MODERNIZACJA ALEJKI SPACEROWEJ PRZY ULICY MONIUSZKI W GÅUCHOÅAZACH
Numer ogłoszenia: 171773 - 2009; data zamieszczenia: 07.10.2009
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: MODERNIZACJA ALEJKI SPACEROWEJ PRZY ULICY MONIUSZKI W GÅUCHOÅAZACH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Planowany zakres prac: 1. Wymiana chodników i nawierzchni, elementy maÅ‚ej architektury z ogrodzeniami. 2. Budowa linii kablowej oÅ›wietlenia parkowego. Dane techniczne /orientacyjny zakres prac/ : Wymiana nawierzchni chodników : - rozebranie istniejÄ…cych chodników, wykonanie podbudowy, montaż obrzeży i krawężników, kostka betonowa gr. 6 cm 1851,05 m2, kostka betonowa gr. 8 cm 383,20 m2 - wykonanie ogrodzeÅ„ z siatki - 150,00 mb - wykonanie pÅ‚otków ochronnych, stalowych - 211,00 mb - montaż Å‚awek parkowych, koszy ulicznych, sÅ‚upków zaporowych stalowych i beto- nowych, mury z kamienia (piaskowiec - Å‚Ä…cznie 19,30 m3) - roboty ziemne - Å‚Ä…cznie 941,90 m3 - montaż i stawianie sÅ‚upów oÅ›wietleniowych - 26 szt - montaż projektorów na murkach - 4 szt - montaż kabla ziemnego - 782,00 mb - demontaż sÅ‚upów i lamp istniejÄ…cego oÅ›wietlenia ulicznego Planowany zakres robót w 2009 roku : 1. oÅ›wietlenie parkowe 2. prace zwiÄ…zane z odwodnieniem terenu 3. część robót drogowych z uwagi na planowanie sfinansowania robót w 2009 r Å‚Ä…cznie do kwoty 300 000 zÅ‚ brutto. W kosztach należy uwzglÄ™dnić koszty zwiÄ…zane z prowadzeniem robót tj.: - obsÅ‚ugi geodezyjnej i map powykonawczych, - koszty badaÅ„ i prób zwiÄ…zanych z wykazaniem wskaźnika zagÄ™szczenia gruntu, koszty organizacji placu budowy, - zużycia energii i wody, - dozoru budowy, - ubezpieczenia budowy itp. Wykonawca bÄ™dzie odpowiedzialny za zagospodarowanie powstaÅ‚ych podczas remontu odpadów, zgodnie z ustawÄ… o odpadach z dnia 27.04.2001r. (t.jedn. z 2007r. Dz.U.Nr.39, poz.251 z późn. zm.). CaÅ‚ość dostaw zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zamówienia leży po stronie Wykonawcy i bÄ™dzie przez niego nadzorowana i gwarantowana .CaÅ‚ość zamówienia należy wykonać z materiaÅ‚ów nowych, posiadajÄ…cych aktualne atesty. ZamawiajÄ…cy wymaga udzielenia przez WykonawcÄ™ co najmniej 3 letniej rÄ™kojmi na wady przedmiotu zamówienia i co najmniej 3-letniej gwarancji jakoÅ›ci..
II.1.4) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.11.10.00-8, 45.23.30.00-9, 45.11.27.00-2, 45.31.61.10-9, 45.31.43.10-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 31.07.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZÄ„CE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokoÅ›ci: 4 000,00zÅ‚. SÅ‚ownie zÅ‚otych: cztery tysiÄ…ce zÅ‚. 2. Forma Wadium 1) Wadium może być wniesione w nastÄ™pujÄ…cych formach: a) pieniÄ…dzu; b) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku skÅ‚adania przez WykonawcÄ™ wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporzÄ…dzona zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym prawem i winna zawierać nastÄ™pujÄ…ce elementy: a) nazwÄ™ dajÄ…cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (ZamawiajÄ…cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielajÄ…cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) okreÅ›lenie wierzytelnoÅ›ci, która ma być zabezpieczona gwarancjÄ…, c) kwotÄ™ gwarancji, d) termin ważnoÅ›ci gwarancji, e) zobowiÄ…zanie gwaranta do: zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie: - iż Wykonawca, który zÅ‚ożyÅ‚ ofertÄ™ w odpowiedzi na wezwanie ZamawiajÄ…cego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub peÅ‚nomocnictw; - iż Wykonawca, którego ofertÄ™ wybrano: a) odmówiÅ‚ podpisania umowy na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, lub b) nie wniósÅ‚ zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Postanowienia pkt 11.2.2) siwz stosuje siÄ™ odpowiednio do porÄ™czeÅ„, okreÅ›lonych powyżej w pkt. 11.2.1)b) i 11.2.1)e) siwz. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniÄ…dzu należy wpÅ‚acać przelewem na nastÄ™pujÄ…cy nr konta: WBK S,A. 29 1090 2167 0000 0005 6200 0051 z dopiskiem : Wadium na modernizacjÄ™ alejki spacerowej przy ulicy Moniuszki w GÅ‚uchoÅ‚azach . Zaleca siÄ™ do oferty doÅ‚Ä…czyć kopiÄ™ polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w innych formach niż pieniÄ…dz należy doÅ‚Ä…czyć w oryginale do oryginalnego egzemplarza oferty. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniÄ…dzu za pomocÄ… przelewu bankowego ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie uważaÅ‚ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzÄ…cy rachunek ZamawiajÄ…cego potwierdzi, że otrzymaÅ‚ taki przelew przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert. 5. Zwrot wadium. ZamawiajÄ…cy zwróci niezwÅ‚ocznie wadium wedÅ‚ug zasad okreÅ›lonych w art. 46 u.p.z.p. 6. Utrata wadium. ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: - jeżeli Wykonawca, który zÅ‚ożyÅ‚ ofertÄ™ w odpowiedzi na wezwanie ZamawiajÄ…cego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u. p.z.p. nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub peÅ‚nomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; - jeżeli Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana: a) odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie; b) nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAÅU
- Opis warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny speÅ‚niania tych warunków: 1. Wykonawca musi zÅ‚ożyć dokumenty okreÅ›lone przez ZamawiajÄ…cego na podstawie RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz.U.Nr.87, poz.605, z późn.zm.) potwierdzajÄ…ce, że Wykonawca speÅ‚nia warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu i nie podlega wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (t.jedn.2007 r. Dz.U. Nr 223 poz.1655 z późn.zm.). Wykonawcy ubiegajÄ…cy siÄ™ o zamówienie publiczne muszÄ… speÅ‚niać niżej wymienione warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci lub czynnoÅ›ci oraz nie podlegać wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (t.jedn.2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn.zm.). 2) posiadać niezbÄ™dnÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie oraz dysponuje lub bÄ™dzie dysponowaÅ‚ potencjaÅ‚em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚niać nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne doÅ›wiadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczÄ™cia niniejszego postÄ™powania, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowaÅ‚ (zakoÅ„czyÅ‚) jako wykonawca lub podwykonawca co najmniej 1 zadanie porównywalne z przedmiotem niniejszego postÄ™powania, polegajÄ…ce na budowie, przebudowie dróg lub placów lub parkingów lub chodników o powierzchni co najmniej 2000,00 m 2 . Wykonanie wymienionych robót budowlanych winno być wykonane z kostki betonowej. b) Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub bÄ™dzie dysponowaÅ‚ osobami do wykonania niniejszego zamówienia: tj. przynajmniej jednÄ… osobÄ… posiadajÄ…cÄ… potwierdzone przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie: - kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci drogowej - do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych 3) znajdować siÄ™ w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniajÄ…cej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚niać nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku). 2. Wykonawcy majÄ…cy siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej skÅ‚adajÄ… dokumenty zgodnie z § 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późn.zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać ZamawiajÄ…cy od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane. Uwaga! Dokonywanie oceny speÅ‚niania warunków odbÄ™dzie siÄ™ wedÅ‚ug formuÅ‚y speÅ‚nia-nie speÅ‚nia, na podstawie zÅ‚ożonych przez Wykonawców wymaganych dokumentów..
- Informacja o oÅ›wiadczeniach i dokumentach, jakie majÄ… dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: 1. Wykonawca musi zÅ‚ożyć dokumenty okreÅ›lone przez ZamawiajÄ…cego na podstawie RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz.U.Nr.87, poz.605, z późn.zm.) potwierdzajÄ…ce, że Wykonawca speÅ‚nia warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu i nie podlega wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (t.jedn.2007 r. Dz.U. Nr 223 poz.1655 z późn.zm.). Wykonawcy ubiegajÄ…cy siÄ™ o zamówienie publiczne muszÄ… speÅ‚niać niżej wymienione warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci lub czynnoÅ›ci oraz nie podlegać wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (t.jedn.2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn.zm.). W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć nastÄ™pujÄ…ce dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców w ofercie winny być zÅ‚ożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich, oprócz oÅ›wiadczenia wymienionego w pkt 9.1.1)b siwz, które może być zÅ‚ożone przez PeÅ‚nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia lub przez upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców wspólnie skÅ‚adajÄ…cych ofertÄ™ wspólnÄ…): a) aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru albo aktualne zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub zgÅ‚oszenia do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, wystawionego nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert b) oÅ›wiadczenie, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 2 do niniejszej SIWZ o speÅ‚nieniu udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, c) aktualne zaÅ›wiadczenia wÅ‚aÅ›ciwego Naczelnika UrzÄ™du Skarbowego oraz wÅ‚aÅ›ciwego oddziaÅ‚u ZakÅ‚adu UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia SpoÅ‚ecznego potwierdzajÄ…ce odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem podatków, opÅ‚at oraz skÅ‚adek na ubezpieczenie zdrowotne i spoÅ‚eczne, lub zaÅ›wiadczenia, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu, wystawionych nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert; 2) posiadać niezbÄ™dnÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie oraz dysponuje lub bÄ™dzie dysponowaÅ‚ potencjaÅ‚em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚niać nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne doÅ›wiadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczÄ™cia niniejszego postÄ™powania, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowaÅ‚ (zakoÅ„czyÅ‚) jako wykonawca lub podwykonawca co najmniej 1 zadanie porównywalne z przedmiotem niniejszego postÄ™powania, polegajÄ…ce na budowie, przebudowie dróg lub placów lub parkingów lub chodników o powierzchni co najmniej 2000,00 m 2. Wykonanie wymienionych robót budowlanych winno być wykonane z kostki betonowej. W celu potwierdzenia speÅ‚niania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz okreÅ›lonych jak wyżej wykonanych robót, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do niniejszej SIWZ oraz doÅ‚Ä…czyć dokumenty od zamawiajÄ…cych potwierdzajÄ…ce, że roboty te zostaÅ‚y zakoÅ„czone i wykonane należycie (opinie, referencje, protokoÅ‚y, itp.) b) Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub bÄ™dzie dysponowaÅ‚ osobami do wykonania niniejszego zamówienia: tj. przynajmniej jednÄ… osobÄ… posiadajÄ…cÄ… potwierdzone przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie: - kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci drogowej - do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych. W celu potwierdzenia speÅ‚niania ww. warunku do oferty należy doÅ‚Ä…czyć: a) wykaz osób, którymi dysponuje lub bÄ™dzie dysponowaÅ‚ wykonawca i które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wystarczajÄ…ce bÄ™dzie wykazanie przynajmniej po jednej osobie, o której wyżej mowa), wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych i ich wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci - zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 4 do SIWZ. b) pisemne zobowiÄ…zanie innych podmiotów do udostÄ™pnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 9.1.2) lit.b) Wykonawca wskazaÅ‚ osoby, którymi bÄ™dzie dysponowaÅ‚. c) uprawnienia oraz aktualne zaÅ›wiadczenia o przynależnoÅ›ci do wÅ‚aÅ›ciwego samorzÄ…du zawodowego wraz z informacjÄ… o opÅ‚aceniu obowiÄ…zkowych skÅ‚adek od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej np. zaÅ›wiadczenie z OkrÄ™gowej Izby Inżynierów Budownictwa ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość posiadania wyżej wymienionych uprawnieÅ„ , przez jednÄ… osobÄ™ . 3) znajdować siÄ™ w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniajÄ…cej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚niać nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): a) posiadać polisÄ™, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzajÄ…cego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci na kwotÄ™ nie mniejszÄ… niż 100 000 PLNW przypadku zÅ‚ożenia przez Wykonawców dokumentów zawierajÄ…cych dane w innych walutach niż okreÅ›lono w pkt 9.1.3), ZamawiajÄ…cy jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne przyjmie Å›redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania siÄ™ ogÅ‚oszenia o niniejszym zamówieniu. Åšrednie kursy walut dostÄ™pne sÄ… pod nastÄ™pujÄ…cym adresem:www.nbp.pl (kursy) 2. Wykonawcy majÄ…cy siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej skÅ‚adajÄ… dokumenty zgodnie z § 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późn.zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać ZamawiajÄ…cy od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostÄ™pna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2009.
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych - pok. nr 11 piÄ™tro I.
IV.3.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 28.10.2009 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach ul. Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, sekretariat - pok. nr 11 piÄ™tro I.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).