Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Utrzymanie terenów zielonych na terenie miasta i gminy GÅ‚uchoÅ‚azy w latach 2013- 2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Utrzymanie terenów zielonych na terenie miasta i gminy GÅ‚uchoÅ‚azy w latach 2013 - 2015: a) PielÄ™gnacja , renowacja i odchwaszczanie trawników , bieżące grabienie murawy, nawadnianie, nawożenie pogÅ‚ówne, sprzÄ…tanie trawników, utrzymanie w czystoÅ›ci, wykonanie nowych trawników, b) PielÄ™gnacja , renowacja , sprzÄ…tanie i utrzymanie w czystoÅ›ci placów reprezentacyjnych ( Rynek, przy pomniku na Al. Jana PawÅ‚a II, Amorek przy Al. Jana PawÅ‚a II, Plac Kawalerów Orderu UÅ›miechu ), alejek spacerowych ( przy ul. Moniuszki) placów zabaw(ul. SkÅ‚odowskiej, Parkowa, Paderewskiego, Tylna c) Konserwacja istniejÄ…cego zagospodarowania terenu i szaty roÅ›linnej :oczyszczenie; zbieranie, zamiatanie z powierzchni alejek i dróg parkowych o różnych nawierzchniach wszelkich zanieczyszczeÅ„ (odpadów, padliny, ekskrementów, resztek roÅ›linnych, opadu owoców, liÅ›ci, itp). UprzÄ…tniÄ™cie odpadów powstaÅ‚ych podczas prowadzeni wszystkich prac i zabiegów ,- Okresowa wymiana piasku w piaskownicach, bieżące oczyszczanie piasku w piaskownicach na placach zabaw d) PielÄ™gnacja istniejÄ…cych żywopÅ‚otów ( oczyszczanie), formowanie, strzyżenie odrostów. SzczegóÅ‚owy opis przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja techniczna zamówienia publicznego - Utrzymanie terenów zieleni w mieÅ›cie i Gminie GÅ‚uchoÅ‚azy, stanowiÄ…ca zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ. Uwagi: Wykonawca zobowiÄ…zany bÄ™dzie do uporzÄ…dkowania terenu w tym samym dniu, na którym byÅ‚y prowadzone prace objÄ™te przedmiotem zamówienia oraz zutylizowania i zagospodarowania wszelkich powstaÅ‚ych odpadów. Wykonywanie nasadzeÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych odbywać siÄ™ bÄ™dzie z materiaÅ‚u ZamawiajÄ…cego wedÅ‚ug jego potrzeb..
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 77.31.00.00-6, 77.34.00.00-5, 77.31.41.00-5, 77.21.15.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 30.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia):wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeÅ›li okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali usÅ‚ugÄ™ o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia, tj. wykonali min. 1 usÅ‚ugÄ™, w zakresie utrzymania terenów zielonych o powierzchni trawników min. 20.000 m2 , z podaniem rodzaju usÅ‚ugi, powierzchni jakÄ… objÄ™ta byÅ‚a usÅ‚uga, wartoÅ›ci brutto wykonanej usÅ‚ugi , daty i miejsca wykonania oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodu potwierdzajÄ…cego, że usÅ‚uga zostaÅ‚a wykonana należycie (np. referencje). W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz wykonanych lub wykonywanych usÅ‚ug z podaniem rodzaju usÅ‚ugi, wartoÅ›ci brutto usÅ‚ugi, daty i miejsca wykonania, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 3 do SIWZ - Wykaz wykonanych usÅ‚ug , oraz dowody potwierdzajÄ…ce, że te usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… wykazać siÄ™ (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia) dysponowaniem m. in.: - mechanicznym Å›rodkiem transportu towarowego min. 1 szt.( np samochód ze skrzyniÄ… Å‚adunkowÄ…, ciÄ…gnik z przyczepÄ… itp.), - kosiarkÄ… spalinowÄ… do utrzymania trawników dywanowych min. 3 szt. o mocy min. 2,5 KM, - kosiarkÄ… spalinowÄ… do utrzymania terenów nie urzÄ…dzonych min. 3 szt. ( pobocza, nieużytki, skarpy ), - nożycami spalinowymi do żywopÅ‚otów min. 1 szt W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz niezbÄ™dnych do wykonania usÅ‚ugi urzÄ…dzeÅ„ technicznych, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 4 do SIWZ - Wykaz niezbÄ™dnych do wykonania usÅ‚ugi urzÄ…dzeÅ„ technicznych, wraz z informacjÄ… o podstawie dysponowania tymi zasobami.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, dostaw lub usÅ‚ug w zakresie niezbÄ™dnym do wykazania speÅ‚niania warunku wiedzy i doÅ›wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że te dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie
- wykaz narzÄ…dzi, wyposażenia zakÅ‚adu i urzÄ…dzeÅ„ technicznych dostÄ™pnych wykonawcy usÅ‚ug lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacjÄ… o podstawie dysponowania tymi zasobami
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na potencjaÅ‚ innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 2 SIWZ - formularz ofertowy, b) listÄ™ podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp albo informacjÄ™, że Wykonawca nie należy do grupy kapitaÅ‚owej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 , zÅ‚ożone wedÅ‚ug informacji/oÅ›wiadczenia, którego wzór stanowi ZaÅ‚Ä…cznik nr 7 do SIWZ. c) aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert. d)stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, e)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, f) w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt. 9.3 SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych podmiotów
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość dokonywania zmian zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. a)ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany w przypadku wszystkich zamian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla ZamawiajÄ…cego w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystÄ…pienia strony nie mogÅ‚y przewidzieć pomimo zachowania należytej starannoÅ›ci. 2. pozostaÅ‚e zmiany: a) ZamawiajÄ…cy na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianÄ™ Podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia. ZamawiajÄ…cemu przysÅ‚uguje również prawo żądania od Wykonawcy zmiany Podwykonawcy, jeżeli ten realizuje usÅ‚ugÄ™ w sposób wadliwy, niezgodny z zaÅ‚ożeniami niniejszej Umowy i przepisami obowiÄ…zujÄ…cego prawa. W przypadku gdy Wykonawca polegaÅ‚ na zasobach Podwykonawcy(wiedzy, doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym i osobach lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów) w celu wykazania speÅ‚nienia warunku udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia, zmiana Podwykonawcy jest dopuszczalna, gdy nowy Podwykonawca speÅ‚nia warunki podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. b). ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy. c) ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany przepisów prawnych o podatku od towarów i usÅ‚ug VAT. Wykonawca bÄ™dzie uprawniony do wystawienia faktury VAT z uwzglÄ™dnieniem stawki podatku VAT, obowiÄ…zujÄ…cej na dzieÅ„ powstania obowiÄ…zku podatkowego, d)ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. e) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wystÄ…pienia okolicznoÅ›ci , których nie można byÅ‚o przewidzieć w chwili zawarcia umowy, noszÄ…cej znamiona siÅ‚y wyższej. 3. Powyższe postanowienia stanowiÄ… katalog zmian, na które ZamawiajÄ…cy może wyrazić zgodÄ™. Powyższe zmiany do umowy wymagajÄ… formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważnoÅ›ci. UWAGA ZAMAWIAJÄ„CEGO: Zapis pkt. 2. a) dotyczy wyÅ‚Ä…cznie umowy podstawowej, zawartej na podstawie oferty przetargowej, w której Wykonawca zapewniÅ‚ udziaÅ‚ podwykonawców.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013&mc=3
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy pok. 16- WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej, Ip..
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 21.03.2013 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, ul. Rynek 15, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy pok. nr 11 Sekretariat, Ip.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie