GÅ‚uchoÅ‚azy: Remont nawierzchni szutrowej (tÅ‚uczniowej) wewnÄ™trznej w m. GÅ‚uchoÅ‚azy ul. MakuszyÅ„skiego na dziaÅ‚kach nr 1734, 1927/2, 1736/5, 1737/12, 1737/13 oraz remont nawierzchni szutrowej (tÅ‚uczniowej) wewnÄ™trznej w m. Konradów na dziaÅ‚kach nr 220/20, 745, 542/16. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r.
Numer ogłoszenia: 85753 - 2016; data zamieszczenia: 14.06.2016
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Remont nawierzchni szutrowej (tÅ‚uczniowej) wewnÄ™trznej w m. GÅ‚uchoÅ‚azy ul. MakuszyÅ„skiego na dziaÅ‚kach nr 1734, 1927/2, 1736/5, 1737/12, 1737/13 oraz remont nawierzchni szutrowej (tÅ‚uczniowej) wewnÄ™trznej w m. Konradów na dziaÅ‚kach nr 220/20, 745, 542/16. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu nawierzchni szutrowych (tÅ‚uczniowych) wewnÄ™trznych: 1) w m. GÅ‚uchoÅ‚azy ul. MakuszyÅ„skiego na dziaÅ‚kach nr 1734, 1927/2, 1736/5, 1737/12, 1737/13. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r. 2) w m. Konradów na dziaÅ‚kach nr 220/20, 745, 542/16. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r. 1.1 SzczegóÅ‚owy zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie m. in.: a) roboty budowlane kwalifikowane do dofinansowania z budżetu PaÅ„stwa (promesa MSWiA nr DOLiZK-III-0771-7-1/2016 z dnia 06.04.2016r.) - ObsÅ‚uga geodezyjna w tym wyznaczenie trasy przebiegu drogi wraz z opracowaniem map powykonawczych - Korytowanie mechaniczne na gÅ‚Ä™bokoÅ›ci 15cm na caÅ‚ej szerokoÅ›ci jezdni 1.490m2 - Wzmacnianie podÅ‚oża gruntowego geokratami o wysokoÅ›ci 15cm 1.338 m2 - Nawierzchnia z tÅ‚ucznia kamiennego grubość po zagÄ™szczeniu 5 i 10cm każda 152 m2 - Umocnienie rowów elementami prefabrykowanymi (korytkami żelbetowymi) 505mb - Krawężniki betonowe wystajÄ…ce na Å‚awie betonowej 320mb - Wykonanie nawierzchni asfaltowej w ciÄ…gu jednolitym caÅ‚Ä… szerokoÅ›ciÄ… jezdni, (4cm warstwa wiążąca i 3 cm warstwa Å›cieralna) 255,5 m2 - Formowanie i zagÄ™szczanie nasypów do wys. 3,0m pow. 341,28m3 - Zabezpieczenie placu budowy u ubezpieczenie budowy w czasie trwania robót - Wywóz odpadów na wysypisko b) roboty budowlane niekwalifikowane do dofinansowania z budżetu PaÅ„stwa - Naprawa dróg tÅ‚uczniowych 107,5 m3 - Naprawa dróg gruntowych zagÄ™szczenie 2150 m2 - Wykonanie kanaÅ‚u z rur PVC Å›rednica zew 200 - 12mb Wymienione elementy stanowiÄ… wyÅ‚Ä…cznie wyszczególnienie gÅ‚ównych robót budowlanych. SzczegóÅ‚owy zakres robót znajduje siÄ™ w przedmiarze robót, który stanowi zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ. Wynagrodzenie Wykonawcy jest wspóÅ‚finansowane z budżetu PaÅ„stwa - Promesa MSWiA nr DOLiZK-III-0771-7-1/2016 z dnia 06.04.2016r. 1.2 Dodatkowe koszty Wykonawcy, które mogÄ… wystÄ…pić w trakcie realizacji zamówienia: - koszty badaÅ„ i sprawdzeÅ„ (wskaźniki zagÄ™szczenia gruntu, warstw podbudowy itp.), - koszty zwiÄ…zane z organizacjÄ… ruchu w czasie trwania robót wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem projektów organizacji ruchu, montażem oznakowaÅ„, itp., - koszty opÅ‚at z tytuÅ‚u zajÄ™cia pasa drogowego dla zarzÄ…dców dróg, których gmina nie jest wÅ‚aÅ›cicielem skrzyżowania dróg gminnych z innymi drogami, - w przypadku naruszenia wÅ‚asnoÅ›ci osób trzecich, poniesienie kosztów z tytuÅ‚u wyrzÄ…dzonych szkód we wÅ‚asnym zakresie, - inne koszy, które pojawiÄ… siÄ™ w trakcie realizacji zamówienia 1.3 Dodatkowe wymagania/warunki ZamawiajÄ…cego zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia: - Istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej, w celu uwzglÄ™dnienia wszystkich uwarunkowaÅ„ majÄ…cych istotny wpÅ‚yw na ksztaÅ‚towanie ceny ofert. - Wykonawca zobowiÄ…zuje siÄ™ do realizacji robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym - Wykonawca przedstawi do akceptacji ZamawiajÄ…cemu harmonogram rzeczowo-finansowy najpóźniej na dwa dni przed planowanym terminem zawarcia umowy..
