Adres strony internetowej, na której ZamawiajÄ…cy udostÄ™pnia SpecyfikacjÄ™ Istotnych Warunków Zamówienia:
Głuchołazy: Remont mostu Św. Wojciecha w ciągu ul. gen. Andersa w Głuchołazach nad rzeką Białą Głuchołaską km 21+673. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r.
Numer ogłoszenia: 161783 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiajÄ…cego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Administracja samorzÄ…dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREÅšLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajÄ…cego: Remont mostu Åšw. Wojciecha w ciÄ…gu ul. gen. Andersa w GÅ‚uchoÅ‚azach nad rzekÄ… BiaÅ‚Ä… GÅ‚uchoÅ‚askÄ… km 21+673. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu mostu Åšw. Wojciecha w ciÄ…gu ul. gen. Andersa w GÅ‚uchoÅ‚azach nad rzekÄ… BiaÅ‚Ä… GÅ‚uchoÅ‚askÄ… km 21+673. Obiekt mostowy zlokalizowany jest na dziaÅ‚kach nr 1718, 1731/1, 1773 poÅ‚ożonych w GÅ‚uchoÅ‚azach, jednostka ewidencyjna GÅ‚uchoÅ‚azy-miasto. Obiekt zostanie poddany remontowi polegajÄ…cemu na wymianie skorodowanych elementów stalowych konstrukcji noÅ›nej oraz balustrady, wymianie elementów drewnianych chodnika mostu oraz naprawie przyczóÅ‚ków. Zakres prac obejmuje również wykonanie warstw hydroizolacyjnych oraz warstw nawierzchni drogowej z betonu asfaltowego. 1.1 SzczegóÅ‚owy zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie m. in.: - Rozbiórka nawierzchni z mieszanki bitumicznej, krawężników wtopionych, konstrukcji żelbetowej, kostki betonowej, konstrukcji stalowej mostu - Rozbiórka rynien z blachy nie nadajÄ…cej siÄ™ do użytku - Montaż zbrojenia podpór sÅ‚upowych i przyczóÅ‚ków mostu prÄ™tami fi 16-20 - Wymiana elementów konstrukcji nitowanej - Betonowanie przy użyciu pompy na samochodzie Å‚aw fundamentowych, Å›cian, pÅ‚yt - Montaż prefabrykowanych elementów - Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej - Wykonanie odwodnienia mostu, rynny prostokÄ…tne w rozwiniÄ™ciu 50 cm z blachy ocynkowanej - UÅ‚ożenie drewnianej jezdni mostu drewnianego - Wykonanie nawierzchni mostu z betonu asfaltowego oraz asfaltobetonu - UÅ‚ożenie chodnika mostu drewnianego - Remont części balustrady - Wykonanie jezdni i chodników na dojeździe z betonu asfaltowego, asfaltobetonu oraz kostki betonowej wraz z podbudowÄ… - SporzÄ…dzenie instrukcji organizacji budowy w szczególnoÅ›ci na czas zagrożenia powodziowego i przepÅ‚ywu wód powierzchniowych. InstrukcjÄ™ należy uzgodnić z RZGW WrocÅ‚aw ZarzÄ…d Zlewni Nysy KÅ‚odzkiej - Zapewnienie wahadÅ‚owej przejezdnoÅ›ci dla ruchu koÅ‚owego podczas prowadzenia remontu. ZamawiajÄ…cy dopuszcza caÅ‚kowite zamkniÄ™cie obiektu lecz nie dÅ‚użej niż na okres 2 dni po wczeÅ›niejszym poinformowaniu przez wykonawcÄ™ ZamawiajÄ…cego oraz wÅ‚aÅ›cicieli obiektów tj. OÅ›rodka Formacyjno-Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego przy ul. Gen. Anderesa 74, OÅ›rodka Wypoczynkowego KozioÅ‚ przy ul. Gen. Andersa 39 (min. 3 dni robocze przed planowanym zamkniÄ™ciem) 1.2. Dodatkowe koszty Wykonawcy, które mogÄ… wystÄ…pić w trakcie realizacji zamówienia: - koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót, - koszty opÅ‚at z tytuÅ‚u zajÄ™cia pasa drogowego dla zarzÄ…dców dróg, których gmina nie jest wÅ‚aÅ›cicielem skrzyżowania dróg gminnych z innymi drogami ( w przypadku wystÄ…pienia potrzeb), - koszty organizacji zaplecza budowy /placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp., - koszty dozoru budowy, - koszty wywozu odpadów na wysypisko , - inne koszy, które pojawiÄ… siÄ™ w trakcie realizacji zamówienia. W ramach zamówienia wykonawca winien uwzglÄ™dnić: 1) w przypadku naruszenia wÅ‚asnoÅ›ci osób trzecich, poniesienie kosztów z tytuÅ‚u wyrzÄ…dzonych szkód we