Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głuchołazy , Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, woj. opolskie, tel. 77 4092100, faks 77 4092101.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dzierżawa - dostawa, montaż, zaprogramowanie, uruchomienie, serwisowanie i konserwacja parkometrów do pobierania opłat za parkowanie na płatnych parkingach przez okres 3 lat na terenie miasta Głuchołazy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania jest w szczególności: 1.Wydzierżawienie 11 sztuk urządzeń do pobierania opłat za postój pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania (parkomatów) o parametrach użytkowych wskazanych w niniejszej SIWZ. 2.Montaż 11 sztuk wydzierżawionych urządzeń w miejscach wskazanych przez Wydzierżawiającego i ustalonych przez Zamawiającego. 3.Serwisowanie urządzeń do pobierania opłat za postój pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania (parkomatów) przez okres realizacji zamówienia. 4.Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń do pobierania opłat za postój pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania (parkomatów) przez okres realizacji zamówienia. 5.Dozór techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujący stałą gotowość operacyjną urządzeń , obejmujący między innymi naprawy i wymiany wszystkich urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych lub ich elementów, części zamiennych, oznakowanie urządzeń nieczynnych przez okres realizacji zamówienia. 6.Usuwanie wszelkich awarii w Strefie Płatnego Parkowania w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od powzięcia wiadomości. 7.Zagwarantowanie nieodpłatnych dostaw części zamiennych od producenta urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych, wszelkich materiałów eksploatacyjnych w okresie realizacji umowy. Wymagania techniczne dla urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych 1.Parkomaty powinny spełniać wszystkie wymagania określone w SIWZ. Dopuszcza się użycie przez Wykonawcę parkomatów używanych z zastrzeżeniem, że parkomaty muszą być sprawne technicznie i wyprodukowane nie wcześniej niż 01.01.2007rr. 2.Obudowa parkomatu powinna być w 100% odporna na korozję. Zamki parkomatu powinny być odporne na włamanie za pomocą wytrychów i wiercenia. Zamek znajdujący się w drzwiach do sejfu powinien posiadać możliwość przeprogramowania zapadek za pomocą specjalnego klucza mechanicznego (bez wymiany wkładek zamków). 3.Parkomat powinien być zasilany autonomicznym układem, złożonym z baterii słonecznej i akumulatora doładowywanego w sposób ciągły przez tę baterię. Bateria słoneczna powinna być zintegrowana z obudową parkomatu, odporna na uszkodzenia mechaniczne oraz warunki atmosferyczne, łatwa do czyszczenia. 4.Parkomaty muszą być dostosowane do niezawodnej pracy na otwartej przestrzeni w klimacie ciepłym umiarkowanym, w zakresie temperatur: od - 20°C do + 55°C. 5.Parkomat musi być wyposażony w czytelny wyświetlacz z podświetleniem, który umożliwia wyświetlanie minimum 4 wersów. 6.Parkomat powinien zapewniać automatyczną zmianę czasu (czas letni i zimowy). 7.Na ścianie czołowej parkomatu musi znajdować się miejsce na umieszczenie wymiennej etykiety informacyjnej (nie dopuszcza się wykorzystania naklejek) - zastosowane rozwiązanie powinno umożliwiać łatwą wymianę etykiety bez konieczności demontowania elementów parkomatu i użycia narzędzi. Miejsce na etykietę informacyjną powinno mieć rozmiary nie mniejsze niż 250mm x 100mm. Etykieta oraz elementy interfejsu użytkownika (przyciski, zwrot monet oraz kieszeń wydawania biletów) powinny być podświetlane w celu ułatwienia korzystania z urządzenia po zmroku. 8.Parkomat powinien posiadać możliwość ustawienia 2 różnych języków - polski i angielski, które będę dostępne po użyciu dedykowanego do tego przycisku. 9.W trakcie dokonywania transakcji parkomat powinien wyświetlać informację o wysokości wniesionej opłaty oraz o dacie i godzinie zakończenia opłaconego czasu parkowania. Dodatkowo w czasie realizacji transakcji na wyświetlaczu powinny pojawiać się stosowne komunikaty tekstowe o kolejnych etapach transakcji - komunikaty te powinny być modyfikowalne. 10.Parkomat powinien posiadać rozwiązanie systemowe, które pozwala użytkownikowi na zakup biletu lub anulowanie transakcji wraz ze zwrotem wrzuconych wcześniej monet. 11.Parkomat powinien mieć możliwość zaprogramowania minimum 2 różnych taryf. opłat Parkomat powinien umożliwiać drukowanie biletu jednoczęściowego. 12.Bilet drukowany przez parkomat powinien zawierać następujące informacje: -nazwa emitenta biletu, -numer oraz lokalizację urządzenia, -numer biletu, -symbol taryfy, -symbol waluty, -data, godzina oraz minuta końca ważności biletu (odpowiednio dużą czcionką), -wysokość wniesionej opłaty, -data i godzina zakupu biletu. 13.Parkomat musi być wyposażony w wymienną kasetę na monety, która znajduje się w zabezpieczonym przed próbami włamania sejfie. Kolekcja monet powinna polegać na wyjęciu kasety i zastąpieniu jej kasetą pustą. Wyjęta kaseta z monetami powinna być zamknięta. Otwarcie kasety powinno być możliwe jedynie przy użyciu odrębnego klucza przeznaczonego tylko do kasety. Wymienna kaset na monety powinna mieć pojemność min. 5 litrów. 14.Kolekcja monet powinna automatycznie uruchamiać wydruk biletu kolekcyjnego, na którym powinny znajdować się następujące dane: -numer kolekcji monet, -numer parkomatu i jego lokalizacja, -data i godzina kolekcji monet, -kwota odpowiadająca zgromadzonym monetom od ostatniej kolekcji,liczba i rodzaje monet, -całkowita kwota odpowiadająca sumie zgromadzonych monet od początku działania parkomatu. 15.Parkomat powinien być wyposażony w rozwiązania wykrywające i sygnalizujące: -niskie napięcia akumulatora, -zbliżający się koniec rolki papieru termicznego, -osiągnięcie określonego progu zapełnienia kasety na monety. 17.Parkometry mogą być wyposażone w dodatkowe systemy i funkcje usprawniające działanie obsługę zarówno urządzeń jak i strefy. Dodatkowa funkcjonalność nie wpływa na wybór oferty. 18.Oprogramowanie parkomatów musi uwzględniać możliwość zmian stawek opłat za parkowanie. 19. Parkomat powinien mieć możliwość użycia jednostronnie zadrukowanego np. reklamą, papieru termicznego, przy czym: a)Dostawa papieru z zadrukiem może być realizowana przez potencjalnych zainteresowanych z zachowaniem wymaganych parametrów technicznych a Wykonawca zobowiązany jest do jego przyjęcia. b)Umieszczenie reklamy wymaga zgody Gminy Głuchołaz. c)Wpływy z reklam są dochodem Gminy Głuchołazy Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Transport, montaż, zaprogramowanie, uruchomienie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego 11 sztuk parkomatów oraz ich demontaż po okresie eksploatacji na koszt Wykonawcy, 2.Dostawę materiałów eksploatacyjnych do parkometrów przez okres realizacji zamówienia , 3.Zapewnienie dostaw części zamiennych przez okres realizacji zamówienia, 4.Zapewnienie przeglądów eksploatacyjnych i gwarancyjnych przez okres realizacji zamówienia, 5.Ubezpieczenie parkometrów od zniszczeń i aktów wandalizmu, 6.Serwis do 24 godzin od momentu zgłoszenia awarii. 7.Oprogramowanie służące do windykacji. Podstawowe parametry techniczne parkomatów: 1.Pobieranie monet o nominałach od 10 gr. do 5 zł 2.wydruki biletów, 3.obsługę w minimum 2 językach,(polskim i angielskim ) 4.własne źródło zasilania, 5.wydruk raportów kasowych, 6.wymienna kasety o pojemności 5 litrów,.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. do 10% wartości zamówienia, obejmujące przeprogramowanie parkometrów w przypadku zmiany wysokości opłaty za parkowanie jak również zwiększenia liczby parkomatów.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.73.00.00-1, 51.21.40.00-5, 45.26.22.10-6, 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 02.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kompletna oferta musi zawierać: a)formularz ofertowy - sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ - formularz ofertowy, b) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, c)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d)w przypadku polegania Wykonawcy na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: -pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -w przypadku, gdy podmioty trzecie będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty, o których mowa o których mowa w pkt. 9.3.SIWZ w zakresie dotyczącym tych
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający, przewiduje również następujące możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy oraz określa warunki takiej zmiany w przypadku: 1)Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), wówczas zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawców o procent wzrostu podatku VAT, 2)zmiana Umowy może nastąpić w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 3)Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia zmian zgodnie z z Uchwałą Nr XLVII/395/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 czerwca 2010 r. § 9 pkt 2 co może skutkować zmniejszeniem ilości parkometrów na ulicach opisanych w w/w Uchwale § 1 pkt 1 pppkt b,c,e,g,h,i, k, m, o. 4)W przypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 5)W wypadku wszystkich zmian obiektywnie ocenianych jako korzystne dla Zamawiającego w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. Zmiana ta nie może prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Głuchołazach, 48-340 Głuchołazy ul. Rynek 15, Wydział Planowania, Zamówień Publicznych i Działalności Gospodarczej pok. nr 16 Ip..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2013 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Głuchołazach, 48-340 Głuchołazy ul. Rynek 15, Sekretariat, pok. nr 11, Ip..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie