GÅ‚uchoÅ‚azy: MODERNIZACJA SALI WIDOWISKOWEJ CENTRUM KULTURY W GÅUCHOÅAZACH
Numer ogłoszenia: 68513 - 2010; data zamieszczenia: 29.03.2010
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Głuchołaz , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 077 4092100, faks 077 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: MODERNIZACJA SALI WIDOWISKOWEJ CENTRUM KULTURY W GÅUCHOÅAZACH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: MODERNIZACJA SALI WIDOWISKOWEJ CENTRUM KULTURY W GÅUCHOÅAZACH Dane techniczne: orientacyjny zakres prac do wykonania: 1. dobudowa do istniejÄ…cego budynku Centrum Kultury części zawierajÄ…cej pomieszczenia sanitarne, ciÄ…gi komunikacyjne oraz podnoÅ›nik zapewniajÄ…cy dostÄ™p dla osób niepeÅ‚nosprawnych. 2. Dobudowa o powierzchni 149,14 m2 i kubaturze 671,13 m3. W zakres prac wchodzÄ… prace instalacyjne /wod-kan, c-o, elektryczne, wentylacja/ ogólnobudowlane w tym wykoÅ„czeniowe oraz dostawa i montaż podnoÅ›nika dla niepeÅ‚nosprawnych. 3. Sala kinowa z zapleczami (prace wykonywane na powierzchni okoÅ‚o 496,79 m2 i obejmujÄ…): demontaż istniejÄ…cych urzÄ…dzeÅ„ i wystroju, przebudowÄ™ podÅ‚ogi sali widowiskowej i sceny, przebudowÄ™ schodów żelbetowych, wykonanie nowych otworów drzwiowych, montaż stolarki nowej, ognioodpornej i dźwiÄ™kochÅ‚onnej, montaż przegród ogniowych /Å›ciany i stropy/, wykonanie instalacji elektrycznej, nagÅ‚oÅ›nienia, instalacji grzewczych i wentylacyjnych, montaż urzÄ…dzeÅ„ sterowniczych, montaż urzÄ…dzeÅ„ nagÅ‚oÅ›nienia sali, urzÄ…dzeÅ„ kinowych, wyposażenia wnÄ™trz, wystroju i malowania oraz wykÅ‚adzin zgodnie z przedmiarem i dokumentacjÄ…. 4. Ponadto zakres prac obejmuje rozbiórki przylegÅ‚ych dobudówek. W kosztach Wykonawca powinien przewidzieć : - koszty geodezyjne obsÅ‚ugi budowy wraz z mapami powykonawczymi, - koszty dokumentacji powykonawczej wraz z atestami i aprobatami materiaÅ‚owymi, - koszty ubezpieczenia budowy, dozoru w czasie okresu robót, - koszty ewentualnych prób i badaÅ„, - koszty dowozu lub dojazdów pracowników lub zakwaterowania, SzczegóÅ‚owy zakres prac i dostaw urzÄ…dzeÅ„ zawiera zaÅ‚Ä…czony przedmiar robót i dokumentacja budowlano - wykonawcza. Prace należy wykonać zgodnie ze specyfikacjÄ… wykonania i odbioru robót oraz projektem budowlano - wykonawczym. Uwaga ! Ze wzglÄ™du na konieczność zapewnienia funkcjonowania Centrum Kultury w pozostaÅ‚ej części obiektu nie objÄ™tej modernizacjÄ… wykonawca bÄ™dzie miaÅ‚ obowiÄ…zek uzgodnić szczegóÅ‚owy harmonogram prac z Dyrektorem Centrum Kultury..
II.1.4) Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych: nie.
II.1.5) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.11.10.00-8, 45.21.20.00-6, 45.21.21.50-2, 45.30.00.00-0, 51.10.00.00-9, 51.31.00.00-8, 51.31.10.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 208.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Każdy Wykonawca zobowiÄ…zany jest zabezpieczyć swojÄ… ofertÄ™ wadium w wysokoÅ›ci: 39 000 zÅ‚. (sÅ‚ownie: trzydzieÅ›ci dziewięć tysiÄ™cy zÅ‚otych.). 2. Forma wadium: 1) wadium musi obejmować caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ… i może być wniesione w jednej lub kilku nastÄ™pujÄ…cych formach: a) w pieniÄ…dzu, b) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci (Dz. U. 2007 Nr 42, poz.275), 2) W przypadku skÅ‚adania przez WykonawcÄ™ wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporzÄ…dzona zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym prawem i musi zawierać nastÄ™pujÄ…ce elementy a) nazwÄ™ dajÄ…cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (ZamawiajÄ…cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielajÄ…cej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, w przypadku Konsorcjum, zaleca siÄ™ w treÅ›ci gwarancji, jako WykonawcÄ™ wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, b) okreÅ›lenie wierzytelnoÅ›ci, która ma być zabezpieczona gwarancjÄ…, c) kwotÄ™ gwarancji, d) termin ważnoÅ›ci gwarancji, e) zobowiÄ…zanie gwaranta do: zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub peÅ‚nomocnictw, i nie udowodniÅ‚, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. f) zobowiÄ…zanie gwaranta do: zapÅ‚acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie ZamawiajÄ…cego zawierajÄ…ce oÅ›wiadczenie, iż Wykonawca, którego ofertÄ™ wybrano: - odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, lub - nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) postanowienia pkt. 12.2.2 SIWZ stosuje siÄ™ odpowiednio do porÄ™czeÅ„ okreÅ›lonych powyżej w pkt. 12.2.1) lit. b) i 12.2.1) lit. e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy ZamawiajÄ…cego prowadzony przez: WBK S,A. 29 1090 2167 0000 0005 6200 0051 z dopiskiem Wadium na ModernizacjÄ™ sali widowiskowej Centrum Kultury w GÅ‚uchoÅ‚azach do oferty należy doÅ‚Ä…czyć kopiÄ™ polecenia przelewu. 2) wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez ZamawiajÄ…cego formach w oryginale doÅ‚Ä…czyć do oryginaÅ‚u oferty i w kopii do kopii oferty. 4. Termin wniesienia wadium. 