| Plan Zrządzania Kryzysowego Gminy |
| Zagospodarowanie przestrzenne |
| Sprawozdania z realizacji programów |
|
Wydział Oświaty
Pracą Wydziału kieruje Naczelnik - mgr Krystyna Kubiszyn
Do zakresu działania Wydziału należy:
- koordynowanie i nadzorowanie działalności dyrektorów szkół, przedszkoli i żłobka,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami w sprawach dotyczących kształcenia, wychowania, przeciwdziałania patologiom społecznym dzieci i młodzieży,
- wnioskowanie w sprawach zakładania, reorganizacji i likwidacji placówek oświatowo – wychowawczych na podstawie analiz demograficznych, finansowych, frekwencji oraz propozycji zmian organizacyjno – programowych,
- podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do podnoszenia poziomu nauczania i wychowania w nadzorowanych placówkach,
- wdrażanie w życie zarządzeń, instrukcji i wytycznych Ministra Edukacji narodowej, Kuratora Oświaty oraz uchwał Rady Miejskiej i Zarządzeń Burmistrza w zakresie organizacji pracy podległych placówek oświatowo – wychowawczych,
- przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie organizacji szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów podległych placówek oraz koordynacja działań w zakresie ruchu kadrowego nauczycieli,
- współdziałanie z Referatem ds. Obsługi Finansowej Placówek Oświatowo – Wychowawczych w zakresie planowania i realizacji budżetu gminy dot. podległych placówek,
- koordynacja pracy przedszkoli i żłobka w zakresie: rekrutacji dzieci, dziennego czasu pracy poszczególnych placówek, opracowywania wysokości odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola w zakresie wykraczającym poza realizację minimum programowego wychowania przedszkolnego, przerw wakacyjnych,
- współdziałanie z wizytatorami – metodykami w sprawach nadzoru nad pracą dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą dzieci i młodzieży,
- inicjowanie działań w zakresie spraw młodzieży, zapobieganie demoralizacji i przestępczości nieletnich i innych zjawisk patologicznych, współdziałanie ze służbą zdrowia i TSSE w sprawach ochrony zdrowia i bhp, dzieci, młodzieży i nauczycieli podległych placówek,
- współdziałanie z Kuratorium Oświaty oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w organizowaniu doskonalenia i dokształcania kadry nauczycielskiej,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do oceny pracy dyrektorów szkół, przedszkoli i żłobka w zakresie: kierowania bieżącą działalnością placówki, sprawowania opieki nad uczniami, realizowania uchwał Rady Szkoły i Rady Pedagogicznej, tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów, zapewnienia odpowiednich warunków organizacyjnych do realizowania zadań dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych,
- występowanie z wnioskami o odznaczenia, wyróżnienia i nagrody w stosunku do dyrektorów jednostek podległych,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach wniosków rad pedagogicznych o odwołanie dyrektora oraz przedstawienie jej wyników Burmistrzowi,
- wykonywanie zadań wynikających z przepisów oświatowych, zarządzeń i innych aktów prawnych,
- koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie rozwoju fizycznego dzieci, współdziałanie w tym zakresie z instytucjami i organizacjami,
- zamawianie i zaopatrywanie szkół i przedszkoli w druki i formularze objęte katalogiem Ministra Edukacji Narodowej, oraz prowadzenie ich ewidencji,
- współpraca ze Związkami Zawodowymi i Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,
- nadzór i kontrola prowadzenia spraw kadrowych w szkołach i przedszkolach,
- prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego na terenie Gminy Głuchołazy do 18 roku życia,
- koordynacja dowożenia uczniów, zgodnie z prawem oświatowym,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących nauczycieli mianowanych,
- powoływanie komisji ds. awansu zawodowego nauczycieli kontraktowych,
- współopracowywanie i uaktualnianie regulaminów płacowych dla nauczycieli, zgodnie z nowelizacją ustawy Karta Nauczyciela,
- organizowanie i uczestniczenie w naradach dyrektorów placówek oświatowych.
Ilość odwiedzin: | 5372 | Osoba, która wytworzyła informację: | Administrator | Osoba, która odpowiada za treść: | Administrator | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2006-01-21 19:41:44 | Data udostępnienia informacji: | 2006-01-21 19:41:44 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-03-02 06:43:00 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|