Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
OgÅ‚oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: PeÅ‚nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Przebudowa stadionu miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach w systemie zaprojektuj i wybuduj.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usÅ‚ugi.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest peÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ obowiÄ…zków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Przebudowa stadionu miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach w systemie zaprojektuj i wybuduj , zwanego dalej zadaniem gÅ‚ównym. Do zadaÅ„ inspektora nadzoru inwestorskiego należy peÅ‚ny zakres czynnoÅ›ci okreÅ›lonych w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U. z 2006 r Nr 156 poz. 1118 z póżn. zm). tj. w szczególnoÅ›ci: 1)weryfikacja sporzÄ…dzanej dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i wykonawczego) pod kÄ…tem: - zgodnoÅ›ci z Programem Funkcjonalno - Użytkowym, - zgodnoÅ›ci przyjÄ™tych rozwiÄ…zaÅ„ z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami, - optymalizacji projektowanych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych i funkcjonalnych (w tym zastosowanych materiaÅ‚ów), 2)potwierdzanie wykonania dokumentacji zgodnie z umowÄ… i uzyskanymi na etapie opracowywania dokumentacji: warunkami, decyzjami, uzgodnieniami oraz ustaleniami z ZamawiajÄ…cym, 3)bieżąca kontrola zgodnoÅ›ci wykonania robót z zatwierdzonÄ… dokumentacjÄ… projektowÄ… w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej jak również koordynacja robót poszczególnych branż, 4)prowadzenie dokumentacji budowy w czasie caÅ‚ego okresu realizacji prac (kompletowanie dokumentacji -zdjÄ™cia, filmy, slajdy) w tym: sporzÄ…dzanie protokoÅ‚ów rad budowy, prowadzenie dziennika budowy, sporzÄ…dzanie protokoÅ‚ów robót zanikajÄ…cych lub ulegajÄ…cych zakryciu, robót zamiennych, protokoÅ‚ów koniecznoÅ›ci oraz kontrola prawidÅ‚owoÅ›ci dokonywanych wpisów w dokumentacji budowy pod wzglÄ™dem wÅ‚aÅ›ciwego procesu budowlanego, 5)rozstrzyganie wÄ…tpliwoÅ›ci natury technicznej powstaÅ‚ych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciÄ…ganie opinii autora projektu, a także w okreÅ›lonych sytuacjach wprowadzanie robót zamiennych na zlecenie ZamawiajÄ…cego (opracowywanie protokoÅ‚ów koniecznoÅ›ci wykonania tych robót) oraz informowanie ZamawiajÄ…cego, z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach wystÄ™pujÄ…cych podczas realizacji robót, które mogÄ… mieć wpÅ‚yw na wydÅ‚użenie czasu wykonania zadania, 6)kontrola finansowa realizacji inwestycji, w tym kontrola i weryfikacja przedkÅ‚adanych kosztorysów oraz stanu realizacji budżetu inwestycji, a także sporzÄ…dzenie rozliczenia koÅ„cowego z realizowanego zadania, 7)potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiÄ™dzy ZleceniodawcÄ… i WykonawcÄ… zadania gÅ‚ównego, 8)skÅ‚adanie raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz wystÄ™pujÄ…cych trudnoÅ›ciach w realizacji budowy, co najmniej 1 raz w miesiÄ…cu oraz dodatkowo na życzenie Inwestora, wedÅ‚ug wzorów udostÄ™pnionych przez ZamawiajÄ…cego, a także zawiadamianie ZamawiajÄ…cego w terminie niezwÅ‚ocznym o odstÄ™pstwach od umowy zawartej przez ZamawiajÄ…cego z WykonawcÄ… zadania gÅ‚ównego, 9)egzekwowanie od Wykonawcy zadania gÅ‚ównego aprobat technicznych, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodnoÅ›ci, wyników prób badaÅ„ i itp. oraz sprawdzanie ich (zgodnie z ustawÄ… o wyrobach budowlanych i aktualnie obowiÄ…zujÄ…cymi rozporzÄ…dzeniami) przed wbudowaniem materiaÅ‚u i zamontowaniem urzÄ…dzenia, 10)uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeÅ„ oraz zlecenie Wykonawcy zadania gÅ‚ównego wykonania dodatkowych badaÅ„ materiaÅ‚ów lub robót budzÄ…cych wÄ…tpliwoÅ›ci co do ich jakoÅ›ci lub wymaganej iloÅ›ci, a także żądanie od Wykonawcy zadania gÅ‚ównego zastÄ…pienia lub poprawienia pozycji niespeÅ‚niajÄ…cych warunków Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, nawet po ich zainstalowaniu, 11)organizowanie i udziaÅ‚ w