wÅ‚asnym zakresie, 2) realizacjÄ™ wykonania nawierzchni asfaltowej warstwy Å›cieralnej w ciÄ…gu jednolitym caÅ‚Ä… szerokoÅ›ciÄ… jezdni, 3) wykonanie badaÅ„ noÅ›noÅ›ci i zagÄ™szczenia wykonanej podbudowy przed poÅ‚ożeniem nawierzchni bitumicznej jezdni oraz badaÅ„ laboratoryjnych pobranych próbek wykonanej nawierzchni bitumicznej i innych materiaÅ‚ów wg. wskazaÅ„ inspektora nadzoru, 4) wykonanie badaÅ„ laboratoryjnych w jednostce wskazanej przez ZamawiajÄ…cego lub zaakceptowanej przez ZamawiajÄ…cego, jeżeli jednostkÄ™ badajÄ…cÄ… wskaże Wykonawca, 5) przed przystÄ…pieniem do realizacji zamówienia winien dokonać (na wÅ‚asny koszt i we wÅ‚asnym zakresie) opracowania dokumentacji czasowej zmiany organizacji ruchu na czas realizacji elementów zadania (wykonania nawierzchni bitumicznej caÅ‚Ä… szerokoÅ›ciÄ… jezdni) wraz z wszelkimi niezbÄ™dnymi uzgodnieniami (zgodnie z RozporzÄ…dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrzeÅ›nia 2003r w sprawie szczegóÅ‚owych warunków zarzÄ…dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarzÄ…dzeniem) wraz z oznakowaniem drogowym - czasowym wynikajÄ…cym z przedmiaru robót, 6) PeÅ‚na obsÅ‚uga geodezyjna wraz z wykonaniem dokumentacji geodezyjnej powykonawczej (mapy uwierzytelnione) dla obiektu mostowego w skali 1:500. 8) Przed rozpoczÄ™ciem prac zgodnie z pismem z dnia 04.07.2016r. nr NZOt/4125/BG/MW/1.1/16 należy zgÅ‚osić zamiar rozpoczÄ™cia robót do RZGW WrocÅ‚aw ZarzÄ…d Zlewni Nysy KÅ‚odzkiej z siedzibÄ… w Otmuchowie Wymienione elementy stanowiÄ… wyÅ‚Ä…cznie wyszczególnienie gÅ‚ównych robót budowlanych. SzczegóÅ‚owy zakres robót znajduje siÄ™ w przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowiÄ… zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do SIWZ - dokumentacja projektowa. 1.3 Dodatkowe wymagania/warunki ZamawiajÄ…cego zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia: - Istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej, w celu uwzglÄ™dnienia wszystkich uwarunkowaÅ„ majÄ…cych istotny wpÅ‚yw na ksztaÅ‚towanie ceny ofert. - Wykonawca zobowiÄ…zuje siÄ™ do realizacji robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym - Wykonawca przedstawi do akceptacji ZamawiajÄ…cemu harmonogram rzeczowo-finansowy najpóźniej na dwa dni przed planowanym terminem zawarcia umowy. Warunek równoważnoÅ›ci: Użycie w przedmiarach robót nazw marek wyrobów budowlanych, urzÄ…dzeÅ„ czy technologii konkretyzujÄ…cej producenta należy traktować, w myÅ›l art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych, jako informacjÄ™ na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakoÅ›ci, a nie Å›ciÅ›le jako wymóg użycia konkretnego wyrobu. Możliwe jest zastosowanie przez Wykonawców innych równoważnych wyrobów budowlanych, urzÄ…dzeÅ„ i technologii, których zastosowanie zagwarantuje speÅ‚nienie warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1) Prawa budowlanego oraz zapisów ustawy o wyrobach budowlanych, a także pozwoli na zachowanie równoważnego standardu i poziomu jakoÅ›ci, nie gorszego od okreÅ›lonego w przedmiarach, po uprzedniej akceptacji ZamawiajÄ…cego. Udokumentowanie równoważnoÅ›ci w zakresie materiaÅ‚ów, urzÄ…dzeÅ„ czy technologii opisanych w dokumentacji projektowej leży po stronie Wykonawców. 2. Gwarancja i rÄ™kojmia wykonania przedmiotu zamówienia ZamawiajÄ…cy wymaga udzielenia przez WykonawcÄ™ min. 24-miesiÄ™cznej, a max 72-miesiÄ™cznej gwarancji liczonej od daty odbioru robót koÅ„cowego spisanego bez uwag. Niezależnie od gwarancji, Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytuÅ‚u rÄ™kojmi przez okres 60 miesiÄ™cy liczÄ…c od daty odbioru koÅ„cowego robót spisanego bez uwag..
II.1.5)
|
przewiduje siÄ™ udzielenie zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych |
- OkreÅ›lenie przedmiotu oraz wielkoÅ›ci lub zakresu zamówieÅ„ uzupeÅ‚niajÄ…cych
-
II.1.6) Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.11.00.00-1, 45.22.11.11-3, 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: ZakoÅ„czenie: 15.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiÄ…zany jest zabezpieczyć swojÄ… ofertÄ™ wadium w wysokoÅ›ci: 4.000,00 PLN (sÅ‚ownie: cztery tysiÄ…ce zÅ‚otych) 2. Forma wadium. 1) wadium musi obejmować caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ… i może być wniesione w jednej lub kilku nastÄ™pujÄ…cych formach: a) w pieniÄ…dzu, b) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci, 2) W przypadku skÅ‚adania przez WykonawcÄ™ wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporzÄ…dzona zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym prawem i musi zawierać nastÄ™pujÄ…ce elementy: a) nazwÄ™ dajÄ…cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (ZamawiajÄ…cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielajÄ…cej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) okreÅ›lenie wierzytelnoÅ›ci, która ma być zabezpieczona gwarancjÄ…, c) kwotÄ™ gwarancji, d) termin ważnoÅ›ci gwarancji, e) zobowiÄ…zanie gwaranta do: bezwarunkowej, na każde pisemne żądanie zgÅ‚oszone przez ZamawiajÄ…cego w terminie zwiÄ…zania ofertÄ…, wypÅ‚aty ZamawiajÄ…cemu peÅ‚nej kwoty wadium w okolicznoÅ›ciach okreÅ›lonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych. f) gwarancja winna być nieodwoÅ‚alna i bezwarunkowa. ZamawiajÄ…cy dopuszcza zastosowanie tzw. klauzul identyfikacyjnych, czyli wymóg Gwaranta, aby żądanie wypÅ‚aty z gwarancji zawieraÅ‚o potwierdzenie przez notariusza albo bank Beneficjenta, iż podpisy na żądaniu zapÅ‚aty gwarancji, należą do osób uprawnionych do skÅ‚adania oÅ›wiadczeÅ„ woli/zaciÄ…gania zobowiÄ…zaÅ„ majÄ…tkowych, w imieniu Beneficjenta gwarancji. Ponadto wypÅ‚ata kwoty wadium nie może być uwarunkowana żadnymi innymi formalnoÅ›ciami koniecznymi do speÅ‚nienia, ani dokumentami koniecznymi do zÅ‚ożenia wraz z żądaniem wypÅ‚aty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypÅ‚aty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypÅ‚aty wadium. g) wszelkie spory dotyczÄ…ce gwarancji podlegajÄ… rozstrzygniÄ™ciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegajÄ… kompetencji sÄ…du wÅ‚aÅ›ciwego dla siedziby ZamawiajÄ…cego, h) jednoczeÅ›nie ZamawiajÄ…cy wymaga, aby okres ważnoÅ›ci gwarancji nie byÅ‚ krótszy niż okres zwiÄ…zania ofertÄ…, i) w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie o której mowa w rozdz. 12.2.1) lit. b) do e) SIWZ winno ono w swej treÅ›ci zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzÄ…cych Konsorcjum wraz z podaniem ich nazw i siedzib. 3) postanowienia rozdz. 12.2.2) SIWZ stosuje siÄ™ odpowiednio do porÄ™czeÅ„ okreÅ›lonych powyżej w rozdz.. 12.2.1) lit. b) i 12.2.1) lit. e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy ZamawiajÄ…cego prowadzony przez: Bank SpóÅ‚dzielczy w LeÅ›nicy 55 8891 0000 2015 6507 9312 0003 z dopiskiem Wadium w postÄ™powaniu : Remont mostu Åšw. Wojciecha w ciÄ…gu ul. gen. Andersa w GÅ‚uchoÅ‚azach nad rzekÄ… BiaÅ‚Ä… GÅ‚uchoÅ‚askÄ… km 21+673. Zniszczenia po nawalnych deszczach z 27-28 maja 2014r. KserokopiÄ™ polecenia przelewu należy doÅ‚Ä…czyć do oferty. 2) wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez ZamawiajÄ…cego formach w oryginale należy doÅ‚Ä…czyć do oferty. 3) w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez PeÅ‚nomocnika Wykonawców o których mowa w rozdz. 11.1 SIWZ. 4. Termin wniesienia wadium. 1) wadium należy wnieść przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniÄ…dzu za pomocÄ… przelewu bankowego ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie uważaÅ‚ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzÄ…cy rachunek ZamawiajÄ…cego potwierdzi, że otrzymaÅ‚ taki przelew przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, 2) w wymienionym przypadku doÅ‚Ä…czenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez WykonawcÄ™ jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczajÄ…cym do stwierdzenia przez ZamawiajÄ…cego terminowego wniesienia wadium przez WykonawcÄ™, 3) Wadium musi być wniesione na caÅ‚y okres zwiÄ…zania ofertÄ…, 4) Wniesienie wadium w formie innej niż pieniÄ…dz poprzez doÅ‚Ä…czenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, pod warunkiem zÅ‚ożenia oferty przed terminem skÅ‚adania ofert. 5. Zwrot wadium. ZamawiajÄ…cy zwróci niezwÅ‚ocznie wadium wedÅ‚ug zasad okreÅ›lonych w art. 46 ustawy Pzp. 6. Utrata wadium. 1) ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana: a) odmówiÅ‚ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okreÅ›lonych w ofercie, b) nie wniósÅ‚ wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego staÅ‚o siÄ™ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) ZamawiajÄ…cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u. Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie zÅ‚ożyÅ‚ dokumentów lub oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w art. 25 ust. 1u. Pzp, peÅ‚nomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 u. Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej, lub nie wyraziÅ‚ zgody na poprawienie omyÅ‚ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 u. Pzp, co powodowaÅ‚o brak możliwoÅ›ci wybrania oferty zÅ‚ożonej przez wykonawcÄ™ jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce posiadania wiedzy i doÅ›wiadczenia. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi wykazać (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bÄ™dzie ich Å‚Ä…czne posiadanie wiedzy i doÅ›wiadczenia), że: w okresie piÄ™ciu ostatnich lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy niż pięć lat, to w tym okresie, wykonaÅ‚ roboty o charakterze i zÅ‚ożonoÅ›ci podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia: tj : Wykonawca wykonaÅ‚ min. dwie roboty branży mostowej polegajÄ…ce na wykonaniu budowy lub przebudowy lub remontu obiektu mostowego o konstrukcji stalowej na Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ min. 150 tys. zÅ‚ brutto, z podaniem rodzaju, wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania robót. ZamawiajÄ…cy dopuszcza wykonanie robót w jednym zadaniu. Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: 1. wykazu robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - wykonanych w tym okresie, sporzÄ…dzonego wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do SIWZ - wykaz robót budowlanych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartoÅ›ci brutto, daty i miejsca wykonania, 2. dowodów dotyczÄ…cych robót wymienionych w wykazie potwierdzajÄ…cych, że roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2 sÄ…: - poÅ›wiadczenie, - inne dokumenty Å›wiadczÄ…ce o wykonaniu robót należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz o ich prawidÅ‚owym ukoÅ„czeniu - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poÅ›wiadczeÅ„, 4. W przypadku gdy zamawiajÄ…cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 1 zostaÅ‚y wczeÅ›niej wykonane, Wykonawca nie ma obowiÄ…zku przedkÅ‚adania dowodów, o których mowa powyżej. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem:speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce 2) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W szczególnoÅ›ci Wykonawcy muszÄ… speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki : Wykonawca winien (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany bÄ™dzie ich Å‚Ä…czny potencjaÅ‚ kadrowy oraz Å‚Ä…czne kwalifikacje i doÅ›wiadczenie): dysponować osobami, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujÄ…ce siÄ™ kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do stanowisk, jakie im zostanÄ… powierzone oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: 1 (jednÄ…) osobÄ… - kierownikiem budowy z uprawnieniami w specjalnoÅ›ci inżynierii mostowej bez ograniczeÅ„. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci inżynieryjnej mostowej bez ograniczeÅ„ nadane z mocy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290) lub odpowiadajÄ…ce im ważne uprawnienia , które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów. 1 (jednÄ…) osobÄ… - kierownikiem robót branży drogowej Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnoÅ›ci drogowej nadane z mocy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290) lub odpowiadajÄ…ce im ważne uprawnienia , które zostaÅ‚y wydane na podstawie wczeÅ›niej obowiÄ…zujÄ…cych przepisów. ZamawiajÄ…cy dopuszcza, wskazywanie tej samej osoby na wiÄ™cej niż jedno stanowisko, pod warunkiem, że osoba ta posiada co najmniej minimalne kwalifikacje przewidywane dla każdego ze stanowisk, na które jest wskazana. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siÄ™ równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych paÅ„stwach, na zasadach okreÅ›lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglÄ™dnieniem postanowieÅ„ ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paÅ„stwach czÅ‚onkowskich Unii Europejskiej. Na potwierdzenie speÅ‚niania powyższych warunków udziaÅ‚u w przedmiotowym postÄ™powaniu, Wykonawca zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia nastÄ™pujÄ…cych dokumentów, w oparciu, o które ZamawiajÄ…cy dokona oceny speÅ‚niania warunków: - wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za wykonanie robót i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 4 do SIWZ - wykaz osób - oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„, sporzÄ…dzone wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 5 do SIWZ - oÅ›wiadczenia osób. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem:speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie niniejszego zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ Wykonawcy, którzy speÅ‚niÄ… warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczÄ…ce sytuacji ekonomicznej i finansowej. W szczególnoÅ›ci Wykonawca musi speÅ‚nić nastÄ™pujÄ…ce warunki (w przypadku wspólnego ubiegania siÄ™ o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiÄ™cej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana bÄ™dzie ich Å‚Ä…czna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiÄ…zek zÅ‚ożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać bÄ™dÄ… speÅ‚nienie tego warunku): posiadać Å›rodki finansowe lub posiadać zdolność kredytowÄ… w wysokoÅ›ci co najmniej 150.000,00 PLN (sÅ‚ownie: sto pięćdziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych). W celu potwierdzenia speÅ‚nienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… przedÅ‚ożyć informacjÄ™ z banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, potwierdzajÄ…cÄ… posiadanie Å›rodków finansowych w wymaganej wysokoÅ›ci lub posiadanie przez WykonawcÄ™ zdolnoÅ›ci kredytowej w wymaganej wysokoÅ›ci. ZamawiajÄ…cy oceni speÅ‚nienie przez WykonawcÄ™ warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, okreÅ›lonych w SIWZ stwierdzeniem:speÅ‚nia lub nie speÅ‚nia, w oparciu o wymagane dokumenty i oÅ›wiadczenia oraz zawarte w nich informacje. Wykonawcy którzy nie wykażą speÅ‚niania wymaganych warunków zostanÄ… wykluczeni z postÄ™powania.