1) wadium należy wnieść przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniÄ…dzu za pomocÄ… przelewu bankowego ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie uważaÅ‚ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzÄ…cy rachunek ZamawiajÄ…cego potwierdzi, że otrzymaÅ‚ taki przelew przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, 2) w wymienionym przypadku doÅ‚Ä…czenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez WykonawcÄ™ jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczajÄ…cym do stwierdzenia przez ZamawiajÄ…cego terminowego wniesienia wadium przez WykonawcÄ™, 3) Wadium musi być wniesione na caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ…. 3. Zwrot wadium. ZamawiajÄ…cy zwróci niezwÅ‚ocznie wadium wedÅ‚ug zasad okreÅ›lonych w art. 46 ustawy Pzp. 6. Utrata wadium. 1) ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana: a) odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, b) nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) ZamawiajÄ…cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedz na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub peÅ‚nomocnictw, chyba że, udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siÄ™ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbÄ™dnym do wykazania speÅ‚niania warunku wiedzy i doÅ›wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że roboty zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oÅ›wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na potencjaÅ‚ innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Ofertowy, sporzÄ…dzony na podstawie wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 2. PeÅ‚nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o zamówienie, peÅ‚nomocnictwo takie może wynikać z doÅ‚Ä…czonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spóÅ‚ki cywilnej. PeÅ‚nomocnictwo należy doÅ‚Ä…czyć w oryginale bÄ…dź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginaÅ‚em notarialnie. 3. WypeÅ‚niony przedmiar robót kosztorys ofertowy (celem udokumentowania podanej przez WykonawcÄ™ ceny ryczaÅ‚towej ). 4. WypeÅ‚nione zestawienie kosztów zaÅ‚Ä…cznik nr 6 5. Celem okreÅ›lenia statusu prawnego Wykonawcy zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej wystawione nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert ( dotyczy osób fizycznych wskazanych w § 2 pkt 2 RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)
III.7) Czy ogranicza siÄ™ możliwość ubiegania siÄ™ o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowiÄ… osoby niepeÅ‚nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 85
- 2 - Termin realizacji zadania - 10
- 3 - Gwarancja - 5
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 u. Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowieÅ„ zawartej umowy, w stosunku do treÅ›ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi poniżej. 1) Zmiany mogÄ… być zainicjowane poprzez zÅ‚ożenie pisemnego wniosku. Może to być: - wniosek zamawiajÄ…cego o dokonanie wskazanej zmiany, - wniosek zamawiajÄ…cego, aby wykonawca przedÅ‚ożyÅ‚ propozycjÄ™ zmiany, - wniosek wnioskodawcy. Wniosek musi zawierać: - opis zmiany, - uzasadnienie zmiany, 2) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy, w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w n/w przypadkach: a) zmiana przez wÅ‚adze ustawodawcze stawki podatku VAT - kwota wynagrodzenia podana w Formularzu Oferty wraz z należnym podatkiem od towarów i usÅ‚ug zostanie odpowiednio dostosowana w drodze aneksu do umowy. b) zamawiajÄ…cy może dopuÅ›cić zlecenie podwykonawcom zakresu prac, których Wykonawca nie zamierzaÅ‚ (nie wykazaÅ‚ w ofercie) wykonywać przy udziale podwykonawców. ZamawiajÄ…cy dopuszcza również zmianÄ™ podwykonawców w trakcie realizacji umowy. W przypadku, gdy Wykonawca polegaÅ‚ na zasobach podwykonawcy (wiedzy i doÅ›wiadczeniu) w celu wykazania speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, zmiana podwykonawcy jest dopuszczalna pod warunkiem, że nowy podwykonawca speÅ‚nia minimalne warunki podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postÄ™powania. c) w razie zaistnienia istotnej zmiany okolicznoÅ›ci powodujÄ…cej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można byÅ‚o przewidzieć w chwili zawarcia umowy, ZamawiajÄ…cy może odstÄ…pić od umowy w terminie 30 dni od powziÄ™cia wiadomoÅ›ci o tych okolicznoÅ›ciach. W przypadku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, wykonawca może żądać wyÅ‚Ä…cznie wynagrodzenia należnego z tytuÅ‚u wykonania części umowy. Forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważnoÅ›ci. PozostaÅ‚e kwestie odnoszÄ…ce siÄ™ do umowy uregulowane sÄ… we wzorze umowy zaÅ‚Ä…czonym do niniejszej siwz.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2010&mc=4
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, WydziaÅ‚ ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 14.04.2010 godzina 10:00, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach Rynek 15 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy, sekretariat pok. nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczÄ…ce finansowania projektu/programu ze Å›rodków Unii Europejskiej: Zadanie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013, OÅ› priorytetowa RPOP.05.00.00 Infrastruktura spoÅ‚eczna i szkolnictwo wyższe DziaÅ‚ania RPOP.05.03.00 Rozwój kultury oraz ochrona dziedzictwa kulturowego..
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie