÅ›ci przelewów (rozwiÄ…zanie dla firm). Bank dostarczy oprogramowanie do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków dajÄ…ce możliwość: - w przypadku UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach - wykonanie od 2.500 -5.000 przelewów miesiÄ™cznie i Å‚Ä…cznÄ… obsÅ‚ugÄ™ do 30 rachunków bankowych - w przypadku OPS-u , GOSiR-u i Żłobka Miejskiego - wykonanie od 200 do 1.000 przelewów miesiÄ™cznie i Å‚Ä…cznÄ… obsÅ‚ugÄ™ do 10 rachunków bankowych. Programy do elektronicznej obsÅ‚ugi rachunków (usÅ‚uga typu HOME BANKING) muszÄ… speÅ‚niać nastÄ™pujÄ…ce warunki: a) udostÄ™pnienie programu umożliwiajÄ…cego dokonywanie drogÄ… elektronicznÄ… niżej wymienionych czynnoÅ›ci: - skÅ‚adanie poleceÅ„ przelewów ze wszystkich rachunków wÅ‚asnych, - dostÄ™p do bieżących wpÅ‚ywów na rachunki bez opÅ‚at i prowizji bankowych (wypÅ‚aty i przelewy ze Å›rodków które wpÅ‚ynęły na rachunek w danym dniu), - bieżący dostÄ™p do informacji o stanie realizacji przelewów oraz stanu Å›rodków na rachunkach bankowych, - możliwość zakÅ‚adania lokat terminowych oraz lokatach typu Overnight - udostÄ™pnienie historii rachunków bankowych, - dostÄ™p do wyciÄ…gów z rachunków bankowych oraz możliwość ich wydrukowania, - możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu, - dwustopniowy poziom zatwierdzania przelewów do wypÅ‚aty (ksiÄ™gowy + kierownik jednostki), - możliwość ustawienia poziomu dostÄ™pu i uprawnieÅ„ dla różnych użytkowników programu, - możliwość ustalenia dziennego limitu kwotowego dokonywanych operacji bankowych (przelewów dokonanych z rachunku bankowego), - możliwość ustalenia kwotowego limitu jednego przelewu. - zbiorcze podpisywanie grupy przelewów, b) w zakresie bezpieczeÅ„stwa - dostÄ™p wszystkich użytkowników do programu uzyskany na podstawie hasÅ‚a, - wykonanie niektórych operacji w programie wymagajÄ…ce dodatkowego zabezpieczenie w postaci używania karty procesorowej wraz z kodem PIN (w szczególnoÅ›ci: podpisywanie przelewów bankowych, wysyÅ‚anie przelewów do realizacji w banku). c) program do obsÅ‚ugi elektronicznej UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach musi zawierać funkcje importu danych zewnÄ™trznych, który umożliwi import gotowych przelewów bankowych generowanych przez programy Åšwiadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny Firmy Sygnity S.A. oddz. w Krakowie, Al. Pokoju 78, 31-564 Kraków (jednorazowy import od 1.500 do 2.500 przelewów) oraz PÅ‚ace Optivum Firmy Vulcan sp. z o.o. Kazimierska 15, 51-657 WrocÅ‚aw d) rozwiÄ…zanie dostarczone do UrzÄ™du Miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach musi uwzglÄ™dniać fakt, że elektroniczna obsÅ‚uga rachunków bankowych odbywać siÄ™ bÄ™dzie na komputerach, które nie posiadajÄ… napÄ™dów zewnÄ™trznych typu: FDD1,44; CD-ROM; DVD..
