| Plan Zrządzania Kryzysowego Gminy |
| Zagospodarowanie przestrzenne |
| Sprawozdania z realizacji programów |
|
Wydział Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Architektury
Pracą Wydziału Kieruje Naczelnik - inż. Grażyna Przepióra
Do zakresu działania Wydziału należy:
- opiniowanie rocznych i bieżących planów w zakresie inwestycji i remontów,
- analizowanie potrzeb inwestycyjnych,
- opracowywanie bieżących i rocznych planów w zakresie remontów kapitalnych i inwestycji, oraz programów długofalowych rozwoju Gminy,
- koordynacja inwestycji,
- udział w przetargach na roboty i odbiorach końcowych tych robót – we współdziałaniu z Wydziałem Planowania, Zamówień Publicznych i Działalności Gospodarczej,
- współudział w opracowaniu programu infrastruktury technicznej Gminy i nadzór nad ich realizacją,
- po uzyskaniu optymalnej oferty z Wydziału Planowania, Zamówień Publicznych i Działalności Gospodarczej (ZP) i po akceptacji ZP zawieranie umów o prace projektowe, wykonawstwo i inwestorstwo zastępcze, sprawdzanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej, aktualizacja wycen,
- prowadzenie całości spraw dokumentacyjnych i kosztorysowych, ich ewidencjonowanie, weryfikacja i przechowywanie,
- sprawdzanie i akceptowanie faktur i zleceń do zapłaty za roboty remontowe i inwestycyjne,
- udział w okresowych przeglądach stanu technicznego dróg i obiektów inżynierskich oraz nadzór nad ich prawidłowym funkcjonowaniem,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych, w szczególności budowa, modernizacja i utrzymanie dróg lokalnych, miejskich i gminnych wraz z przynależnym oznakowaniem poziomym i pionowym, oraz oświetleniem,
- inicjowanie i koordynacja inwestycji wspólnych, wraz z ustaleniami dotyczącymi sposobu ich finansowania,
- prowadzenie kontroli robót inwestycyjnych i remontowych zlecanych przez Gminę, nadzorowanie wykonawstwa pod względem rzeczowym i finansowym,
- wnioskowanie i przygotowywanie propozycji ewentualnych zmian w planach rzeczowych i finansowych,
- przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie: ustalania lokalizacji inwestycji, pozwoleń budowlanych, sprawowania dozoru urbanistyczno – budowlanego i techniczno – budowlanego stosownie do postanowień Prawa Budowlanego,
- nadzór nad zabytkami kultury materialnej, pomnikami pamięci narodowej, oraz prowadzenie rejestrów i dokumentacji,
- przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie: zezwoleń na ustawianie reklam, plansz i elementów dekoracyjnych, na terenach należących do Gminy,
- nadzór nad letnim i zimowym utrzymaniem czystości w Gminie, weryfikacja faktur za te prace, kontrola wykonawstwa,
- nadzór nad usuwaniem odpadów stałych i płynnych oraz ich utylizacji,
- nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego, weryfikacja faktur, prowadzenie racjonalnej eksploatacji, przeprowadzanie przeglądów stanu oświetlenia ulicznego,
- nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu zieleni miejskiej, cmentarza komunalnego, miejsc pamięci, usług komunalnych,
- koordynowanie wyposażenia terenów w urządzenia komunalne, nadzór nad komunalnymi obiektami ogólnodostępnymi: parki, skwery, przystanki komunikacji, parkingi, szalety, itp.,
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowisk miejskich,
- obsługa inwestycji prowadzonych w obiektach oświatowych oraz prowadzenie spraw związanych z lokalami mieszkalnymi znajdującymi się w tych obiektach. Współdziałanie z Wydziałami Urzędu Miejskiego w tym zakresie,
- koordynowanie gospodarką lokalami komunalnymi,
- prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
- tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy,
- gospodarka gruntami komunalnymi, a w szczególności: przygotowywanie projektów uchwał o zbyciu mienia komunalnego; przygotowywanie projektów uchwał o nabyciu mienia na własność Gminy; zarządzanie gruntami nierolnymi, które nie zostały oddane w zarząd; użytkowanie lub wieczyste użytkowanie, a także powierzanie administrowania tymi gruntami nieodpłatnie komunalnej jednostce organizacyjnej; dokonywanie zamiany gruntów; przygotowywanie decyzji o przekazaniu w zarząd gruntów komunalnych komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej;przygotowywanie zezwoleń Burmistrza na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między jednostkami komunalnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, bądź umów o nabyciu nieruchomości; przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu prawa zarządu; przyjmowanie wniosków o przejęcie zbędnych nieruchomości lub ich części; opracowywanie projektów zarządzeń o przeznaczeniu do sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych; ustalanie opłat rocznych za grunt; ustalanie opłat za wykorzystanie gruntu niezgodnie z przeznaczeniem; dzierżawa nierolnych gruntów komunalnych,
- regulowanie stanu prawnego nieruchomości,
- prowadzenie spraw z zakresu przekształcenia i prywatyzacji mienia komunalnego,
- prowadzenie postępowania w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych oraz domów mieszkalnych i użytkowych,
- prowadzenie postępowania w sprawie sprzedaży lub oddawania w wieczyste użytkowanie działek budowlanych pod budownictwo mieszkaniowe, handlowo – usługowe i rzemieślnicze,
- przygotowanie oświadczeń Burmistrza o wykonywaniu prawa pierwokupu,
- zapewnienie gruntów pod ogrody działkowe,
- prowadzenie postępowania w sprawach pozbawienia prawa użytkowania mienia gminnego,
- przygotowywanie wniosku o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne,
- wykonywanie zadań wynikających z art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2000r. Nr 71, poz. 838 z późniejszymi zmianami)
Ilość odwiedzin: | 10935 | Nazwa dokumentu: | W. Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Architektury | Osoba, która wytworzyła informację: | Administrator | Osoba, która odpowiada za treść: | Administrator | Osoba, która wprowadzała dane: | Tomasz Oleś | Data wytworzenia informacji: | 2006-01-21 16:47:35 | Data udostępnienia informacji: | 2006-01-21 16:47:35 | Data ostatniej aktualizacji: | 2010-05-06 15:03:30 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|