| Plan Zrządzania Kryzysowego Gminy |
| Zagospodarowanie przestrzenne |
| Sprawozdania z realizacji programów |
|
Wydział Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Architektury
Pracą Wydziału Kieruje Naczelnik - /odłoszony konkurs na stanowisko Naczelnika/
Do zakresu działania Wydziału należy:
- opiniowanie rocznych i bieżących planÃłw w zakresie inwestycji i remontÃłw,
- analizowanie potrzeb inwestycyjnych,
- opracowywanie bieżących i rocznych planÃłw w zakresie remontÃłw kapitalnych i inwestycji, oraz programÃłw dÅ‚ugofalowych rozwoju Gminy,
- koordynacja inwestycji,
- udziaÅ‚ w przetargach na roboty i odbiorach koÅ„cowych tych robÃłt “ we wspÃłÅ‚dziaÅ‚aniu z WydziaÅ‚em Planowania, ZamÃłwieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej,
- wspÃłÅ‚udziaÅ‚ w opracowaniu programu infrastruktury technicznej Gminy i nadzÃłr nad ich realizacjÄ…,
- po uzyskaniu optymalnej oferty z WydziaÅ‚u Planowania, ZamÃłwieÅ„ Publicznych i DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej (ZP) i po akceptacji ZP zawieranie umÃłw o prace projektowe, wykonawstwo i inwestorstwo zastÄ™pcze, sprawdzanie dokumentacji projektowo “ kosztorysowej, aktualizacja wycen,
- prowadzenie całości spraw dokumentacyjnych i kosztorysowych, ich ewidencjonowanie, weryfikacja i przechowywanie,
- sprawdzanie i akceptowanie faktur i zleceń do zapłaty za roboty remontowe i inwestycyjne,
- udziaÅ‚ w okresowych przeglÄ…dach stanu technicznego drÃłg i obiektÃłw inżynierskich oraz nadzÃłr nad ich prawidÅ‚owym funkcjonowaniem,
- realizacja zadaÅ„ wynikajÄ…cych z ustawy o drogach publicznych, w szczegÃłlnoÅ›ci budowa, modernizacja i utrzymanie drÃłg lokalnych, miejskich i gminnych wraz z przynależnym oznakowaniem poziomym i pionowym, oraz oÅ›wietleniem,
- inicjowanie i koordynacja inwestycji wspÃłlnych, wraz z ustaleniami dotyczÄ…cymi sposobu ich finansowania,
- prowadzenie kontroli robÃłt inwestycyjnych i remontowych zlecanych przez GminÄ™, nadzorowanie wykonawstwa pod wzglÄ™dem rzeczowym i finansowym,
- wnioskowanie i przygotowywanie propozycji ewentualnych zmian w planach rzeczowych i finansowych,
- przygotowywanie projektÃłw decyzji i dokumentÃłw niezbÄ™dnych do jej wydania w zakresie: ustalania lokalizacji inwestycji, pozwoleÅ„ budowlanych, sprawowania dozoru urbanistyczno “ budowlanego i techniczno “ budowlanego stosownie do postanowieÅ„ Prawa Budowlanego,
- nadzÃłr nad zabytkami kultury materialnej, pomnikami pamiÄ™ci narodowej, oraz prowadzenie rejestrÃłw i dokumentacji,
- przygotowywanie projektÃłw decyzji i dokumentÃłw niezbÄ™dnych do jej wydania w zakresie: zezwoleÅ„ na ustawianie reklam, plansz i elementÃłw dekoracyjnych, na terenach należących do Gminy,
- nadzÃłr nad letnim i zimowym utrzymaniem czystoÅ›ci w Gminie, weryfikacja faktur za te prace, kontrola wykonawstwa,
- nadzÃłr nad usuwaniem odpadÃłw staÅ‚ych i pÅ‚ynnych oraz ich utylizacji,
- nadzÃłr nad funkcjonowaniem oÅ›wietlenia ulicznego, weryfikacja faktur, prowadzenie racjonalnej eksploatacji, przeprowadzanie przeglÄ…dÃłw stanu oÅ›wietlenia ulicznego,
- nadzÃłr nad zapewnieniem odpowiedniego stanu zieleni miejskiej, cmentarza komunalnego, miejsc pamiÄ™ci, usÅ‚ug komunalnych,
- koordynowanie wyposażenia terenÃłw w urzÄ…dzenia komunalne, nadzÃłr nad komunalnymi obiektami ogÃłlnodostÄ™pnymi: parki, skwery, przystanki komunikacji, parkingi, szalety, itp.,
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowisk miejskich,
- obsÅ‚uga inwestycji prowadzonych w obiektach oÅ›wiatowych oraz prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z lokalami mieszkalnymi znajdujÄ…cymi siÄ™ w tych obiektach. WspÃłÅ‚dziaÅ‚anie z WydziaÅ‚ami UrzÄ™du Miejskiego w tym zakresie,
- koordynowanie gospodarkÄ… lokalami komunalnymi,
- prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
- tworzenie zasobÃłw gruntÃłw komunalnych na cele zabudowy,
- gospodarka gruntami komunalnymi, a w szczegÃłlnoÅ›ci: przygotowywanie projektÃłw uchwaÅ‚ o zbyciu mienia komunalnego; przygotowywanie projektÃłw uchwaÅ‚ o nabyciu mienia na wÅ‚asność Gminy; zarzÄ…dzanie gruntami nierolnymi, ktÃłre nie zostaÅ‚y oddane w zarzÄ…d; użytkowanie lub wieczyste użytkowanie, a także powierzanie administrowania tymi gruntami nieodpÅ‚atnie komunalnej jednostce organizacyjnej; dokonywanie zamiany gruntÃłw; przygotowywanie decyzji o przekazaniu w zarzÄ…d gruntÃłw komunalnych komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadajÄ…cym osobowoÅ›ci prawnej;przygotowywanie zezwoleÅ„ Burmistrza na zawarcie umÃłw o przekazaniu nieruchomoÅ›ci miÄ™dzy jednostkami komunalnymi nie posiadajÄ…cymi osobowoÅ›ci prawnej, bÄ…dź umÃłw o nabyciu nieruchomoÅ›ci; przygotowywanie decyzji o wygaÅ›niÄ™ciu prawa zarzÄ…du; przyjmowanie wnioskÃłw o przejÄ™cie zbÄ™dnych nieruchomoÅ›ci lub ich części; opracowywanie projektÃłw zarzÄ…dzeÅ„ o przeznaczeniu do sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych; ustalanie opÅ‚at rocznych za grunt; ustalanie opÅ‚at za wykorzystanie gruntu niezgodnie z przeznaczeniem; dzierżawa nierolnych gruntÃłw komunalnych,
- regulowanie stanu prawnego nieruchomości,
- prowadzenie spraw z zakresu przekształcenia i prywatyzacji mienia komunalnego,
- prowadzenie postÄ™powania w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych oraz domÃłw mieszkalnych i użytkowych,
- prowadzenie postÄ™powania w sprawie sprzedaży lub oddawania w wieczyste użytkowanie dziaÅ‚ek budowlanych pod budownictwo mieszkaniowe, handlowo “ usÅ‚ugowe i rzemieÅ›lnicze,
- przygotowanie oświadczeń Burmistrza o wykonywaniu prawa pierwokupu,
- zapewnienie gruntÃłw pod ogrody dziaÅ‚kowe,
- prowadzenie postępowania w sprawach pozbawienia prawa użytkowania mienia gminnego,
- przygotowywanie wniosku o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntÃłw rolnych i leÅ›nych na cele nierolne i nieleÅ›ne,
- wykonywanie zadaÅ„ wynikajÄ…cych z art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2000r. Nr 71, poz. 838 z pÃłÅºniejszymi zmianami)
Osoba, która wytworzyła informację: | Administrator | Osoba, która odpowiada za treść: | Administrator | Osoba, która wprowadzała dane: | Tomasz OleÅ› | Data wytworzenia informacji: | 2006-01-21 16:47:35 | Data udostępnienia informacji: | 2006-01-21 16:47:35 | Data ostatniej aktualizacji: | 2008-09-22 10:37:14 |
Wersja do wydruku...
|