spotkaniach w sprawach dotyczÄ…cych realizacji przedmiotowej inwestycji, wraz ze wszystkimi uczestnikami realizacji zadania gÅ‚ównego , przy wspóÅ‚udziale przedstawiciela ZamawiajÄ…cego, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postÄ™pu robót i ich jakoÅ›ci, zaangażowanego potencjaÅ‚u siÅ‚y roboczej i problematyki BHP, zgodnoÅ›ci wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeÅ„ i uzgodnieÅ„ wÅ‚aÅ›ciwych organów; 12)przygotowanie w imieniu ZamawiajÄ…cego kompletu dokumentów pozwalajÄ…cych zÅ‚ożyć zawiadomienie o zakoÅ„czeniu budowy do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego lub wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie. 13)przygotowanie oraz przedÅ‚ożenie ZamawiajÄ…cemu, w terminie 15 dni od daty podpisania protokoÅ‚u koÅ„cowego budowy, sprawozdania koÅ„cowego z realizacji inwestycji, 14)uczestnictwo i nadzór w procedurze odbiorów oraz przeglÄ…dach gwarancyjnych, a także uczestniczenie w próbach, rozruchach i odbiorach technicznych urzÄ…dzeÅ„ technicznych, instalacji i przewodów. UdziaÅ‚ w odbiorach poszczególnych elementów i etapów prac realizowanych zgodnie z art. 56 ustawy Prawo budowlane, przy czym przy realizacji zadania gÅ‚ównego przewidziane sÄ… nastÄ™pujÄ…ce odbiory robót: a)odbiór dokumentacji projektowej - odbiór dokonywany bÄ™dzie przez ZamawiajÄ…cego na podstawie pisemnego zgÅ‚oszenia przez WykonawcÄ™ zadania gÅ‚ównego w ciÄ…gu 14 dni od daty zgÅ‚oszenia i potwierdzony zostanie protokoÅ‚em odbioru dokumentacji projektowej, podpisanym przez przedstawicieli Wykonawcy zadania gÅ‚ównego i ZamawiajÄ…cego, b)odbiory robót zanikajÄ…cych lub podlegajÄ…cych zakryciu - odbiory te dokonywane bÄ™dÄ… przez Inspektora Nadzoru i potwierdzone zostanÄ… wpisem do dziennika budowy, c)odbiory robót częściowych - odbiory te dokonywane bÄ™dÄ… przez Inspektora Nadzoru i potwierdzone zostanÄ… wpisem do dziennika budowy, d)odbiór koÅ„cowy - nastÄ…pi po ukoÅ„czeniu caÅ‚oÅ›ci robót zadania gÅ‚ównego. Odbioru koÅ„cowego dokona ZamawiajÄ…cy przy udziale Inspektora nadzoru i przedstawicieli Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia zgÅ‚oszenia gotowoÅ›ci do odbioru przez WykonawcÄ™ na piÅ›mie. Inspektor Nadzoru sprawdza kompletność dokumentacji pozwalajÄ…cej stwierdzić prawidÅ‚owe wykonanie przedmiotu umowy oraz dokumentów pozwalajÄ…cych zÅ‚ożyć zawiadomienie o zakoÅ„czeniu budowy do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego lub wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie. e) udziaÅ‚ w przeglÄ…dach gwarancyjnych w terminach ustalonych przez ZamawiajÄ…cego w okresie gwarancyjnym wynikajÄ…cym z Umowy na realizacjÄ™ zadania gÅ‚ównego. 15)Inspektor nadzoru (inspektorzy poszczególnych branż) powinien (powinni) nadzorować budowÄ™ (prace projektowe i roboty budowlane) w takich odstÄ™pach czasu aby zapewniona byÅ‚a skuteczność nadzoru, zależnie od potrzeb Wykonawcy i ZamawiajÄ…cego - minimum 2 razy w tygodniu, a w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne poza w/w ustaleniami, 16)Do zadaÅ„ Inspektora nadzoru należy również wykonywanie innych czynnoÅ›ci i zadaÅ„ nie wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą siÄ™ konieczne dla realizacji inwestycji 17)Inspektor nadzoru ma ponadto obowiÄ…zek: - sprawdzania robót ulegajÄ…cych zakryciu lub zanikajÄ…cych, - żądania dokonania przez WykonawcÄ™ zadania gÅ‚ównego, na jego koszt, odkrywek elementów robot budzÄ…cych wÄ…tpliwoÅ›ci w celu sprawdzenia jakoÅ›ci ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostaÅ‚o zgÅ‚oszone do sprawdzenia przed ich zakryciem. - wstrzymania robót, jeÅ›li jest to konieczne dla ich prawidÅ‚owego wykonania oraz w przypadku gdy, Wykonawca nie wypeÅ‚nia swych obowiÄ…zków z należytÄ… starannoÅ›ciÄ… i wiedzÄ… technicznÄ…, Orientacyjny zakres prac do nadzorowania okreÅ›la Program Funkcjonalno-Użytkowy inwestycji Przebudowa stadionu miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach w systemie zaprojektuj i wybuduj dostÄ™pny na stronie internetowej ZamawiajÄ…cego pod adresem: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013&mc=12&eid=514.
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 71.52.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiÄ…zany jest zabezpieczyć swojÄ… ofertÄ™ wadium w wysokoÅ›ci: 1.700,00 PLN (sÅ‚ownie: jeden tysiÄ…c siedemset zÅ‚otych) Forma wadium. 1) wadium musi obejmować caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ… i może być wniesione w jednej lub kilku nastÄ™pujÄ…cych formach: a) w pieniÄ…dzu, b) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz.275),
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce: posiadania wiedzy i doÅ›wiadczenia. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ techniczny), tj.: wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy niż trzy lata, to w tym okresie, wykonali, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonujÄ…, usÅ‚ugi o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia: tj a) minimum jednÄ… usÅ‚ugÄ™ polegajÄ…ca na peÅ‚nieniu funkcji nadzoru inwestorskiego nad budowÄ… lub przebudowÄ… lub modernizacjÄ… stadionu sportowego lub obiektu sportowego z nawierzchniÄ… z trawy syntetycznej o pow. minimum 1.800 m2 nawierzchni trawiastej z podaniem rodzaju, wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania usÅ‚ugi oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodów potwierdzajÄ…cych, że usÅ‚ugi te zostaÅ‚y wykonane należycie, oraz b) minimum jednÄ… usÅ‚ugÄ™ polegajÄ…ca na peÅ‚nieniu funkcji nadzoru inwestorskiego nad budowÄ… lub przebudowÄ… lub modernizacjÄ… stadionu sportowego lub obiektu sportowego z nawierzchniÄ… poliuretanowÄ… o pow. minimum 600 m2 nawierzchni syntetycznej z podaniem rodzaju, wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania usÅ‚ugi oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodów potwierdzajÄ…cych, że usÅ‚ugi te zostaÅ‚y wykonane należycie. ZamawiajÄ…cy uzna warunek za speÅ‚niony jeżeli Wykonawca wykaże siÄ™ co najmniej jednym zamówieniem (jednÄ… usÅ‚ugÄ…) speÅ‚niajÄ…cym Å‚Ä…cznie warunki okreÅ›lone w pkt. a oraz b (okreÅ›lone powyżej) W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć wykaz usÅ‚ug , sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 2 do SIWZ - Wykaz usÅ‚ug , oraz dowody dotyczÄ…ce gÅ‚ównych usÅ‚ug wymienionych w wykazie, okreÅ›lajÄ…ce, że usÅ‚ugi wykazane w wykazie zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie, Dowodami, o których mowa powyżej sÄ…: a) poÅ›wiadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usÅ‚ug okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych poÅ›wiadczenie powinno być wydane nie wczeÅ›niej niż na 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, b) oÅ›wiadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poÅ›wiadczenia, o którym mowa w pkt a), Natomiast w przypadku gdy zamawiajÄ…cy jest podmiotem, na rzecz którego usÅ‚ugi wskazane w wykazie, zostaÅ‚y wczeÅ›niej wykonane, Wykonawca nie ma obowiÄ…zku przedkÅ‚adania dowodów, o których mowa powyżej. Uwaga: Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiajÄ…cy od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogÄ… być skÅ‚adane, ( Dz. U. 2013, poz. 231) Wykonawca, w miejsce poÅ›wiadczeÅ„ może przedkÅ‚adać dokumenty potwierdzajÄ…ce wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidÅ‚owe ukoÅ„czenie, oraz należyte wykonanie usÅ‚ug wydane na podstawie przepisów obowiÄ…zujÄ…cych przed zmianÄ… rozporzÄ…dzenia ( zmiana od dnia 20.02.2013 ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy, którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce: dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie): Wykonawca winien wykazać , ze dysponuje osobami , zdolnymi do wykonania zamówienia, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ…cymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi we wÅ‚aÅ›ciwych specjalnoÅ›ciach tj.: a) 1 (jednÄ…) osobÄ… peÅ‚niÄ…cÄ… funkcjÄ™ koordynatora budowy, która posiada co najmniej 5-letnie doÅ›wiadczenie zawodowe w sprawowaniu nadzoru inwestorskiego lub peÅ‚nieniu funkcji kierownika budowy , wyksztaÅ‚cenie wyższe techniczne oraz legitymuje siÄ™ doÅ›wiadczeniem w zarzÄ…dzaniu budowÄ… w charakterze menedżera zespoÅ‚u lub inżyniera projektu lub peÅ‚niÅ‚a równoważne funkcje. Koordynator budowy powinien posiadać aktualne uprawnienia w branży architektonicznej lub konstrukcyjno - budowlanej, b) 1 (jednÄ…) osobÄ… peÅ‚niÄ…cÄ… funkcje Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej - która posiada: -aktualne uprawnienia bez ograniczeÅ„ (lub równoważne wystawione na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów) do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalnoÅ›ci konstrukcyjno-budowlanej, -co najmniej 5 letnie doÅ›wiadczenie zawodowe, -legitymuje siÄ™ doÅ›wiadczeniem w sprawowaniu nadzoru inwestorskiego lub peÅ‚nieniu funkcji kierownika budowy w ramach co najmniej dwóch zakoÅ„czonych kontraktów, z których jeden polegaÅ‚ na budowie lub przebudowie lub modernizacji stadionu sportowego lub obiektu sportowego z nawierzchniÄ… z trawy syntetycznej o pow. min. 1.800 m2 nawierzchni trawiastej, a drugi polegaÅ‚ na budowie lub przebudowie lub modernizacji stadionu sportowego lub obiektu sportowego z nawierzchniÄ… poliuretanowÄ… o pow. min. 600m2 nawierzchni syntetycznej. ZamawiajÄ…cy uzna doÅ›wiadczenie osoby jeżeli sprawowaÅ‚a nadzór inwestorski lub peÅ‚niÅ‚a funkcjÄ™ kierownika budowy w ramach jednego zakoÅ„czonego kontraktu polegajÄ…cego na budowie lub przebudowie lub modernizacji stadionu sportowego lub obiektu sportowego ramach którego wykonano nawierzchniÄ™ z trawy syntetycznej o pow. min. 1.800 m2 nawierzchni trawiastej oraz nawierzchniÄ™ poliuretanowÄ… o pow. min. 600m2 nawierzchni syntetycznej. c) 1(jednÄ…) osobÄ… peÅ‚niÄ…cÄ… funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży sanitarnej, dysponujÄ…cÄ… aktualnymi uprawnieniami (lub równoważnymi wystawionymi na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów) do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociÄ…gowych i kanalizacyjnych. d) 1 (jednÄ…) osobÄ… peÅ‚niÄ…cÄ… funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży elektrycznej, dysponujÄ…cÄ… aktualnymi uprawnieniami (lub równoważnymi wystawionymi na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów) do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalnoÅ›ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych i energoelektrycznych. e) 1 (jednÄ…) osobÄ… peÅ‚niÄ…cÄ… funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży drogowej, dysponujÄ…cÄ… aktualnymi uprawnieniami (lub równoważnymi wystawionymi na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów) do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalnoÅ›ci drogowej W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć: -wykaz sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 3 do niniejszej SIWZ - Wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzajÄ…cy posiadane kwalifikacje zawodowe, a także zakres wykonywanych czynnoÅ›ci, wraz z informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, oraz -oÅ›wiadczenie, które potwierdza odpowiednio, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 4 do SIWZ Przedstawione przez WykonawcÄ™ informacje zawarte w ZaÅ‚Ä…cznikach Nr 3 do 4 do niniejszej SIWZ muszÄ… jednoznacznie potwierdzić speÅ‚nienie przez te osoby wymagaÅ„ stawianych przez ZamawiajÄ…cego. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, stwierdzeniem: speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy, którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania. Uwaga: -ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość Å‚Ä…czenia funkcji branżowych przez jednÄ… osobÄ™ , pod warunkiem posiadania Å‚Ä…cznie odpowiednich uprawnieÅ„ wymienionych w wykazie -ZamawiajÄ…cy okreÅ›lajÄ…c wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnieÅ„ budowlanych, dopuszcza uprawnienia budowlane, które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych niż obecnie przepisów oraz odpowiadajÄ…ce im uprawnienia wydane obywatelom paÅ„stw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394),
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, gÅ‚ównych dostaw lub usÅ‚ug, w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usÅ‚ugi zostaÅ‚y wykonane, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dowodów, czy zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie;
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na zasoby innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do SIWZ - formularz ofertowy, b)dowód wniesienia wadium, c) stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, d)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, e) w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty: -pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiÄ…zany jest przedstawić dokumenty, o których mowa o których mowa w pkt. 9.3.SIWZ w zakresie dotyczÄ…cym tych podmiotów
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
1.Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość dokonywania istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. a)ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w przypadku wszystkich zamian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla ZamawiajÄ…cego w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystÄ…pienia strony nie mogÅ‚y przewidzieć pomimo zachowania należytej starannoÅ›ci. b)ZamawiajÄ…cy na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianÄ™ podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, wprowadzenie podwykonawcy, rezygnacjÄ™ z podwykonawcy, z zastrzeżeniem zapisów pkt. 29 SIWZ, c)ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmianÄ™ umowy spowodowanej zmianÄ… powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy, d)ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany przepisów prawnych o podatku od towarów i usÅ‚ug VAT. Wykonawca bÄ™dzie uprawniony do wystawienia faktury VAT z uwzglÄ™dnieniem stawki podatku VAT, obowiÄ…zujÄ…cej na dzieÅ„ powstania obowiÄ…zku podatkowego, e)ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, f)ZamawiajÄ…cy przewiduje zmianÄ™ Wykonawcy zwiÄ…zanÄ… z sukcesja generalnÄ…, przeksztaÅ‚ceniami spóÅ‚ek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesjÄ… z mocy prawa, g)ZamawiajÄ…cy przewiduje zmianÄ™ okreÅ›lonych w umowie inspektorów nadzoru, która może nastÄ…pić w przypadku rezygnacji, Å›mierci lub dÅ‚ugotrwaÅ‚ej choroby inspektora nadzoru lub kierownika projektu , przy czym wprowadzona w miejsce dotychczasowej osoby, nowa osoba musi speÅ‚niać warunek wyksztaÅ‚cenia i doÅ›wiadczenia w stopniu nie mniejszym niż jej poprzednik - co winno być udokumentowane; h)ZamawiajÄ…cy ma prawo żądać od Wykonawcy zmiany konkretnej osoby spoÅ›ród personelu Wykonawcy, wykonujÄ…cej czynnoÅ›ci w trakcie realizacji zadania, jeżeli uzna , ze nie speÅ‚nia ona w sposób należyty obowiÄ…zków wynikajÄ…cych z umowy. Żądanie takie winno być przedstawione na piÅ›mie i Wykonawca winien siÄ™ do niego zastosować w terminie 30 dni liczonych od otrzymania niniejszego wezwania; i)ZamawiajÄ…cy przewiduje zmianÄ™ terminu realizacji zamówienia, która może nastÄ…pić w przypadku zmiany terminu realizacji zadania gÅ‚ównego tj. inwestycji pn. Przebudowa stadionu miejskiego w GÅ‚uchoÅ‚azach w systemie zaprojektuj i wybuduj . ZamawiajÄ…cy zastrzega, że zmiana terminu nie wpÅ‚ynie na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 2. Powyższe postanowienia stanowiÄ… katalog zmian, na które ZamawiajÄ…cy może wyrazić zgodÄ™. Powyższe zmiany do umowy wymagajÄ… formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważnoÅ›ci. 3. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego, zmianach osoby przedstawiciela strony, i tym podobnych Wykonawca powiadomi pisemnie ZamawiajÄ…cego. Takie zmiany nie wymagajÄ… sporzÄ…dzenia aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2014&mc=2
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej , Ip. pok. nr 16.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 13.02.2014 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15, Sekretariat, Ip. pok. nr 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczÄ…ce finansowania projektu/programu ze Å›rodków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie