Dofinansowanie do usuwania azbestu
W związku z realizacją „PROGRAMU USUWANIA WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY GŁUCHOŁAZY NA LATA 2014- 2032”,
Burmistrz Głuchołaz ogłasza nabór wniosków o udzielenie w 2017 roku dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głuchołazy.
Nabór wniosków będzie trwał od 9 stycznia 2017 r. do 20 marca 2017 r.
W tym okresie osoby zainteresowane udziałem w programie powinny złożyć w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, ul. Rynek 15, pok.5, (parter) komplet dokumentacji.
Wzory wniosków oraz załączników można pobrać w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, ul. Rynek 15, pok. 5 (parter) oraz w załącznikach poniżej.
Informujemy, że złożenie wniosku nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą roszczeń.
Dofinansowanie nastąpi w przypadku gdy Gmina Głuchołazy otrzyma dotację na zadanie z zakresu usuwania azbestu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. Wysokość dofinansowania ze strony Funduszu może wynieść do 85% kosztów kwalifikowanych lecz nie więcej niż 680zł za 1 Mg(tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wykonawcą zadania obejmującego prace związane z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Głuchołazy będzie jedna firma wybrana w drodze przetargu, która na zlecenie Gminy będzie dokonywać demontażu pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest, transportu odpadu niebezpiecznego oraz unieszkodliwienia.
Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, objęte tym naborem, będą realizowane w terminie od 21 sierpnia do 25 września 2017 r.
Szczegółową informację można uzyskać w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, ul. Rynek 15, pok.5 w godzinach pracy Urzędu – tel. (77) 4092130, (77) 4092132