W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów azbestowych na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Głuchołazy otrzymała na podstawie umowy nr 187/2015/G-16/OZ-ZOA/D z dnia 13 sierpnia 2015 r. dotację na dofinansowanie zadania pn.: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głuchołazy – VI nabór”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 47 127,27 zł. Kwota dotacji wyniosła 40 058,18 zł, z czego kwota 23 563,64 zł pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie, a kwota 16 494,54 zł pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. Pozostała część została pokryta ze środków Powiatu Nyskiego oraz Gminy Głuchołazy. W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 109,995 Mg.
Odbiór i demontaż płyt eternitowych odbywał się od połowy sierpnia do 20 października br. W projekcie wzięło udział 44 właścicieli nieruchomości z terenu naszej Gminy. Z 15 obiektów zdemontowano płyty cementowo-azbestowe. W 29 przypadkach specjalistyczna firma jedynie odebrała z nieruchomości wyroby zawierające azbest, celem unieszkodliwienia na składowisku odpadów.
W przypadku kontynuacji projektu przez Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu i Gminę Głuchołazy, warunki nowego naboru wniosków będą znane w styczniu 2016 r.