II.1.5)
|
przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych |
- OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych
-
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.00.00-8, 28.81.35.00-9, 45.30.00.00-0, 45.23.21.30-2, 45.33.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 10.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi wykazać (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia), że: w okresie piÄ™ciu ostatnich lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy niż pięć lat, to w tym okresie, wykonaÅ‚ roboty o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia: tj : min. 2 (dwie) roboty w branży drogowej; każda polegajÄ…ca na wykonaniu lub przebudowie lub remoncie drogi tÅ‚uczniowej wzmocnionej geokratÄ… o powierzchni min. 500m 2, z podaniem rodzaju, wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania robót. Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: 1. wykazu robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert , a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - wykonanych w tym okresie, sporzÄ…dzonego wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do SIWZ - wykaz robót budowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania, 2. dowodów dotyczÄ…cych robót wymienionych w wykazie potwierdzajÄ…cych, że roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2 sÄ…: - poÅ›wiadczenie, - inne dokumenty Å›wiadczÄ…ce o wykonaniu robót należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz o ich prawidÅ‚owym ukoÅ„czeniu - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poÅ›wiadczeÅ„, 4. W przypadku gdy zamawiajÄ…cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 1 zostaÅ‚y wczeÅ›niej wykonane, Wykonawca nie ma obowiÄ…zku przedkÅ‚adania dowodów, o których mowa powyżej. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki : Wykonawca winien (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie): dysponować osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujÄ…ce siÄ™ kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do stanowisk, jakie im zostanÄ… powierzone oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: 1 (jednÄ…) osobÄ… - kierownikiem budowy z uprawnieniami w specjalnoÅ›ci drogowej bez ograniczeÅ„. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci drogowej bez ograniczeÅ„ nadane z mocy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290) lub odpowiadajÄ…ce im ważne uprawnienia , które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów. 1 (jednÄ…) osobÄ… - kierownikiem robót branży sanitarnej Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci sanitarnej nadane z mocy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290) lub odpowiadajÄ…ce im ważne uprawnienia , które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów. ZamawiajÄ…cy dopuszcza, wskazywanie tej samej osoby na wiÄ™cej niż jedno stanowisko, pod warunkiem, że osoba ta posiada co najmniej minimalne kwalifikacje przewidywane dla każdego ze stanowisk, na które jest wskazana. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siÄ™ równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych paÅ„stwach, na zasadach okreÅ›lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglÄ™dnieniem postanowieÅ„ ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej. Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: - wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za wykonanie robót i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 4 do SIWZ - wykaz osób - oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 5 do SIWZ - oÅ›wiadczenia osób. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): posiadać Å›rodki finansowe lub posiadać zdolność kredytowÄ… w wysokoÅ›ci co najmniej 150.000,00 PLN (sÅ‚ownie: sto pięćdziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych) W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć informacjÄ™ z banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, potwierdzajÄ…cÄ… posiadanie Å›rodków finansowych w wymaganej wysokoÅ›ci lub posiadanie przez WykonawcÄ™ zdolnoÅ›ci kredytowej w wymaganej wysokoÅ›ci. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz z zaÅ‚Ä…czeniem dowodów dotyczÄ…cych najważniejszych robót, okreÅ›lajÄ…cych, czy roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz wskazujÄ…cych, czy zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone;
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„;
- informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej potwierdzajÄ…cÄ… wysokość posiadanych Å›rodków finansowych lub zdolność kredytowÄ… wykonawcy, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na zasoby innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik do SIWZ , b)stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, c)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d) w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach ekonomicznych i finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug ZaÅ‚Ä…cznika nr 5a do niniejszego SIWZ. -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, , o których mowa w SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych podmiotów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji jakości - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona bÄ™dzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bÄ™dzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany: a) ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy. b) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, c) ZamawiajÄ…cy przewiduje zmianÄ™ Wykonawcy zwiÄ…zanÄ… z sukcesja generalnÄ…, przeksztaÅ‚ceniami spóÅ‚ek handlowych zgodnie z KSH., a