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTÄśPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speÅ‚niania przez wykonawcÄ™ warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oÅ›wiadczenia o speÅ‚nianiu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przedÅ‚ożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piÄ™ciu lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartoÅ›ci, daty i miejsca wykonania oraz z zaÅ‚Ä…czeniem dowodów dotyczÄ…cych najważniejszych robót, okreÅ›lajÄ…cych, czy roboty te zostaÅ‚y wykonane w sposób należyty oraz wskazujÄ…cych, czy zostaÅ‚y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidÅ‚owo ukoÅ„czone;
- wykaz osób, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnoÅ›ci odpowiedzialnych za Å›wiadczenie usÅ‚ug, kontrolÄ™ jakoÅ›ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnoÅ›ci, oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oÅ›wiadczenie, że osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadajÄ… wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„;
- informacjÄ™ banku lub spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej potwierdzajÄ…cÄ… wysokość posiadanych Å›rodków finansowych lub zdolność kredytowÄ… wykonawcy, wystawionÄ… nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert albo skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
- wykonawca powoÅ‚ujÄ…cy siÄ™ przy wykazywaniu speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu na zasoby innych podmiotów, które bÄ™dÄ… braÅ‚y udziaÅ‚ w realizacji części zamówienia, przedkÅ‚ada także dokumenty dotyczÄ…ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okreÅ›lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibÄ™ lub miejsce zamieszkania potwierdzajÄ…cy, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogÅ‚oszono upadÅ‚oÅ›ci - wystawiony nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo skÅ‚adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitaÅ‚owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitaÅ‚owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)formularz ofertowy - sporzÄ…dzony wedÅ‚ug wzoru stanowiÄ…cego ZaÅ‚Ä…cznik do SIWZ, b)dowód wniesienia wadium, c)stosowne PeÅ‚nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpoÅ›rednio ze zÅ‚ożonego w ofercie odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, d)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegajÄ…cych siÄ™ o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajÄ…cy PeÅ‚nomocnika do reprezentowania ich w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postÄ™powaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, e)w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnoÅ›ciach ekonomicznych i finansowych innych podmiotów, na zasadach okreÅ›lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiÄ…zany jest doÅ‚Ä…czyć do oferty pisemne zobowiÄ…zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbÄ™dnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji jakości - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona bÄ™dzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bÄ™dzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siÄ™ istotne zmiany postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieÅ„ umowy oraz okreÅ›lenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowieÅ„ zawartej umowy w stosunku do treÅ›ci oferty, oraz okreÅ›la warunki takiej zmiany: a) ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy ze wzglÄ™du na zmiany powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, w zakresie majÄ…cym wpÅ‚yw na realizacjÄ™ przedmiotu umowy. b) ZamawiajÄ…cy przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wynikniÄ™cia