Głuchołazy, dnia 16 grudnia 2010 r.
Działając na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz.873 ze zm.)
Burmistrz Głuchołaz
ogłasza otwarty konkurs ofert na:
Regulamin konkursu
Zadanie nr 1 – Prowadzenie działań skierowanych do osób uzależnionych, abstynentów i ich rodzin przez prowadzenie Klubu Abstynenta.
1) Prowadzenie Klubu Abstynenta dla mieszkańców Gminy Głuchołazy powinno obejmować pomoc dla osób:
- uzależnionych od alkoholu będących po przebytej terapii odwykowej lub podejmujących abstynencję wymagających wsparcia w trzeźwieniu i abstynencji,
- współuzależnionych,
- propagujących trzeźwość wśród mieszkańców Gminy Głuchołazy poprzez bieżącą działalność Klubu, wynikającą z realizacji zadań terapeutycznych, wspierających, szkoleniowych, a także promujących trzeźwość.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno odbywać się poprzez:
- propagowanie trzeźwego stylu życia,
- realizację programu zdrowienia dla osób uzależnionych od alkoholu,
- realizację programu zdrowienia dla osób współuzależnionych od alkoholu,
- prowadzenie grup wsparcia dla osób uzależnionych i współuzależnionych,
- organizowanie wyjazdów, imprez i spotkań trzeźwościowych o charakterze terapeutycznym.
2) Klub Abstynenta powinien być czynny siedem dni w tygodniu, przez co najmniej
3 godziny dziennie oraz udostępniany na spotkania grup AA i Al.-Anon itp
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 35.000 zł,
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
32.000
|
32.000
|
Zadanie nr 2 - Prowadzenie świetlicy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych.
1) Świetlica powinna być prowadzona zgodnie z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych /Dz.U z 2007 r. Nr 201, poz.1455/
2) Prowadzenie świetlicy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin dysfunkcyjnych powinno obejmować:
- sporządzanie diagnozy indywidualnej dziecka, jego sytuacji rodzinnej i szkolnej,
- prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych,
-2-
- pracę ze stałymi grupami dzieci,
- pracę z dziećmi w kontakcie indywidualnym,
- realizację indywidualnych programów rozwojowo – terapeutycznych,
- prowadzenie dokumentacji pracy dziecka z grupą,
- edukację ogólną dot. kształtowania mechanizmów obronnych i postaw dzieci i młodzieży wobec trudnej rzeczywistości,
- stałą szeroko pojętą opiekę opiekuńczo - wychowawczą,
- pomoc w nauce i w trudnościach szkolnych,
- zakup materiałów koniecznych do prowadzenia ww. zajęć
- dożywianie w ramach realizowanego programu,
- zabezpieczenie warunków koniecznych do realizacji programu,
- zapewnienie wypoczynku poprzez udział w koloniach i zimowiskach terapeutycznych i profilaktycznych dzieciom pochodzącym z rodzin niewydolnych wychowawczo ( w tym dzieciom ze wsi)
- organizowanie imprez okolicznościowych i wycieczek,
- utrzymywanie kontaktów z rodziną dziecka,
- prowadzenie dla rodziców zajęć (spotkań) w zakresie doskonalenia umiejętności wychowawczych,
- współpracę z instytucjami, które mogą pomóc rodzinie w rozwiązywaniu jej problemów a zwłaszcza w zakresie podejmowania interwencji wobec osób uzależnionych i współuzależnionych.
3) Świetlica socjoterapeutyczna powinna być przygotowana na objęcie pełną opieką 60 wychowanków.
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 118.000 zł,
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
118.000
|
118.000
|
Zadanie nr 3 - Prowadzenie świetlicy opiekuńczo - wychowawczej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin ubogich i dysfunkcyjnych.
1) Świetlica powinna być prowadzona zgodnie z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych /Dz.U z 2007 r. Nr 201, poz.1455/
2) Prowadzenie świetlicy opiekuńczo - wychowawczej dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin ubogich lub dysfunkcyjnych powinno obejmować:
- współpracę z rodziną dziecka,
- rozpoznanie sytuacji dziecka w kontekście jego sytuacji rodzinnej,
- organizację czasu wolnego, prowadzenie zajęć tematycznych,
- prowadzenie zajęć grupowych,
- indywidualne spotkania z dziećmi,
- prowadzenie dokumentacji pracy z dzieckiem,
-3-
- edukację ogólną dot. kształtowania mechanizmów obronnych i postaw dzieci i młodzieży wobec trudnej rzeczywistości,
- stałą szeroko pojętą opiekę wychowawczą i opiekuńczą,
- pomoc w nauce i trudnościach szkolnych,
- dożywianie w ramach realizowanego programu,
- zakup materiałów koniecznych do prowadzenia ww. zajęć,
- zabezpieczenie warunków koniecznych do realizacji programu,
- organizowanie kolonii , zimowisk i imprez okolicznościowych,
- współpracę z innymi instytucjami zajmującymi się pomocą rodzinie.
3) Świetlica powinna być przygotowana na objęcie opieką 30 wychowanków.
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 42.000 zł
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
38.500
|
40.000
|
Zadanie nr 4 - Prowadzenie zorganizowanych zajęć rekreacyjno – turystycznych dla dzieci i młodzieży w czasie wakacji, ferii i weekendów będących elementem programu profilaktycznego.
Prowadzenie zorganizowanych zajęć rekreacyjno – turystycznych dla dzieci i młodzieży w czasie wakacji, ferii i weekendów będących elementem programu profilaktycznego (odwołującego się do strategii profilaktycznych i wzmacniającego czynniki chroniące) powinno obejmować:
- inicjowanie działań rozwijających różnorakie zainteresowania dzieci i młodzieży,
- organizowanie bezpiecznego wypoczynku dla dzieci i młodzieży w czasie wakacji , ferii zimowych i weekendów;
- motywowanie młodzieży do opracowywania przedsięwzięć kierowanych do grup rówieśniczych,
- propagowanie zdrowego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu szczególnie poprzez gry i zabawy na świeżym powietrzu i piesze wędrówki itp.,
- prowadzenie zajęć edukacyjno – informacyjnych dot. niebezpieczeństw jakie niosą za sobą wszelkiego rodzaju używki a zwłaszcza alkohol, narkotyki i papierosy
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 10.000 zł,
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
10.000
|
10.000
|
-4-
Zadanie nr 5 – Prowadzenie działań na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
Działania na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej powinny obejmować:
- organizację konsultacji medycznych,
- prowadzenie zajęć terapeutyczno – rehabilitacyjnych w tym hipoterapii,
- organizację okolicznościowych imprez integracyjnych, wycieczek i wypoczynku letniego lub zimowego,
- organizowanie imprez uwrażliwiających społeczność lokalną na problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej,
- zapewnienie rodzicom dzieci niepełnosprawnych wsparcia, pomocy oraz umożliwienie wymiany doświadczeń dot. wychowania dziecka niepełnosprawnego
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 10.000 zł,
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
10.000
|
10.000
|
Zadanie nr 6 – Dożywianie oraz pomoc rzeczowa dla najuboższych tj. dla osób bezdomnych, bezrobotnych , samotnych, dzieci oraz rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
1) Zadanie obejmuje:
- codzienne dożywianie najuboższych – wydawanie nieodpłatnych posiłków jednodaniowych,
- organizowanie świątecznych posiłków dla najuboższych (spotkanie wielkanocne i wigilijne),
- przygotowywanie paczek świątecznych,
- udzielanie pomocy rzeczowej najuboższym.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno odbywać się poprzez:
- codzienne przygotowywanie i nieodpłatne wydawanie posiłków jednodaniowych najuboższym,
- organizowanie zbiórek żywności oraz podejmowanie i koordynowanie innych działań na rzecz poprawy sytuacji najuboższych,
- współpracę z organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi.
2) Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania stołówki wyposażonej w sprzęt umożliwiający wykonanie tego zadania.
3) Podmiot składający ofertę powinien być przygotowany kadrowo i sprzętowo do objęcia dożywianiem ok. 30 osób dorosłych i ok. 40 dzieci miesięcznie.
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. – 12.000 zł
-5-
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
17.000
|
12.000
|
Zadanie nr 7 – Udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku domowym.
1) Zadanie obejmuje:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku domowym, w szczególności w zakresie opieki na osobami chorymi, samotnymi, niepełnosprawnymi i w wieku podeszłym,
- wspieranie i wdrażanie członków rodziny do pomocy przy chorym,
- całościową opiekę nad pacjentami w terminalnym okresie choroby,
- opiekę nad rodzinami, zwłaszcza wielodzietnymi,
- prowadzenie „hospicjum domowego”,
- pomoc w nawiązywaniu kontaktów medycznych oraz z urzędami i sąsiadami.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno się odbywać poprzez:
- propagowanie zdrowego stylu życia oraz udzielanie porad w zakresie samopielęgnacji dzieci i dorosłych,
- świadczenia diagnostyczne, a w szczególności: pomiar RR, poziomu cukru, ocena i monitorowanie bólu, ocena stanu chorego i procesu zdrowienia, pobieranie materiału do badań diagnostycznych,
- świadczenia pielęgnacyjno – higieniczne, w szczególności: toaleta ciała obłożnie i przewlekle chorych, kąpiele chorych, czynności zapobiegające powstawaniu odleżyn,
- świadczenia terapeutyczno-lecznicze, w szczególności: iniekcje, wlewy dożylne, opatrunki, leczenie odleżyn, EKG, inhalacje, farmakologiczne leczenie skóry, udzielanie pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia,
- świadczenia rehabilitacyjne, w szczególności: ćwiczenia usprawniające u pacjentów po długotrwałym unieruchomieniu,
- zaopatrzenie pacjentów obłożnie i przewlekle chorych w sprzęt pielęgnacyjno – medyczny,
- świadczenia socjalno- bytowe, w szczególności: koordynowanie i organizowanie działań organizacji pozarządowych, instytucji oraz placówek ochrony zdrowia na rzecz podopiecznych w zakresie spraw socjalno-bytowych.
2) Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania statusu zakładu opieki zdrowotnej potwierdzonego wpisem do właściwego rejestru.
3) Podmiot składający ofertę powinien być przygotowany na objęcie czynną opieką ok. 60 pacjentów miesięcznie i wykonanie ok. 400 wizyt domowych miesięcznie.
4) Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania gabinetu zabiegowego wyposażonego w sprzęt umożliwiający wykonanie tego zadania.
5) Podmiot składający ofertę powinien być przygotowany do udzielania świadczeń zdrowotnych m.in. w godzinach wieczornych a także w soboty , niedziele i święta na terenie Gminy Głuchołazy
ØWysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania w 2011 r. – 50.000 zł
-6-
ØInformacja o realizacji zadania w roku 2009 i 2010.
Wyszczególnienie
|
Dotacja w 2009 r.
|
Dotacja w 2010 r.
|
Liczba dofinansowanych zadań
|
1
|
1
|
Liczba dofinansowanych podmiotów
|
1
|
1
|
Kwota
|
50.000
|
50.000
|
Środki finansowe przeznaczone na realizację zadań konkursowych zostały wyznaczone w oparciu o projekt budżetu na 2011 r. Powyższe kwoty zaplanowanych dotacji mogą ulec zmianie w przypadku przyjęcia przez Radę Miejską w Głuchołazach innych kwot dotacji na realizację poszczególnych zadań objętych konkursem, w uchwalonym budżecie Gminy Głuchołazy na 2011 r. Zmiana planowanych kwot dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości.
I. Podmioty uprawnione do składania ofert:
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są : organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.), spełniające łącznie niżej wymienione warunki:
1. prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
2. posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu,
3. dysponują odpowiednią bazą lokalową oraz obsługą księgowo – biurową
4. posiadają szczegółowy program realizacji zadania zawierający:
- harmonogram zadań,
- cele, zadania i metody ich osiągania,
- przewidywane efekty
5. przedstawią poprawnie sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz z załącznikami
II. Zasady przyznawania dotacji:
1. Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy z obowiązkiem rozliczenia się po wykonaniu zadania.
2. Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie powierzenia wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji (zadanie nr 1) lub wsparcia zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji (zadanie nr 2,3,4,5,6,7). Wsparcie zadania nie może przekroczyć 90% kosztów jego wykonania.
III. Termin i warunki realizacji zadania
Termin realizacji zadania ustala się od 10. 01. 2011 r. do 31.12.2011 r.
Warunkiem realizacji zadania jest adresowanie go do mieszkańców Gminy Głuchołazy.
-7-
IV. Warunki przyznania dotacji:
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie, bądź przesłanie w terminie do
06.01.2011 r. do godz. 10;00: oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207/ ,do sekretariatu Urzędu Miejskiego (pok. Nr 11) na adres: Urząd Miejski, ul. Rynek 15,48-340 Głuchołazy ( w przypadku nadesłania oferty pocztą, liczy się data jej wpływu do UM). Na kopercie z ofertą powinny być umieszczone następujące informacje:
- „Otwarty konkurs ofert”- nie otwierać przed 07.01.2010 r. godz. 10;00
- „Zadanie (nazwa) otwartego konkursu ofert”
- nazwa lub pieczęć podmiotu składającego ofertę.
2. Do złożonej oferty podmiot ubiegający się o dotację musi dołączyć (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę do tego upoważnioną):
- aktualny wyciąg z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (ważny 3 miesiące od daty uzyskania),
- sprawozdanie merytoryczno – finansowe za ostatni rok (w przypadku podmiotów działających krócej – za okres działalności),
- statut,
- zaświadczenie z banku o braku obciążenia rachunku tytułem egzekucyjnym i zadłużenia na rachunku ( z nazwą i numerem konta),
- decyzję o nadaniu numeru REGON,
- decyzję o nadaniu numeru NIP,
- opinię lub rekomendację na temat działalności podmiotu,
- harmonogram realizacji zadania
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania
- oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej w rozumieniu art.9 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.) w odniesieniu do zadania publicznego, będącego przedmiotem oferty.
3. Oferta oraz dokumenty będące jej załącznikami dla swej ważności winny być opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo bądź upoważnionych w tym celu osób.
4. Oferenci, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu konkursowym, lub złożyli dokumenty zawierające błędy mogą zostać wezwani do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że pomimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania konkursowego dotyczącego danego zadania publicznego
5. Oferty, w których wnioskowana wielkość dotacji przekracza wysokość przeznaczonych na dotację środków nie będą rozpatrywane.
6. Złożone oferty oceniane są według określonych kryteriów.
7. Do wyboru ofert lub przyznania dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
8. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości (niezależnie od oczekiwanej kwoty).
9. Konkurs zostanie rozstrzygnięty także w przypadku kiedy wpłynie jedna oferta.
10. Podmiot, który otrzymał dotację zobowiązany jest do korekty kosztorysu ( w odniesieniu do kwoty przyznanej dotacji)
-8-
11. Dotowany podmiot zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje zadania.
12. Uzyskana przez podmiot dotacja nie może być wykorzystana na:
· budowę, zakup i remonty budynków , zakup gruntów,
· prowadzenie działalności gospodarczej,
· zakup środków trwałych o wartości jednostkowej 3500 zł lub wyższej
13. Podmiot dotowany po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania zgodnego z wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania
publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 220/
14. Dodatkowe informacje oraz dokumenty i formularze można uzyskać na stronie internetowej http://gmina.glucholazy.sisco.info lub w Wydziale Organizacyjno – Prawnym Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, ul. Rynek 15, tel. 077/40 92 134
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi dnia 07.01.2011 r. o godz.10;00
2. Rozpatrzenia ofert dokona Komisja Konkursowa, powołana Zarządzeniem Burmistrza Głuchołaz.
3. Szczegółowy zakres prac Komisji Konkursowej określa Regulamin Komisji Konkursowej.
4. Komisja dokonuje wstępnej weryfikacji ofert sprawdzając ich zgodność z wymaganiami określonymi w Ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz w regulaminie konkursu .
5. Następnie Komisja dokonuje wyboru ofert na podstawie następujących kryteriów :
· merytoryczne
– możliwość i jakość realizacji zadania, zbieżność projektu z wymogami zadania ( ocena w skali : 0-3)
· społeczne
– dostępność realizowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, a także przewidziana liczba odbiorców oraz zapotrzebowanie społeczne na usługi świadczone w ramach projektu (ocena w skali: 0-2),
– działania i doświadczenia wnioskodawcy w ciągu ostatnich 3 lat w dziedzinie, której dotyczy zadanie (ocena w skali : 0-4),
· finansowe – ocena kalkulacji kosztów zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania pod kątem ich celowości, oszczędności i efektywności wykonania oraz udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł finansowania -z wyłączeniem zadania nr 1 (ocena w skali: 0-2)
· organizacyjne – planowany wkład rzeczowy, osobowy ( w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków) oraz kwalifikacje kadry (ocena w skali: 0-3),
· analiza rzetelności, terminowości oraz sposób rozliczenia zadań publicznych zleconych wnioskodawcy przez Gminę Głuchołazy w ubiegłym roku (ocena w skali: 0-1)
6. Wymagana minimalna liczba punktów uprawniająca oferentów do otrzymania dotacji wynosi 8, przy czym pierwszeństwo ma oferta, która uzyskała największą ilość punktów.
7. Oferty, które otrzymały ocenę poniżej 8 pkt. nie podlegają dofinansowaniu
-9-
Akty prawne:
1/ Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.)
2/ Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207/
3/ Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie określenia wzoru oferty podmiotu uprawnionego /Dz.U. z 2005 r. Nr 44, poz.427/
BURMISTRZ
mgr Edward Szupryczyński