także sukcesjÄ… z mocy prawa, d) ZamawiajÄ…cy dopuszcza także zmiany sposobu speÅ‚nienia Å›wiadczenia : - zmiany technologiczne, w szczególnoÅ›ci: niedostÄ™pność na rynku materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„ wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„; pojawienie siÄ™ na rynku materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„ nowszej generacji pozwalajÄ…cych na zaoszczÄ™dzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; pojawienie siÄ™ nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalajÄ…cej na zaoszczÄ™dzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiÄ…zaÅ„ groziÅ‚o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, odmienne od przyjÄ™tych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujÄ…ce niemożliwoÅ›ciÄ… zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych zaÅ‚ożeniach technologicznych, - zmiany dokonane na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane, uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiÄ…zaÅ„ zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, zgÅ‚oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru , pod warunkiem, ze zmiana ta spowodowana bÄ™dzie okolicznoÅ›ciami zaistniaÅ‚ymi w trakcie realizacji robót budowlanych, których nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć, ZamawiajÄ…cy przewiduje również zmianÄ™ terminu zakoÅ„czenia wykonania zamówienia, pod warunkiem że: - WystÄ…piÅ‚a sytuacja niezależnego od Wykonawcy przedÅ‚użania siÄ™ pozyskiwania uzgodnieÅ„, decyzji i warunków od dysponentów mediów i innych wÅ‚aÅ›ciwych organów czy instytucji oraz przedÅ‚użanie siÄ™ pozyskiwania wszelkich decyzji niezbÄ™dnych do otrzymania koniecznych uzgodnieÅ„ i pozwolenia na budowÄ™ o czas niezbÄ™dny do uzyskania wymaganych decyzji bÄ…dź uzgodnieÅ„, - ZaistniaÅ‚y niesprzyjajÄ…ce warunki atmosferyczne, uniemożliwiajÄ…ce wykonywanie prac budowlanych w terminie, pod warunkiem, że wystÄ…pienie takich warunków atmosferycznych zostaÅ‚o udokumentowane w dzienniku budowy. Termin realizacji zamówienia przesuwa siÄ™ o czas trwania niesprzyjajÄ…cych warunków atmosferycznych i ich skutków, - WystÄ…piÅ‚a sytuacja wydÅ‚użenia terminów dostaw materiaÅ‚ów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, o przedÅ‚użony okres dostawy, - WystÄ…piÅ‚a koniecznoÅ›ci wykonania dodatkowych badaÅ„ i ekspertyz, prac lub badaÅ„ archeologicznych, powodujÄ…cych konieczność wstrzymania robót objÄ™tych niniejszÄ… umowÄ…, o czas niezbÄ™dny do wykonania dodatkowych ekspertyz, badaÅ„, prac, - ZaszÅ‚a konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia z uwagi na zaistnienie okolicznoÅ›ci siÅ‚y wyższej, o okres niezbÄ™dny do usuniÄ™cia skutków dziaÅ‚ania siÅ‚y wyższej, - ZaszÅ‚a konieczność wykonania robót dodatkowych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy, - W przypadku opóźnieÅ„ w realizacji przedmiotu zamówienia wynikajÄ…cych z wykonywania robót budowlanych na terenie budowy, powstaÅ‚ych z przyczyn niezawinionych przez WykonawcÄ™, w przypadku ujawnienia w trakcie robót urzÄ…dzeÅ„ podziemnych elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja byÅ‚y nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z przyczyn niezawinionych przez ZamawiajÄ…cego, o okres tych opóźnieÅ„, - Prace objÄ™te umowÄ… zostaÅ‚y wstrzymane przez wÅ‚aÅ›ciwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy. Termin umowny zostanie wydÅ‚użony o sumÄ™ dni okresów wstrzymania prac na wniosek Wykonawcy uzgodniony z ZamawiajÄ…cym lub Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym, Decyzja o koniecznoÅ›ci wstrzymania robót powinna zostać potwierdzona wpisem do dziennika budowy oraz powinna zostać uzgodniona z Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym. O wstrzymaniu robót budowlanych Wykonawca powinien każdorazowo powiadomić ZamawiajÄ…cego. f) ZamawiajÄ…cy dopuszcza również zmiany umowy wynikajÄ…ce z : - zmiany obowiÄ…zujÄ…cej stawki VAT; JeÅ›li zmiana stawki VAT bÄ™dzie powodować zwiÄ™kszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość zwiÄ™kszenia wynagrodzenia o kwotÄ™ równÄ… różnicy w kwocie podatku zapÅ‚aconego przez wykonawcÄ™, - kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostanÄ… ograniczone do zmian koniecznych powodujÄ…cych unikniÄ™cie kolizji, - ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy okreÅ›lanych, jako zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególnoÅ›ci przyspieszajÄ…cych realizacjÄ™, obniżajÄ…cych koszt ponoszony przez ZamawiajÄ…cego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bÄ…dź zwiÄ™kszajÄ…cych użyteczność przedmiotu umowy. 2. Powyższe postanowienia stanowiÄ… katalog zmian, na które ZamawiajÄ…cy może wyrazić zgodÄ™. Powyższe zmiany do umowy wymagajÄ… formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważnoÅ›ci. 3. W przypadkach w/w zmianie może ulec harmonogram finansowo-rzeczowy. 4. Zmiany mogÄ… być zainicjowane poprzez zÅ‚ożenie pisemnego wniosku. a) Może to być : - wniosek ZamawiajÄ…cego o dokonanie wskazanej zmiany, - wniosek ZamawiajÄ…cego , aby wykonawca przedÅ‚ożyÅ‚ propozycjÄ™ zmiany, - wniosek Wykonawcy, b) Wniosek musi zawierać: - opis zmiany, - uzasadnienie zamiany, - czas wykonania zmiany oraz wpÅ‚yw zmiany na termin zakoÅ„czenia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2016&mc=6
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15 WydziaÅ‚ Wspierania Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci i ZamówieÅ„ Publicznych, pok. nr 16 , Ip..
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 29.06.2016 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15 Sekretariat, pok. nr 11 , Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie