| Plan Zrządzania Kryzysowego Gminy |
| Zagospodarowanie przestrzenne |
| Sprawozdania z realizacji programów |
|
Wydział Finansowo - Budżetowy
Pracą Wydziału Kieruje Skarbnik Miasta - mgr Roman Zimoch
Wydział dzieli się na następujące komórki organizacyjne:
- Referat ds. Księgowości Budżetowej,
- Referat Podatków i Opłat,
- Referat ds. Obsługi Finansowej Placówek Oświatowo – Wychowawczych.
Do zakresu działania Wydziału Finansowo - Budżetowego należy:
- opracowywanie projektu budżetu Gminy,
- opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących budżetu i podatków,
- sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z wykorzystania środków budżetowych, wnioskowanie w sprawach zmian budżetowych,
- kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej,
- wymiar, pobór podatków i opłat lokalnych oraz innych należności z tytułu zobowiązań,
- przygotowywanie decyzji w sprawie udzielania ulg, umorzeń zaległości podatkowych, rozkładanie na raty lub odraczanie terminów płatności zobowiązań pieniężnych,
- prowadzenie rachunkowości i księgowości budżetowej, pozabudżetowej, podatków i opłat lokalnych,
- wystawianie tytułów wykonawczych dla ściągania zaległości podatkowych,
- obsługa finansowo – księgowa Urzędu,
- realizacja wydatków osobowych, podatku dochodowego, ubezpieczeń społecznych, dodatków, nagród, kosztów podróży i przeniesień służbowych,
- rozliczanie oraz windykacja mandatów gotówkowych i kredytowych,
- sporządzanie bilansu rocznego i sprawozdań GUS z wykonania budżetu,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym,
- dostarczanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej w sprawach finansowych,
- nadzór i kontrola finansowa nad podległymi jednostkami i zakładami budżetowymi,
- nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów opłaty miejscowej, targowej, podatków od posiadania psów, rolnego, leśnego, oraz podatku od nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji i windykacja należności za: podatki i opłaty lokalne, wieczyste użytkowanie gruntów przez osoby fizyczne, dzierżawę, opłaty za wydobywanie kopalin ze złóż,
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
- opracowywanie kwartalnych planów kontroli i nadzoru prowadzonych w Urzędzie, oraz w jednostkach podporządkowanych gminie – i po zatwierdzeniu przez Burmistrza wdrażanie do realizacji,
- przeprowadzanie działań kontrolnych (nie objętych planem, o którym mowa w pkt. 19) na zlecenie Rady Miejskiej, Komisji Rady i Burmistrza,
- składanie okresowych pisemnych informacji i sprawozdań z prowadzonych prac,
- współdziałanie z zawodowymi jednostkami kontrolnymi w zakresie zaleceń udzielonych przez Burmistrza,
- współpraca z Wydziałami Urzędu i jednostkami podległymi Gminie w zakresie prawidłowości realizacji Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego, oraz aktów prawnych, wnioskowanie Kierownictwu Urzędu konieczności zmian organizacyjnych, regulaminowych, itp.
Osoba, która wytworzyła informację: | Administrator | Osoba, która odpowiada za treść: | Administrator | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2006-01-21 16:46:43 | Data udostępnienia informacji: | 2006-01-21 16:46:43 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-01-21 19:08:16 |
Wersja do wydruku...
|