rozbieżnoÅ›ci lub niejasnoÅ›ci w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana bÄ™dzie umożliwiać usuniÄ™cie rozbieżnoÅ›ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, c) ZamawiajÄ…cy przewiduje zmianÄ™ Wykonawcy zwiÄ…zanÄ… z sukcesja generalnÄ…, przeksztaÅ‚ceniami spóÅ‚ek handlowych zgodnie z KSH., a także sukcesjÄ… z mocy prawa, d) ZamawiajÄ…cy dopuszcza także zmiany sposobu speÅ‚nienia Å›wiadczenia : - zmiany technologiczne, w szczególnoÅ›ci: niedostÄ™pność na rynku materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„ wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„; pojawienie siÄ™ na rynku materiaÅ‚ów lub urzÄ…dzeÅ„ nowszej generacji pozwalajÄ…cych na zaoszczÄ™dzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; pojawienie siÄ™ nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalajÄ…cej na zaoszczÄ™dzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiÄ…zaÅ„ groziÅ‚o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, odmienne od przyjÄ™tych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujÄ…ce niemożliwoÅ›ciÄ… zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych zaÅ‚ożeniach technologicznych, - zmiany dokonane na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane, uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiÄ…zaÅ„ zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, zgÅ‚oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru , pod warunkiem, ze zmiana ta spowodowana bÄ™dzie okolicznoÅ›ciami zaistniaÅ‚ymi w trakcie realizacji robót budowlanych, których nie można byÅ‚o wczeÅ›niej przewidzieć, - ZamawiajÄ…cy przewiduje również zmianÄ™ terminu zakoÅ„czenia wykonania zamówienia, pod warunkiem że: - WystÄ…piÅ‚a sytuacja niezależnego od Wykonawcy przedÅ‚użania siÄ™ pozyskiwania uzgodnieÅ„, decyzji i warunków od dysponentów mediów i innych wÅ‚aÅ›ciwych organów czy instytucji oraz przedÅ‚użanie siÄ™ pozyskiwania wszelkich decyzji niezbÄ™dnych do otrzymania koniecznych uzgodnieÅ„ i pozwolenia na budowÄ™ o czas niezbÄ™dny do uzyskania wymaganych decyzji bÄ…dź uzgodnieÅ„, - ZaistniaÅ‚y niesprzyjajÄ…ce warunki atmosferyczne, uniemożliwiajÄ…ce wykonywanie prac budowlanych w terminie, pod warunkiem, że wystÄ…pienie takich warunków atmosferycznych zostaÅ‚o udokumentowane w dzienniku budowy. Termin realizacji zamówienia przesuwa siÄ™ o czas trwania niesprzyjajÄ…cych warunków atmosferycznych i ich skutków, - WystÄ…piÅ‚a sytuacja wydÅ‚użenia terminów dostaw materiaÅ‚ów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, o przedÅ‚użony okres dostawy, - WystÄ…piÅ‚a koniecznoÅ›ci wykonania dodatkowych badaÅ„ i ekspertyz, prac lub badaÅ„ archeologicznych, powodujÄ…cych konieczność wstrzymania robót objÄ™tych niniejszÄ… umowÄ…, o czas niezbÄ™dny do wykonania dodatkowych ekspertyz, badaÅ„, prac, - ZaszÅ‚a konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia z uwagi na zaistnienie okolicznoÅ›ci siÅ‚y wyższej, o okres niezbÄ™dny do usuniÄ™cia skutków dziaÅ‚ania siÅ‚y wyższej, - ZaszÅ‚a konieczność wykonania robót dodatkowych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy, - W przypadku opóźnieÅ„ w realizacji przedmiotu zamówienia wynikajÄ…cych z wykonywania robót budowlanych na terenie budowy, powstaÅ‚ych z przyczyn niezawinionych przez WykonawcÄ™, w przypadku ujawnienia w trakcie robót urzÄ…dzeÅ„ podziemnych elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja byÅ‚y nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z przyczyn niezawinionych przez ZamawiajÄ…cego, o okres tych opóźnieÅ„, - Prace objÄ™te umowÄ… zostaÅ‚y wstrzymane przez wÅ‚aÅ›ciwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakoÅ„czenie realizacji przedmiotu umowy. Termin umowny zostanie wydÅ‚użony o sumÄ™ dni okresów wstrzymania prac na wniosek Wykonawcy uzgodniony z ZamawiajÄ…cym lub Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym, Decyzja o koniecznoÅ›ci wstrzymania robót powinna zostać potwierdzona wpisem do dziennika budowy oraz powinna zostać uzgodniona z Inspektorem Nadzoru oraz ZamawiajÄ…cym. O wstrzymaniu robót budowlanych Wykonawca powinien każdorazowo powiadomić ZamawiajÄ…cego. f) ZamawiajÄ…cy dopuszcza również zmiany umowy wynikajÄ…ce z : - zmiany obowiÄ…zujÄ…cej stawki VAT; JeÅ›li zmiana stawki VAT bÄ™dzie powodować zwiÄ™kszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, ZamawiajÄ…cy dopuszcza możliwość zwiÄ™kszenia wynagrodzenia o kwotÄ™ równÄ… różnicy w kwocie podatku zapÅ‚aconego przez wykonawcÄ™, - kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostanÄ… ograniczone do zmian koniecznych powodujÄ…cych unikniÄ™cie kolizji, - ZamawiajÄ…cy dopuszcza zmiany umowy okreÅ›lanych, jako zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególnoÅ›ci przyspieszajÄ…cych realizacjÄ™, obniżajÄ…cych koszt ponoszony przez ZamawiajÄ…cego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bÄ…dź zwiÄ™kszajÄ…cych użyteczność przedmiotu umowy. 2. Powyższe postanowienia stanowiÄ… katalog zmian, na które ZamawiajÄ…cy może wyrazić zgodÄ™. Powyższe zmiany do umowy wymagajÄ… formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważnoÅ›ci. 3. W przypadkach w/w zmianie może ulec harmonogram finansowo-rzeczowy. 4. Zmiany mogÄ… być zainicjowane poprzez zÅ‚ożenie pisemnego wniosku. a) Może to być : - wniosek ZamawiajÄ…cego o dokonanie wskazanej zmiany, - wniosek ZamawiajÄ…cego , aby wykonawca przedÅ‚ożyÅ‚ propozycjÄ™ zmiany, - wniosek Wykonawcy, b) Wniosek musi zawierać: - opis zmiany, - uzasadnienie zamiany, - czas wykonania zmiany oraz wpÅ‚yw zmiany na termin zakoÅ„czenia umowy. 5. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego, zmianach osoby przedstawiciela strony, zmianach formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zmianach personalnych osób uprawnionych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych z branż wymaganych przez ZamawiajÄ…cego i tym podobnych Wykonawca powiadomi pisemnie ZamawiajÄ…cego. Takie zmiany nie wymagajÄ… sporzÄ…dzenia aneksu do umowy która może nastÄ…pić za zgodÄ… ZamawiajÄ…cego, z zastrzeżeniem, że w przypadku zmian osób uprawnionych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych przedstawiony do zmiany we wniosku kandydat na powyższe stanowisko/stanowiska musi speÅ‚niać odpowiednio warunki udziaÅ‚u w postÄ™powaniu zgodnie z zapisami SIWZ. Podobnie nie stanowi zmiany umowy: zmiana podwykonawcy lub zmiana zakresu podwykonawstwa w stosunku do zakresu okreÅ›lonego w ofercie, a także wprowadzenie podwykonawcy, rezygnacjÄ™ z podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem zapisów rozdz. 29 SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostÄ™pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2016&mc=8
SpecyfikacjÄ™ istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15 WydziaÅ‚ Wspierania Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci i ZamówieÅ„ Publicznych pok. nr 16 , Ip.
IV.4.4) Termin skÅ‚adania wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu lub ofert: 11.08.2016 godzina 10:30, miejsce: UrzÄ…d Miejski w GÅ‚uchoÅ‚azach, 48-340 GÅ‚uchoÅ‚azy ul. Rynek 15 Sekretariat, pok. nr 11, Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siÄ™ unieważnienie postÄ™powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielonej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miaÅ‚y być przeznaczone na sfinansowanie caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia: nie