II.1.4) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 66.10.00.00-1, 66.11.00.00-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 31.01.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAÅU
- Opis warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny speÅ‚niania tych warunków: 1. W przetargu mogÄ… wziąć udziaÅ‚ Wykonawcy, którzy speÅ‚niajÄ… warunki z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz speÅ‚niajÄ… wymogi okreÅ›lone SIWZ. Wykonawcy ubiegajÄ…cy siÄ™ o zamówienie publiczne muszÄ… speÅ‚niać niżej wymienione warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: posiadanie uprawnieÅ„ do wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci, dysponowanie potencjaÅ‚em technicznym tj. posiadanie lub uruchomienie swego oddziaÅ‚u banku w GÅ‚uchoÅ‚azach w terminie jednego miesiÄ…ca od daty podpisania umowy. Wykonawca musi Wykazać brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postÄ™powania o zamówienie publiczne w okolicznoÅ›ciach, o których mowa art. 24 ust.1. ustawy Pzp . 2. Ocena speÅ‚niania warunków dokonywana bÄ™dzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. speÅ‚nia - nie speÅ‚nia). Z treÅ›ci zaÅ‚Ä…czonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wyżej wymienione warunki wykonawca speÅ‚niÅ‚. Nie speÅ‚nienie chociażby jednego z postawionych warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, spowoduje wykluczenie wykonawcy z postÄ™powania. ZamawiajÄ…cy wymaga, aby Wykonawca speÅ‚niaÅ‚ warunki ogólne i szczegóÅ‚owe okreÅ›lone w rozdz. XI siwz..
- Informacja o oÅ›wiadczeniach i dokumentach, jakie majÄ… dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: 1.OÅ›wiadczenie o speÅ‚nianiu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 2 do SIWZ. 2.Wykonawca musi przedÅ‚ożyć: - zezwolenie na utworzenie i rozpoczÄ™cie przez Bank dziaÅ‚alnoÅ›ci wynikajÄ…cej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe(t.jedn. Dz.U. z 2002 r Nr 72, poz.665 z późn.zm.) - dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998 r. zezwolenia uprawniajÄ…ce do wykonywania czynnoÅ›ci bankowych (dotyczy warunku: posiadania uprawnieÅ„ do wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci) W przypadku skÅ‚adania oferty przez wykonawców wystÄ™pujÄ…cych wspólnie, ww. dokument musi być zÅ‚ożony przez każdego wykonawcÄ™. - oÅ›wiadczenie o posiadaniu oddziaÅ‚u banku na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy lub oÅ›wiadczenie o utworzeniu takiego oddziaÅ‚u na terenie miasta GÅ‚uchoÅ‚azy w terminie jednego miesiÄ…ca od daty podpisania umowy (dotyczy warunku :dysponowanie potencjaÅ‚em technicznym tj. posiadanie lub uruchomienie swego oddziaÅ‚u banku w GÅ‚uchoÅ‚azach w terminie jednego miesiÄ…ca od daty podpisania umowy). W przypadku skÅ‚adania oferty przez wykonawców wystÄ™pujÄ…cych wspólnie, ww. dokument wykonawcy mogÄ… speÅ‚nić Å‚Ä…cznie. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postÄ™powania o zamówienie publiczne w okolicznoÅ›ciach, o których mowa art. 24 ust.1. ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy żąda: - Aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy (zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 3 do SIWZ). W przypadku skÅ‚adania oferty przez wykonawców wystÄ™pujÄ…cych wspólnie, ww. dokument musi być zÅ‚ożony przez każdego wykonawcÄ™. Dla Wykonawców majÄ…cych siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentu okreÅ›lonego w niniejszym ppkt zastosowanie majÄ… przepisy § 4 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego Å‚Ä…czÄ…cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiÄ…zany jest przedstawić w tym celu pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów w zakresie rozdz. XI pkt 1.1.2. Jeżeli wykonawca wykazujÄ…c speÅ‚nianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, zamawiajÄ…cy żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ppkt 1.2.1 niniejszego rozdziaÅ‚u. 5. Inne oÅ›wiadczenia i dokumenty, które należy przedÅ‚ożyć wraz z ofertÄ…: 5.1. Formularz Ofertowy, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 5.2. PeÅ‚nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie za mówienia publicznego. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o zamówienie, peÅ‚nomocnictwo takie może wynikać z doÅ‚Ä…czonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spóÅ‚ki cywilnej. 5.3. PeÅ‚nomocnictwo należy doÅ‚Ä…czyć w oryginale bÄ…dź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginaÅ‚em notarialnie. Uwaga: Wykonawcy mogÄ… skÅ‚adać wszystkie wykazy, informacje czy oÅ›wiadczenia także na wÅ‚asnych drukach, pod warunkiem, że bÄ™dÄ… one opracowane wedÅ‚ug schematu druków zaÅ‚Ä…czonych do niniejszej specyfikacji (zaÅ‚Ä…czniki nr 1-4 do SIWZ)..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostÄ™pna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1.
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 14.
IV.3.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 19.01.2010 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 14.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).