Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011 r.
Nr 45, poz. 235)
Informacje ogólne:
ݶ Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej;
ݶ Prowadzenie żłobka lub klubu dzieciÄ™cego wymaga wpisu do Rejestru żłobków
i klubów dzieciÄ™cych;
ݶ Rejestr żłobków i klubów dzieciÄ™cych prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność na terenie Gminy GÅ‚uchoÅ‚azy prowadzi Burmistrz GÅ‚uchoÅ‚az
ݶ Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach na stronie http://gmina.glucholazy.sisco.info/
ݶ Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi
w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235) wpis do rejestru podlega opÅ‚acie, która stanowi dochód wÅ‚asny gminy.
Sposób postÄ™powania podczas rejestracji:
ݶ W celu rejestracji żłobka lub klubu dzieciÄ™cego należy zÅ‚ożyć wypeÅ‚niony wniosek o wpis do Rejestru, którego wzór stanowi załącznik do niniejszej Procedury wraz
z załącznikami w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, ul. Rynek 15
ݶ Do wniosku należy dołączyć nastÄ™pujÄ…ce dokumenty, wskazane w art. 28, ust.1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45 poz. 235), których wzór stanowiÄ… załączniki:
ŻĆś w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadajÄ…cej osobowoÅ›ci prawnej wyciÄ…g z rejestru publicznego potwierdzajÄ…cy status
podmiotu;
ŻĆś oÅ›wiadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej
NIP (załącznik);
ŻĆś oÅ›wiadczenie o speÅ‚nieniu warunków lokalowych (załącznik);
ŻĆś w przypadku osoby fizycznej oÅ›wiadczenie o niekaralnoÅ›ci za przestÄ™pstwo
popełnione umyślnie (załącznik);
ݶ Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu zgodnie z art. 28, ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U.
z 2011 r. Nr 45, poz. 235):
ŻĆś dokumentu stwierdzajÄ…cego tytuÅ‚ prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka;
ŻĆś w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument
potwierdzający tożsamość;
ݶ Zgodnie z art. 28 ust.3 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi
w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235) wnioskodawca wraz z wnioskiem przedstawia do wglÄ…du dowód dokonania opÅ‚aty za wpis do rejestru lub skÅ‚ada jego kopiÄ™;
ݶ Przed dokonaniem wpisu do Rejestru osoba upoważniona przez Burmistrza dokonuje wizytacji lokalu przeznaczonego na prowadzenie działalności w celu ustalenia czy zapewnione są w nim bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi;
ݶ Po speÅ‚nieniu warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dzieciÄ™cego Burmistrz wydaje zaÅ›wiadczenie o wpisie do Rejestru;
ݶ W przypadku nie speÅ‚nienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dzieciÄ™cego Burmistrz odmawia wpisu do Rejestru.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
ݶ Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji
w terminie 14 dni od zaistnienia zmian (załącznik);
Zasady wykreÅ›lania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
ݶ Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
ŻĆś zÅ‚ożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreÅ›lenie (załącznik)
ŻĆś nie usuniÄ™cia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidÅ‚owoÅ›ci
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
ŻĆś przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
SzczegóÅ‚owych informacji udziela WydziaÅ‚ Planowania, ZamówieÅ„ Publicznych
i Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach 774092124